Gilera Runner 180cc SP 1999 2T revisie

Xavierius

Rookie
18 apr 2019
5
0
Waarde lezer!

Mijn casus is als volgt: ik heb een 180cc DD Runner in het buitenland staan waar circa 9 jaar niet meer op gereden is.
Een maandje geleden heb ik de runner weer gezien en heb besloten deze weer op te knappen en mogelijkerwijs terug naar Nederland te brengen.
De scooter is langs een garage geweest echter weten ze in dat land weinig raad met dergelijke motoren.
De monteurs hebben dikwijls geen diploma maar voornamelijk heel veel praktische ervaring en dan specifiek op het gebied van 4 takt van Chinese makelij.

Positieve punten:
- De scooter start;
- De scooter loopt;

Negatieve punten:
- Scooter verbruikt enorm veel benzine (carburateur probleem?);
- Waterpomp stuk;

Nu ze in dat land weinig tot geen reserveonderdelen hebben voor deze scooter; dien ik deze in Nederland aan te schaffen en over te brengen. Ik ga er over twee weken weer heen maar niet specifiek voor de scooter. Echter kan ik dan wél onderdelen meenemen.

Mijn vraag aan de kenners hier is; welke onderdelen zijn onmisbaar om de scooter weer als een zonnetje te laten lopen?

Wat ik voor zover al meeneem:
- Waterpomp;
- Vario;
- Achterrem;

Ik zal zo nu en dan plaatjes/filmpjes van de scooter plaatsen als deze onder 'revisie' is. Ik hoor graag je mening!
PS: ik ben mij er van bewust dat er heel wat 180cc info te vinden is op het forum maar deze zijn nogal gedateerd en onze kennis groeit met de jaren ;). Zodoende, een geheel nieuwe topic.
 
Om toch maar geen risico's te nemen; heb ik een geheel nieuwe carburateur gekocht.
 
Ik stak de draak met jouw taalgebruik, maar meer inhoudelijk zou ik willen melden dat het niet verstandig is om lukraak onderdelen te vervangen.
 
Ik stak de draak met jouw taalgebruik, maar meer inhoudelijk zou ik willen melden dat het niet verstandig is om lukraak onderdelen te vervangen.
Ben ik het geheel met je eens, echter kan ik beter teveel onderdelen meenemen dan te weinig (ivm schaarste). Ik zie de scooter over een anderhalve week weer!

Heb jij, of een ander lid van dit forum, wellicht ervaring met het meenemen van scooteronderdelen in het vliegtuig?
Google en de website van Schiphol biedt helaas geen uitkomst alhoewel er nergens expliciet staat dat het verboden is.
 
Ben ik het geheel met je eens, echter kan ik beter teveel onderdelen meenemen dan te weinig (ivm schaarste). Ik zie de scooter over een anderhalve week weer!

Heb jij, of een ander lid van dit forum, wellicht ervaring met het meenemen van scooteronderdelen in het vliegtuig?
Google en de website van Schiphol biedt helaas geen uitkomst alhoewel er nergens expliciet staat dat het verboden is.
Ik heb voor mijn werk wel veel gevlogen, ook naar afgelegen plaatsen. Metalen onderdelen zijn verdacht. Ik denk wel dat die gecontroleerd gaan worden.
Het enige onderdeel dat ik ooit meegenomen heb, was een motorband voor mijn broer in Malawi. Daar vroeg de douane alleen naar de waarde ervan, verder niets.
 
waterpomp is gewoon een revisie setje voor

Carb ook dus om een hele carb en waterpomp mee te nemen :?

Luchtfiltertje oliefiltertje, gy6 blokken hebben een andere maat dan piaggio

riem is niet echt noodzakelijk tenzij je er mee naar huis wil rijden :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan