Gilera Runner 180cc. Verzekeringsvraag(je)

Raze

Rookie
1 mei 2008
1
0
Utrecht
Dag, ik ben van plan om een motorscooter aan te schaffen eind van deze zomer echter door alle verhalen die ik er rondom gelezen heb lijkt het mij toch verstandig om er een all-risk verzekering bij te nemen.

Ik had echter een vraag, stel voor ik neem de 2 takt versie:


Voertuig
Gilera Runner SP 180cc
Bouwmaand" januari 2001
Nieuwwaarde €3448,-

De nieuwwaarde is ruw genomen 3500 euro. Stel voor dat hij gestolen wordt, goed vastgezet met alle sloten etc word dan de nieuwaarde vergoed?
Mijn vader zegt omdat de motor 7 jaar oud is je dan maar iets van pak hem beet, 600-1000 euro vergoed krijgt. Aangezien deze motor 1500-2100 euro 2e hands is en de premie ruim 600+ euro per jaar is zou dit niet de moeite zijn.

Bedankt, Tom. Utrecht
 
voor die 600 euro kan je beter goede sloten kopen en meschien gps er op zo dat je overal kan zien
 
Een tweetak blok van bijna 8 jaar oud?
Van een oud vrouwtje zal hij niet wezen….

Ik zou er wat geld bij doen en voor en nieuwe gaan, en die WA plus verzekeren.

Want ik vermoed dat je binnen een half jaar het zelfde geld kwijt bent! Maar dan aan reparaties.
Als hij dan al niet is gestolen!

En dan heb je niets meer.

En bij diefstal krijg je inderdaad niet meer dan de dagwaarde, die zal niet veel meer zijn als de hele premie die je betaalt.
 
het licht er aan hoe je je verzekerd, je kan je verzekeren voor de dagwaarde dan betaal je steeds minder verzekering of verzekeren voor de aankoopswaarde. dan betaald je meer. onze auto was gestolen en toen kregen we gewoon de aankoopswaarde
 
Terug
Bovenaan Onderaan