Gilera Runner 125FX ombouw naar 500cc

Een nummerplaat laten maken, welke ik met magneetjes over de originele nummerplaat heen kan zetten als ik foto's van de motor maak.
Scheelt weer fotoshoppen.

1k0.jpg


Het inlaat spruitstuk terug van het glasparelen.
Je ziet er uiteindelijk niks meer van, maar weet dat het onder de kappen ook netjes is.

540.jpg


540.jpg


Het frame is ook terug van de poeder coater.
Is eerst gestraald, daarna laten schooperen en uiteindelijk poedercoaten.

540.jpg


540.jpg


De kleine delen zijn ook gepoedercoat.

540.jpg


540.jpg


Het voorwiel is ook gepoedercoat.
Deze kleur heet Tiger.

540.jpg


540.jpg


540.jpg
 
Laatst bewerkt:
De koel leiding links onder geinstalleerd.
De koperen leiding is ook mooi gepoedercoat.
De speciaal gemaakte crossflow radiator gemonteerd.
En de twinspark bobine.

540.jpg


540.jpg


540.jpg


En de motor zit erin.
Heb gelijk de NGK Laser Iridium bougies gemonteerd.
Zijn wel wat duurder, maar gaan een stuk langer mee, scheelt weer onderhoud en het verwijderen van de linkse achterkap.
Ook de zijstandaard zit er weer onder.

540.jpg


540.jpg


540.jpg


540.jpg
 
De voorvork verder opgebouwd.
Alle remleidingen zitten erop.
Ook de lagers, en alles goed ingevet.

540.jpg


540.jpg



De remhendel voor achter was blinkend aluminium, dat vind ik niet zo mooi.
Dus een hendel laten poedercoaten en die gemonteerd.

540.jpg


Ook het koelsysteem verder opgebouwd.

540.jpg


540.jpg


540.jpg


De rechtse accu ga ik gebruiken.

540.jpg


Het brandstof systeem afgemaakt.
De delen die ik nodig heb uit de nieuwe Beverly brandstofleiding gehaald.
De leiding moet zodra hij vanaf de injector komt direct een bocht naar achteren maken, en ook zo blijven staan.
Om dat te doen is best simpel, een 8mm koperen remleiding in de benzine leiding stoppen, en deze in die bocht buigen.
Dit werkt alleen bij delen die niet bewegen, maar een vaste plek hebben.

540.jpg


540.jpg


540.jpg


540.jpg


De originele koppeling was nog in nieuwstaat, maar ik heb toch een Dr Pulley hit clutch geplaatst.
Deze kan het grotere vermogen goed aan.
Heb hem gemonteerd met 2 spacer ringen.

540.jpg


540.jpg


540.jpg
 
Echt met veel plezier en respect je topic gelezen, wat een gaaf project. Dit is normaal een forumgedeelte dat ik oversla, maar blij dat ik deze bij toeval toch getroffen heb. Echt heel gaaf en mooi dat hij nu loopt. Succes met de afronding!
 
Voor de Rdw keuring komt er een nieuwe Runner 180cc koplamp in.
Vind zelf de donkere 50cc versie mooier, deze had ik vroeger ook.
Dus deze komt er na de keuring in, en in de lamp unit komen dan Osram Ledrive led lampen.
Geven heel mooi puur wit licht.

De rest van de verlichting word ook led van Osram.

540.jpg


540.jpg


540.jpg


Het 13 inch voorwiel zit er ook in.

540.jpg


540.jpg


540.jpg


De eerste tesrit is gedaan, heb er een paar kilometer mee gereden.
Hij rijdt heerlijk, en is nog steeds even wendbaar als voorheen.
Merkt helemaal niks van het zwaardere blok (behalve het vermogen ;-p )

540.jpg


En begonnen met het plaatsen van de kappen, en het plakken van de stickers.
De zwart gepoten kappen liggen nog bij de spuiter, dus wat er nu op zit is nog het oude.
Alle kappen die 197 zwart waren, waren niet meer leverbaar in die kleur.
Maar gelukkig is de kleur zo op te zoeken.

540.jpg


540.jpg
 
Maak je nog een beveiliging voor je accu? Ken er namelijk al eentje waarbij ze motor en schuur bijna afgefikt was omdat ze lipo accu er aan ging.
 
Werkelijk geweldig.
De laatste foto's leken op n F1 garage....zo schoon.

Wat zijn dat voor LED koplampen precies?
Heb jij ook links dimlicht en rechts groot?

Bij mn Nexus 500 lijkt echt alles uit de reflectoren te komen.
Gaat dat bij deze LED s ook goed?
Zijn ze echt feller en is t alleen 2 lampjes of zit er meer bij?
Wil ik ook wel :)
 
Als ik op de motor zit is rechts normaal, en links groot licht.
De lampjes schijnen enkel naar boven en beneden.
De reflector maakt er dan een bundel van.
Wil ook deze donkere koplampen van een 50cc voor de looks, maar ook omdat het voorste gedeelte niet grijs is.
Daardoor word de koplamp niet verblindend.
Dit zijn H8 fittingen, zit verder niks achter.
Ga je voor H4 (wat hier niet kan) dan zit er een koel element achter.
Als je zoekt op osram Ledrive en jouw fitting dan kom je veel tegen.
Osram loopt daarin voorop.
 
de hpe cilinder en en kop maken op zich het verschil niet de ECU maakt het verschil ding is trouwens wel een stukkie groter
 
de hpe cilinder en en kop maken op zich het verschil niet de ECU maakt het verschil ding is trouwens wel een stukkie groter
Cilinderkop is nieuw omdat de koel leiding op een andere plek gelast is.
Niet speciaal een andere voor het vermogen.

De cilinder en vooral de zuiger maken het verschil.
Deze heeft een hogere compressie verhouding.
Ook heeft de zuiger een keramische coating ter bescherming.

Ik heb dezelfde cilinder en zuiger ook op de Beverly Cruiser zitten, zonder ecu remap.
En er is duidelijk een verschil merkbaar in vermogen.
 
Krijg je nu ook 500cc op het kentekenbewijs? Je bent wel verplicht om langs de RDW te gaan toch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan