Gilera runner 125cc

RunnerRijder

Rookie
19 sep 2017
19
0
Goedeavond,

Ik had even een vraagje.

Ik heb een originele 125cc gilera runner fxr 2takt.

Nu zit ik te denken om een 172 malossi cilinderkitje erop te zetten.

Over een half jaar ga ik voor me (a2) rijbewijs.


Nu was mijn vraag,

Ik weet dat een runner op (a1) kenteken 125cc maximaal mag.

Maar word het allemaal accepteerd mocht je dat setje erop zetten? Of word er niet naar omgekeken en gewoon erop zetten of word dit steeds strenger.
Woon friesland dus ze zijn hier niet super getraind om het geluid etc.

Ook vraag ik me af met de verzekering hoe dat zit..

Misschien hebben jullie meer verstand hiervan of tips omdat ik toch voor me (a2) ga en zeggen jullie gewoon laten omkeuren, want ondanks je een (a2) hebt mag je toch niet meer dan 125cc rijden op een motorscooter met a1 kenteken?
 
Laatst bewerkt:
Ik had een aantal jaren geleden een big bore kit op mijn Speedfight 100 gezet.
Geen hond die dat gaat controleren.

Wel regelmatig fuiken voor scooters, na wat blikken mocht ik meestal gelijk door waar bromscooters moesten stoppen.
Soms werd ik wel door een motoragent overgedragen aan de controle, zien ze na het checken van de verlichting ineens een motorkenteken. _O-

Helaas werd een rollerbanktest niet op prijs gesteld, ook niet op mijn uitdrukkelijke verzoek.
Sommige agenten vonden het wel grappig, maar hun collega's wilden geen risico lopen met de bank. _O-
 
Laatst bewerkt:
ja dat was vroeger maar hij wil hem laten omkeuren begrijp ik uit het bericht

het omkeuren is het probleem niet al zou ik dat helemaal achterwege laten :P
en er een originele Zuiger en cilinder op zetten van de 200 ofzo dan is het niet te controlleren
 
ja dat was vroeger maar hij wil hem laten omkeuren begrijp ik uit het bericht

het omkeuren is het probleem niet al zou ik dat helemaal achterwege laten :P
en er een originele Zuiger en cilinder op zetten van de 200 ofzo dan is het niet te controlleren


Ik wil hem eigenlijk niet omkeuren maar ik vroeg me af of de politie het door heeft als je met meer cc's rijd.

Ik heb dan wel een a2 rijbewijs maar rijd runner op a1 kenteken.
 
nou ipv die malossi prut er gewoon een originele 180 of 200 van maken is denk ik ook nog goedkoper

de 125, 180 en 200 hebben allemaal een slag van 72 de 200 is alleen een 4takt officieel maar met een iets grotere sproeier moet dat ook als 2t gaan werken
 
Laatst bewerkt:
er is geen A1 kenteken je mag met een 125cc rijbewijs niet meer dan 11 kw hebben je mag wel met een A2 tot 35kw of a op een 125cc
 
er is geen A1 kenteken je mag met een 125cc rijbewijs niet meer dan 11 kw hebben je mag wel met een A2 tot 35kw of a op een 125cc

Dus als ik het goed begrijp.

Ik ga straks voor me a2 rijbewijs.
Ik heb nu een gilera runner 125cc.

Ik mag hem dus tot 180cc maken en legaal rijden zonder keuren etc.
 
Als je je scooter ombouwt van de ene bestaande versie (125cc) naar een andere (180cc), dan kan dat soms gewijzigd worden op het kenteken zonder dat je daarvoor naar de RDW moet:

Motorvermogen wijzigen van een motorfiets | RDW

Dit is wel de brave manier. Ik zou me zelf niet zo enorm veel zorgen maken om die paar PK extra. Volgens mij maakt geen agent zich daar zorgen om. Maar als je het netjes wil doen, lees dan even op de site van de RDW wat je opties zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan