Gilera runner 180cc!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marvin_

Rookie
31 jul 2008
5
0
Heb een runner 180 2 takt

Heb alleen het volgende probleem: als ik hem naar rechts kantel valt die uit als die stationair loopt :s heel raar.

Dat gebeurt dus ook als ik een bocht naar rechts maak dan houd die een beetj in.
En als ik af en toe een wheelie wil maken hou die ook in als of die een beetje verzuipt.
Snap er helemaal niks van.

en ik vind hem ook niet helemaal lekker lopen alsof die koud is zeg maar heel vaag.
Kan iemand mij helpen?

Vlotter nagekeken is goed, carb ook, filter van kraantje van tank ook goed niet vuil of zoiets dergelijks.

Heb geen idee???

Iemand anders wel??

Zou het mischien ook met de oliepomp te maken kunnen hebben? want als die koud is rookt die blauwe rook??

Help me!!



GR
 
Hoi Marvin,

Een oliepomp zit bij mijn weten niet op een twee-takt. De olie zit al gemengd met de brandstof, vandaar de naam mengsmering die je tankt. Dat is waarschijnlijk ook de reden van roken bij koude motor. De olie zakt dan wat naar beneden in je tank en onder het rijden vermengd dat weer.


Zo te lezen stagneert de benzinetoevoer een beetje en dit zou kunnen komen door een brandstoffilter die moet worden vervangen. Ook het echt schoonmaken van je carburateur zou kunnen helpen. Succes, laat nog even horen hoever je gekomen bent.

Groet,
Sergio.
 
DSB71 ik weet niet wat voor een 2 takt scooter jij dan heb gehad 1tje uit 1900 ofsow.

op een motorriunner heb je een oliepomp !!!!!!!!!!logies!!!!!!!!!!!
 
Ik zou hier niet eens meer serieus op reageren, die Marvin opent nu al zoveel topics met elke keer dezelfde vraag...
 
Is inderdaad een kou probleem, het beste op te lossen door een brandende lucifer in de tank te steken... :+
 
DSB71 ik weet niet wat voor een 2 takt scooter jij dan heb gehad 1tje uit 1900 ofsow.
op een motorriunner heb je een oliepomp !!!!!!!!!!logies!!!!!!!!!!!

Geen idee welk type menging een runner gebruikt.
Vroeger hadden de brommer/scooters geen oliepomp en tankte je mengsmering 1:50 bij de pomp of fietsenmaker.
U weet wel die pompen met zo een grote glazen buis er op.
Dan zakte de olie naar onderin de tank en moest je beetje schudden voor gebruik.
De latere versies 2 takt, tanken normaal benzine en hebben zelf olie menging (pomp).
En dat was niet in 1900 maar ergens rond 2000.
Als je olie op is, kan je er trouwens gewoon mengsmering in flikkeren.
Zelf mengen met race olie, dan ruikt het lekker.
 
2000? In 1983 had je al Honda MB's en MT's met oliepompjes en al die andere schakelbrommers ;) (en de echte kenners weten het misschien wel nog verder terug)
Je kon dan gewoon euro95 tanken en losse 2 takt olie werd dan gemengd met de benzine. Alleen die simpele tomosjes etc. moesten idd 'brommermix' tanken })
 
Volgens mij waren de MB en MT wat later... dan 83 ;)
Wel waren er in 70 en 90e jaren de Hondas, dit waren de eerste 4 takt brommers met kleppen.
Daarna kwamen de MB's en MT's. Om het kompleet te maken waren er naast Tomos ook nog Zundapp, Kreidler, Puch, Benelli, Batavus, Sparta en nog aantal brommers in die jaren.
Ik heb er blote benen zelf nog op gereden ;)
Deze merken waren in de jaren 60 tot eind 90 de Top brommers want de huidige bromscooters bestonden toen nog helemaal niet. Je had in die jaren in Amsterdam de Kreidler club waaruit later de Hellsangels Amsterdam is ontstaan.
Maar is andere discussie,
ik reageerde alleen even op de meneer met 1900 in zijn email want dit was niet correct.
 
Laatst bewerkt:
De MT werd gemaakt van 1982 tot 1993 zie ik op hondamt.nl :)
De Kreidler was ook in de jaren '90 nog vaak gezien.. en nog steeds zie ik bijna dagelijks een gele langsrijden.. volgens mij een RMCS Electronic als ik het me nog herinner :) Zonder superbreitwand cilinder.

De MB's werden al in 1980 gemaakt. Zelf heb ik een Suzuki TS50X gehad van 1987, beetje de tegenhanger van de Honda MTX. De hedendaagse scootertjes begonen eigenlijk met de Peugeot Rapido, Honda Vision (met-in) etc. dat waren vroeger de toppertjes en nu verschrikkelijk lelijk :)

Maar ook die pomp bij de fietsenmaker herinner ik me nog goed, en zo oud ben ik nog niet... 27 jaar.
 
Leuk die nostalgie, ik ben gestart met mijn tweede jeugd,
met opgevoerde bromscooters plagen _O-
De tijd gaat snel gebruik hem wel....... ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan