Gilera Nexus 500

het is geen motorzaak in de zin van een dealer, maar een zogenaamde handelaar

of die goed of slecht is kom je alleen maar achter door er iets te kopen :P kijken hoe de zaak er uitziet en hoe klant gericht ze zijn e.d.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad vreemd. Ik heb datzelfde nummer gebeld, maar er werd niet opgenomen.
Een half uur later werd ik gebeld door een ander nummer.

Heb even met hem overlegd en hij belt me zodra de volgende nexus binnen is, zodat ik m kan komen bekijken.
Ik betaal sowieso pas als die voor me staat en klaar is.

Is er een mogelijkheid om t te checken? Google helpt me niet veel verder.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad vreemd. Ik heb datzelfde nummer gebeld, maar er werd niet opgenomen.
Een half uur later werd ik gebeld door een ander nummer.

Heb even met hem overlegd en hij belt me zodra de volgende nexus binnen is, zodat ik m kan komen bekijken.
Ik betaal sowieso pas als die voor me staat en klaar is.

Is er een mogelijkheid om t te checken? Google helpt me niet veel verder.

Mogelijkheid is langs wippen, op de site van de deMotorPaleis staat het volgende;

Adres: Service en Kleding + Verkoop Motors en Scooters
Leeuwenhoekweg 22d 2661CZ Bergschenhoek

Bereikbaar op dinsdag t/m vrijdag van 09:00u tot 18.00u
Op dit moment graag even bellen i.v.m. de verhuizing naar de leeuwenhoekweg !
graag even bellen voor afspraak naar 06-83552111
Andere tijden mogelijk op afspraak !
 
Laatst bewerkt:
ferry34
Inderdaad vreemd. Ik heb datzelfde nummer gebeld, maar er werd niet opgenomen.
Een half uur later werd ik gebeld door een ander nummer.
Heb even met hem overlegd en hij belt me zodra de volgende nexus binnen is, zodat ik m kan komen bekijken.
Ik betaal sowieso pas als die voor me staat en klaar is.
Is er een mogelijkheid om t te checken? Google helpt me niet veel verder.

KvK is nog geldig.
Vin het vreemd dat vaste nummer (op de site) tot vrijdag niet werkte.
Op de 06 krijg ik ook geen respons.

De NEXUS had mijn voorkeur maar was / is niet in NL verkrijgbaar.
Tig keer dealers en de importeur gebeld met vraag of nexus eventueel bestelbaar was.
Nada mogelijkheden.
Ook paar keer geprobeerd via BE of DL maar de mannen hadden geen 'zin' in levering naar NL.
Als ik ergens NEXUS op de kop kan tikken, dan stap ik over.
Liever een nieuw dan gebruikte.
Alhoewel ik met schuin oog kijk naar een T max.
 
Ik heb sowieso 2 mogelijkheden voor jou over

- Leertouwer in Soest. Is eigenlijk een lang bestaande en in deze regio zeer bekende bromfietsdealer, die sinds n tijdje ook piaggio motorfietsen verkoopt. Hij kan de Nexus leveren voor €5500 exc €235 afleverkosten

- Scooterdirect.eu verkoopt m ook, maar zit in Duitland Heinsberg (180 km vanaf Amersfoort) en kost iets van €4300 incl BPM BTW en op NL kenteken.

- motorpaleis Bergschenhoek is dus de derde.

Ik las t ook van de verhuizing en dan zal er dus gewoon n zaak zitten. Is er iemand hier die vlakbij woont? :)
Ik zal misschien vrijdag s kijken, nadat mn pcx125 de j costa gemonteerd krijgt.
 
Laatst bewerkt:
opabert waarom een 300 en geen 500 zoals Edd?¿?

Was al paar x via PM met Ed in conclaaf.
Ed is een geluksvogel en van harte.
Ga ook voor de 500.
Maar dat is nog veel lastiger ( uit ondervinding ).
Wel jammer, de 500 was tot 2007 gewoon in NL leverbaar.

De importeur en overigens een reuze aardige kerel, maar is tot aan vorige week, geen beweging in te krijgen. Ook niet met 1/2 vooruitbetaling.
Meeste importeurs zijn toch beetje bromscooter georiënteerd ( helaas ).
 
Een 500 is niet leverbaar, maar de 300 wèl. Ik had ook liever de 500 gehad, al is t prijsverschil ook best groot. Ik zag €7500 voor de 500 en €4300 voor de 300

Toch begrij ik niet dat de importeur niet de mogelijkheid biedt om n 500 in bestelling te leveren.
Opabert: heb jij contact met de importeur? Is er n mogelijkheid voor een proefrit?

De importeur laat via e-mail niks horen. Twee keer n email gestuurd maar geen enkele reactie. Dat vind ik gewoon slecht.
 
Laatst bewerkt:
en een x9 500??? is hetzelfde blok alleen de nexus is meer sport de x9 is meer comfort,
kwz rijden verschillen ze niet zo heel veel.het is meer de manier hoe je erop zit.
gr martin
 
Dat email naar NL importeur klopt, dan bel ik gewoon en laat mij niet afschepen door een telefoon miep. Als de telefoon miep moeilijk doet, wat weleens eens gebeurt, vraag ik om dealer wil worden of een dealer ben. Persoonlijk het vreemd vin dat anno 2011 een importeur zich verstopt voor zijn klanten. Soms beetje creatief en enthousiast maar vooral Niet dwingend zijn.

Geen idee waar je proefrit kan maken.
Dan had ik het al gedaan ;)

X9 heb ik gezien net als de Beverly 500.

Maarja, die nexus heb een leuker koppie.
( is net als met een vrouwtje, het spreekt je aan of spreekt niet aan )
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde. Hoewel ik de Nexus nog nooit in t echt heb gezien, vind ik m op afbeeldingen en youtube zó mooi, dat ik liever n nexus 300 koop dan n x9
 
hij ziet er echt super uit daar moet ik jullie gelijk in geven,hou er alleen wel rekening mee dat als je zoals ik 1.90 bent en 100kg weegt de scooter eigenlijk te klein voor je is.
 
Echt waar? De Nexus komt mij juist groot over!
Hij is in ieder geval stukken groter dan de honda pcx125 die ik nu heb :)

Gelukkig ben ik maar 1.78 meter 76 kg.

Hij mag ook niet té groot worden, anders past die niet in mn berging. Motormover voor de zekerheid maar vast gekocht.
Heb je een foto waar jij erop zit?
 
Laatst bewerkt:
hij ziet er echt super uit daar moet ik jullie gelijk in geven,hou er alleen wel rekening mee dat als je zoals ik 1.90 bent en 100kg weegt de scooter eigenlijk te klein voor je is.

Klopt, italiaans maatje, verder een top ding.
 
Ferry,
Voor de GP800 was deze NEXUS 500 de Top scooter naast de Tmax uiteraard.
In Italie rijden de Tmax en Nexus samen op circuit.

Qua model blijf ik het 1 van de mooiste modellen.
Maar dit had ik al geschreven.

Nadeel,
ik weet nog niet hoe of het rijd.
Had vanmiddag nog gesprek met mijn dealer en die verklaarde mij min of meer voor gek voor 500.
Hij zei letterlijk: "jij wil toch een scoot die lekker pittig doorrijd, hou het maar bij de 1 cilinder 300 die is veel feller op het gas dan 1 cilinder 500".
Tja, maar stukkie rijden zou toch mooi zijn.
 
Laatst bewerkt:
volgens de verhalen voelt een 300 soepeler aan bij het optrekken, maar boven 80 is de 500 lekkerder en de lage toeren dip is makkelijk op te lossen met Dr Pulleys ipv de standaard gewichten
 
Ja, ik zal er toch n J Costa op monteren.
De 500 valt voor mij af omdat die niet nieuw te krijgen is
 
Ferry,
Voor de GP800 was deze NEXUS 500 de Top scooter naast de Tmax uiteraard.
In Italie rijden de Tmax en Nexus samen op circuit.

Qua model blijf ik het 1 van de mooiste modellen.
Maar dit had ik al geschreven.

Nadeel,
ik weet nog niet hoe of het rijd.
Had vanmiddag nog gesprek met mijn dealer en die verklaarde mij min of meer voor gek voor 500.
Hij zei letterlijk: "jij wil toch een scoot die lekker pittig doorrijd, hou het maar bij de 1 cilinder 300 die is veel feller op het gas dan 1 cilinder 500".
Tja, maar stukkie rijden zou toch mooi zijn.

Nou, dan zou ik zeggen dat ik wel voor mezelf kan denken.

Helemaal voor jou opabert, aangezien je het niet schuwt om een beetje met vario's, rolletjes en shims aan de slag te gaan :Y
 
waarschijnlij k ga ik vrijdag langs bij de importeur in Breda, want daar hebben ze een nexus 125 staan. Die moet optisch exact gelijk zijn aan de 300.

Ongelooflijk dat t zo'n moeie kost. Diegene die de 300 heeft gekocht in begschenhoek is waarschijnlijk de enige 300 in NL!
Nou ja, in ieder geval rij je wel exclusief als je er eentje kunt kopen ;)
 
Dit is heel mooi.
Had je gebeld ?
Misschien kan je tijdens bezoek aangegeven dat er wel belangstelling is voor deze scoot.
Als ze vandaag een 500 kunnen leveren, hebben ze morgen 2x aan ons verkocht ;)
 
Ik wil wel een beetje uniek blijven hoor, als een van de weinige die in nederland een nexus 500 heeft. Heeft iemand trouwens een idee hoeveel er hier zijn? Ben er nog nooit eentje tegengekomen namelijk.

Ook in Belgie heb ik nog nooit eentje gezien, de GP800 daarintegen heb ik al enkele malen gezien,maar ook deze geen overdonderend succes geworden:-)
Die Nexus 500 was/is heel mooi, doch heeft haast ieder voor de T-Max geopteerd. Ik denk dat de reputatie van Italiaanse motorfietsen daar voor iets tussen zit, of dit terecht is maar zeer de vraag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan