Gilera Runner DD, Olie op de band.

Xir

Die hard MF'er
4 feb 2015
470
25
Sachsen
Gloeiende gloeiende, per toeval de achterband gedraait in de garage, komt dit naar voren.
Ölreifen.jpg Dat was me toch een verassing geworden bij het rijden zeg.|(Quellreifen.jpg
Ook zonder olie is de band "gezwollen" en plakkerig op die plek.

Kann geen olielekkage zijn, zit geen olie in! O-)

Nou, graven dus...
Hee! Dat ziet er slecht uit!
Ölloch.jpgToch olie. Hopelijk niet de krukaskeringen...Lima.jpg
Nee die is droog. (snaarzijde heb ik ook bekeken, ook droog)

Nou, heb de carburateur maar eens schoon geveegt, eens kijken of er ergens een druppel komt.
Vergaser.jpg
 
Je zit ergens met een olielek dat is duidelijk.
Dat van die carburator mag je vergeten: die lekt misschien benzine maar zeker geen olie.
 
Dit is een 2takt?in dat geval maar eens controleren of je olietank niet lekt,of een leiding daarvan.
 
Laatst bewerkt:
Ja een 2 Takt.

heb de volgende ochtend (na deze Fotos) de curburateur uit de rubbers getrokken, druppelt dus voor en achter benzine uit.
Scheint via het luchtfilterhuis naar buitengelopen te zijn en druppelde dus, troep meenemend, op de band.

Heb de benzine en olieleiding afgeklemd (dat de oliepomp niet leeg loopt). en de carburateur schoon gemaakt, vlotterbakdichting is erg dun, scheint ook tussen choke en vlotterbak niet te dichten, dus maar een revisiesetje bestelt.
De instelschroefjes heb ik niet aangeraakt, aan dat gepiel heb ik geen zin (want hij liep echt lekker van te voren).
Ik plan dus de dichting en het vlotterventieltje te vervangen en dan kijk ik eens.

Wat me wel opgevallen is, de benzine stroomt er zomaar uit. Eigenlijk heeft de runner een benzinepompje en een onderdrukbenzinekraan. pffff, zou dus ook eens naar gekeken moeten worden. B|

Waar word die onderdruk afgepakt? Ik zie geen slangetje aan de inlaat of carburateur?
 
Van het revisiesetje gebruik ik de vlotternaald en de twee dichtingen.

Over heb ik dan twee sproeiers, lucht- en stationairschroef en de naald, maar daar is volgens mij niks mis mee, liep van te voren als een trein en ik heb geen zin dagenlang aan de afstelling te pielen. O-)
 
Grrr, alles weer in elkaar gezet, lekt het aflaatschroefje van de vlotterbak.
Daar zit dus een minuscuul O-ringetje op dat keihard is.
Dat zit dus in het alternatief revisiesetje, maar niet in dat van mij. B|

in de olieleiding zit ca 1cm lucht...hoe krijg ik die eruit? Als ik de motor met de hand ronddraai levert de oliepomp niks zichtbaars.

Vanmiddag eens een rondje langs diverse handelaren rijden.
 
Van de oliepomp tot de carburateur zit de slang vol, 1cm voor de carburateur zit een luchtbel die ik niet bewegen zie als ik de motor van hand doordraai…..
(misschien draai ik ook wat langzaam) O-)
 
Van de oliepomp tot de carburateur zit de slang vol, 1cm voor de carburateur zit een luchtbel die ik niet bewegen zie als ik de motor van hand doordraai…..
(misschien draai ik ook wat langzaam) O-)
Dat laatste weet ik wel zeker,een motor draait zo rond de 1000 toeren stationair,je ben een knappe kerel als
je dat met de hand lukt :Y ;)
 
Nou, volgend probleem, in mijn Revisisetje zat dus de missende O-Ring niet, dus het volgende revisiesetje bestelt:
Dichtsatz.jpg

  1. Vlotterbak, zat al in het vorige setje.
  2. Boven de gasschuif, zat al in het vorige setje
  3. dit is em...maar welke van de twee?
Eentje van die kleintjes is dus voor het vlotterbakaftapschroefje, en de andere (denk ik) voor de Chokesproeier (want daar zit ook zo'n miniringetje omheen)

Maar welke is voor waar? de groene of de bruine voor het vlotterbakaftapschroefje?

En waarvoor zijn al die anderen? 8)7 Ik heb er geen meer gezien, en had de carburateur toch echt uit elkaar.
 
Nou, volgend probleem, in mijn Revisisetje zat dus de missende O-Ring niet, dus het volgende revisiesetje bestelt:
Bekijk bijlage 1512145

  1. Vlotterbak, zat al in het vorige setje.
  2. Boven de gasschuif, zat al in het vorige setje
  3. dit is em...maar welke van de twee?
Eentje van die kleintjes is dus voor het vlotterbakaftapschroefje, en de andere (denk ik) voor de Chokesproeier (want daar zit ook zo'n miniringetje omheen)

Maar welke is voor waar? de groene of de bruine voor het vlotterbakaftapschroefje?

En waarvoor zijn al die anderen? 8)7 Ik heb er geen meer gezien, en had de carburateur toch echt uit elkaar.
Er werden 2 verschillende carbs gebruikt een Mikuni en Dellorto,je heb nu een set met pakkingen voor beide merken
zo te zien.
De grote ronde O ring is voor Mikuni en de anders gevormde grote ring voor een Dellorto.
Aftapschroef zit helemaal geen ring op bij Mikuni.
 
Laatst bewerkt:
De kit zit in een "ricambi-originale" Dellorto zakje...lijkt me stug dat er Mikuni delen bij in zitten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan