Gilera Runner 180cc fxr

DBuitelaar

Rookie
1 feb 2012
2
0
breda
hallo

ik heb een gilera runner heb daar wat vraagjes over
een malossi vario ?
een malossi koppeling ?
scheelt het van beide veel of wat zouden jullie mij aanraden?
alvast bedankt dyon buitelaar
 
Koppeling is alleen voor het aangrijpen van de koppeling in het koppelingshuis en de hoeveelheid slippen. Waarschijnlijk trekt de scooter iets beter weg.
De malossi vario zorgt voor een beter toerenverloop, kan dus zijn dat je er iets sneller door optrekt, topsnelheid win je er meestal niet mee.
Als je koppeling en vario installeert zal de scooter feller rijden, maar de kracht van je motor blijft het zelfde dus is het verschil vrij klein.
 
Malossi variateur incl. Malossi 12,5gr. rollenset
Malossi hogedruk binnenkop
Vliegwiel verlichten naar 950gr.
Dell'orto 25mm. carb.

Als je deze onderdelen op je Runner monteert is een orignele Runner 180 nergens meer te vinden. Vrij makkelijk te monteren en te doen en scheelt een hoop in prestaties.
 
Het verlichten van het vliegwiel hoor je niet vaak hier in Nederland onder de Runners maar, het is een goedkope optie om je Runner sneller te laten optrekken vanaf stilstand en elke andere snelheid omdat je krukas minder massa heeft.

Had het laten doen door een Runner expert in Engeland (SRT, G. Beard) en heeft me in totaal €50,- gekost incl. verzenden heen en weer. Je krijgt je vliegwiel gebalanceerd en al terug en word getest tot ruim 15.000tpm.

Even een vergelijking van toen;

Mijn Runner - 12,5gr. rollenset Malossi
Maat zijn Runner - Malossi hogedruk binnenkop, Malossi 2000 variateur, Malossi 12,5gr. rollenset, Malossi v-snaar en cilinder gehoond/nieuwe zuiger.

Vanaf stilstand origineel: tot 120km/h pakte me maat 5 lengtes en liep na de 120km/h lichtjes uit. Hij is ruim een kop groter dan mij en weegt ook wat meer dus dat ook even in het achterhoofd.

Vanaf stilstand verlicht vliegwiel: trok meteen 1 lengte en bleef voor hem rijden tot aan de 110 á 130km/h. Verder niet meer getest.
 
Hier nog een foto van waar mijn vliegwiel opstaat

IMG_7056.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan