Gilera Runner 125FX ombouw naar 500cc

1k0.jpg


Hij staat erin deze maand.

Kope kope kope!

Scooter & bikexpress
 
Heb het blad binnen, erg leuk gedaan.
Zeker de moeite waard om te lezen!

Staan 2 kleine foutjes in de tekst, het is geen aluminium frame.
Maar een ijzeren frame welke ikzelf gelast heb.
En het achter spatbord is van een Beverly Cruiser, niet van een Carnaby.

Maar dat zal de meeste mensen niet opvallen.
Foto's zijn ook mooi geworden.
 
Wat een parel van een motor, echt heel gaaf! Mag ik wellicht nog twee suggesties/vragen posten?

- De zwarte kabel bij je voorwiel rechts is vrij lang, levert dit geen problemen op?
- Denk je er nog over om je achterwiel ook in Runner stijl te maken net zoals je met je voorwiel heb gedaan ipv het Nexus wiel?
 
Deze kabel is een combinatie van 2 kabels.
Het onderste deel is van een Beverly, en de bovenkant om aan de teller aan te sluiten is van een Runner.
De binnenkabel is ook van de Runner.
Bij de Beverly loopt deze ook in een grote boog, dit levert ook geen problemen op.
Dit is zelfs beter, hoe strakker de bocht hoe meer de binnenkabel namelijk moet werken.

Het achterwiel wil ik in de toekomst ook naar het model van een Runner wiel hebben.
Maar dit heeft geen prio.
 
Vind het fantastisch hoe je hem gebouwd hebt. De kleurencombinatie vind ik niet zo, maar dat is persoonlijk. Heb zelf een zwart/paarse gehad waarbij het paars origineel Flip flop Paint was. Voor mij komt er ooit een 180cc 2 takt, dat vind ik het mooiste.
 
Goedenavond,
Je hebt een geweldig stukje runner weten neer te zetten! Met plezier alles bekeken en gelezen.
Leuk dat je dit allemaal hebt gedeeld.
Ik heb een vraag over je voorwiel, wat kost het om zo’n wiel te laten maken?
Heb je de bestanden toevallig nog van de cnc bank?
Gr jeroen
 
Prijzen houdt ik liever voor mezelf.
En deel het wielbestand ook niet, zit teveel tijd en geld in om zomaar te delen.

Maar je kan ook het voorwiel van een Piaggio X9 500 gebruiken.
Heeft ook 2 schijven.
Of van een Peugeot Satelis 500.
Zijn alleen wel wat groter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan