Gilera Runner 180cc op scooterframe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

axeltjeh

Rookie
18 mei 2011
1
0
Beste Lezer,

Ik heb een gilera runner 180cc dubbeldisc uit 1999.
Het probleem is dat ik nog niet tot een motorrijbewijs beschik en ik hiervoor al 2x een boete heb gehad. Schiet niet op dus.

Nou was mijn vraag of ik het gehele pakketje over kan zetten op een scooterframe?

Ik heb welis gehoord dat je een scooterframe van een runner op het subframe van een 180cc kan monteren en dat op deze manier alles stabiel en stevig is en alles werkt uiteraard.

Heeft iemand hier verstand van en kan mij enige tips en of adviezen geven?

Ik ga het sowieso niet zelf doen, ik zou hem dan naar een ervaren scooter/motor monteur brengen.
Maar eerst wil ik weten wat de mogelijkheden zijn en wat ik hiervoor moet doen/aanschaffen.

Ik hoop informatieve reacties te ontvangen.

Gr.
 
Tip en advies: steek die tijd, geld en moeite in een spaarpotje en haal daarvoor op je 18e een motorrijbewijs. Dat is een stuk constructiever en dan kun je ook op motoren rijden ipv 50cc scooters.

Voordat je mijn advies afdoet als gelul van een ouwe, bedenk je even goed hoe veel geld het allemaal zou kosten, helemaal omdat je het wilt laten doen! En bedenk je dan even hoe kort je er lol van gaat hebben. Zo lang duurt het toch niet voordat je met een motor mag gaan lessen? Als je eenmaal eens een keer op een 600cc viercilinder hebt gezeten dan kan die runner jou niks meer rotten.
 
Het kan wel, maar de bekeuring voor rijden op een motorscooter zonder rijbewijs is een stuk lager dan de bekeuring voor rijden op een bromscooter die 120kmpu haalt.

Fiah heeft een punt: haal je motorrijbewijs en je bent in 1 keer van al het gezeik af.

De oplossing van Mirai is wellicht uit praktische overweging, maar wel erg illegaal. Dat zou mij iig te ver gaan.
 
Mogelijk, naar word dan aangehouden en je vent scooter incl. Je motorblok kwijt.
Zonde geld dus....
 
Wat is dit nou voor puberaal gelul.

OP slaat imo he-le-maal nergens op.

Neem lekker een snelle uitlaat ofzo.

Wat next, hoe bouw ik een 1000 cc motor in mijn aprilia rs 50?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan