Gilera Runner 180cc

hahaha ja en me band primer wit met velgrood:P. Beetje jammer, maar goed ik heb een hekel aan een uurlang afplakken(A)
Wat nou afplakken:
Stok kaarten regelen, steek je zo tussen velg rand en band spuiten er uit trekken klaar.
zo dus:
665652_502607339764417_580433889_o.jpg
 
Zo jij bent slimmer dan mij:p ik wou dat ik dat eerder geweten had. Maar een goede voor de volgende keer. Thnxx!!
 
Gewoon in mekaar zetten die scooter en er lekker mee rijden. Balen dat'ie kapot is gegaan, maar hij reed bij de proefrit toch goed en je kunt niet alles voorspellen.

Ik rijd in Den Haag rond met een Aprilia Leonardo. Weliswaar is er al weleens één gejat (en een Honda Lead) maar ervan beroofd ben ik nog nooit. Weleens achterna gezeten met opgevoerde bromscooters, maar die ben ik vooralsnog altijd voorgebleven.

Ik rij graag op mijn motorscootertje en ik vertik het om daarmee te stoppen vanwege dat volk. Maar er zijn er nu 2 gejat, de eerstvolgende die het probeert zal ik zeker proberen een paar gezondheidsklachten te laten oplopen. En dan hopen dat'íe z'n zorgverzekeringspremie niet betaald heeft ;)
 
Heb je ze binnen staan in je schuur staan als ik vragen mag? Of staan ze buiten?
Wat ik ook erg vind is dat ze eenmaal weten waar er iets te halen valt dat ze dan vaker terugkomen.
Ben je ook ''bang'' dat ze je een keer op staan te wachten met een paar man? Wellicht met wapens.
Het eerste wat ik ga doen als hij het weer doet is pepperspray halen in duitsland. Dat zal ik dan ten alle tijde bij me hebben. En mijn knuppel staat ook al klaar;)

De Lead stond buiten. Het was geen best slot, maar ik had niet gedacht dat ze een scootertje uit 1983 zouden stelen. De Leonardo stond in mijn kelderbox, die is er een week later uitgehaald. Daarvan wisten "ze" blijkbaar dat'ie er stond inderdaad.

Ik ben niet bang dat ik word opgewacht om de scooter. Als je bang wordt kan je 'm beter wegdoen. Sowieso maak ik me geen zorgen om wat nog niet eens gebeurd is.. Als ze je scooter willen roven, zijn ze altijd met minimaal 2 man. De ene bestuurt de (motor)scooter en de passagier wil de jouwe overnemen. Als je een beetje rijvaardigheid hebt én je hebt een rappe scooter kun je best een motorscooter voorblijven waar 2 man op zit. Als ze mijn 150cc viertaktje zouden achtervolgen met een tweetakt Runner zou ik wel een uitdaging hebben ;)

Ik zou geen échte wapens gebruiken als ik jou was. Dus geen pepperspray. Neem dan gewoon een bus haarlak mee. En als je een knuppel koopt, leg er dan een honkbal en een handschoen bij. Dan is het geen wapen maar een sportartikel.

Twee dingen heb ik wel gedaan. Ik rij altijd met motorhandschoenen. Is veilig als je valt en er zitten mooie harde knokkels op. En mijn scooter is, ook al is'ie van 1999, tegen diefstal verzekerd.
 
Laatst bewerkt:
Okee en stond de leonardo op slot in je kelderbox? En verankerd?
En hoe zit het dat precies met zo een diefstal verzekering(wa+)?
Ik had met het invoeren van mijn kenteken automatisch een dagwaarde van 450.
Nu heb ik dat veld kunnen aanpassen naar 1800 euro.
Maar hoe doen ze dat dan precies? Want een 2 takt runner uit 2003 is never nooit 450 euro.
Ik bedoel een diefstalverzekering is toch bedoeld om een soortgelijke voertuig te kunnen aanschaffen bij diefstal? Dan zullen ze wel met meer dan 450 euro moeten komen:)

Leonardo stond helemaal niet op slot in de kelderbox. Jeugdig naiviteit mijnerzijds...

Voor de dagwaarde maakt het niet uit wat je invult. Pas als de scooter gejat is wordt de dagwaarde bepaald. En dat valt altijd tegen, maar is beter dan niets. Diefstalverzekering is niet duur. Althans, niet voor mijn Leonardo.
 
Okee. Zou het wat schelen als ik alle bonnen laat zien van wat ik aangeschaft heb voor mijn runner? En foto's van het restaureren? Hoe zit het eigenlijk als ik hem laat taxeren? Krijg ik dan het taxatiebedrag terug? En waarschijnlijk word mijn premie dan hoger als ik hem verzeker voor taxatie bedrag.
Ik betaal nu zo om en nabij de 11 euro per maand voor wa+. Dat is inderdaad niet duur.
Nu heb je zeker wel je motors op slot en geankerd? Ik bedoel als ze eenmaal weten dat je motors hebt dan zullen ze waarschijnlijk nog een keer komen.
Bedankt voor de info iig!;)

Ik geen verzekeringsexpert hoor, verre van. Je zou de scooter kunnen laten taxeren en zo de waarde laten bepalen. Maar dat kost een paar honderd euro, dat is het volgens mij niet waard. Wil het zeker weten moet je je verzekeraar even bellen of mailen.

Inderdaad, nu staat mijn Leonardo in een box met 3 sloten op de deur, op stuurslot en met 2 Art4* kettingsloten aan 2 Abus ART4+ muuranders. Deze stelen ze niet meer ;)
 
Ik heb pas nog mijn verzekeraar gebeld voor wat vragen over dekking kleding en zelf toegevoegde artikelen.
Ik vroeg of ze ongeacht wat je er zelf aan gedaan hebt gewoon uitgaan van de dagwaarde igv diefstal.

Dag waarde is gemakkelijk zelf ''ongeveer'' te berekenen door te kijken wat ze doorgaans 2dehands doen op bv marktplaats van zelfde bouwjaar en km stand.
Daarnaast is de huidige staat van belang,maar dit moet je dan ook kunnen aantonen,hij adviseerde mij dan ook om veel duidelijke foto''s te maken zodat je kunt aantonen dat hij in goede staat was,of nog beter in zeer goede staat.
Ik heb dan ook gelijk een 10 tal detail foto''s gemaakt waar duidelijk aan af te zien is dat er geen roest of beschadegingen aan zitten.
Ook moest ik de bonnetjes van de uitlaat en windscherm goed bewaren en verdere artikelen zodat ik kan aantonen wat deze mij hebben gekost.

Aan de hand van dit alles kan een expert dan een degelijke dagwaarde berekenen.

Aldus het advies van de Unive.

Miss kan je er wat mee
 
Herkenbaar probleem, heb een oude typhoon 125 in de schuur, dagwaarde is bijna niks dus heel zuur als hij gejat zou worden. Ben hem heel langzaam aan het opknappen (met behulp van mooie malossi spullen), en uiteindelijk laat ik hem dan taxeren aan de hand van alle bonnetjes van onderdelen etc. Vervolgens verzeker ik hem op basis van het taxatierapport.
Succes en veel plezier met het het runnertje
 
Leuke runner, heb die runner wel eens gezien in de omgeving van woerden.

Vind runners ook dikke scooters en had tien jaar geleden een SP PRO met 70cc polini.
Opzich zou ik ook wel weer een runner willen, alleen heb nu een motor met 170pk. Dus ben bang dat het vermogen tegen gaat vallen.
Topsnelheid in echte KM is zo'n 120km per uur. Maar hoeveel seconden trekt zo'n runner van 0-100km per uur? Want wil wel auto's een beetje voorblijven (Lees; heb het niet over Aygo's maar over golfjes 140kp)..
 
Leuke runner, heb die runner wel eens gezien in de omgeving van woerden.

Vind runners ook dikke scooters en had tien jaar geleden een SP PRO met 70cc polini.
Opzich zou ik ook wel weer een runner willen, alleen heb nu een motor met 170pk. Dus ben bang dat het vermogen tegen gaat vallen.
Topsnelheid in echte KM is zo'n 120km per uur. Maar hoeveel seconden trekt zo'n runner van 0-100km per uur? Want wil wel auto's een beetje voorblijven (Lees; heb het niet over Aygo's maar over golfjes 140kp)..

Van 0-100 denk ik dat je 8 seconden bezig bent. Maar elke runner rijd anders...het is echt snel zat. Ik heb ookee duc hypermotard gehad en rij weleens runners, is altijd wel leuk om af te wisselen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan