Gilera wil niet starten

frank-rox

Rookie
20 okt 2008
17
0
Heb heel de motorscooter nagekeken en het is allemaal prima in orde. Paar nieuwe onderdelen op gezet koppakking, voorvork en gaskabel een aantal uren aan gewerkt maar er kwam niks uit. Wat zou het probleem kunnen zijn eigenlijk?
 
wat doet ie wel en wat doet ie niet?

vonkt ie? krijgt hij benzine? voldoende lucht? stroom? zijstandaard? bougie?

Een echte vraag voor hybride denk ik zomaar......

H Y B R I D E !!!! hellup



*D *D *D
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eerst een kijken of ie vonkt dan heb je dat al uitgesloten of gevonden als ie vonkt kan je een klein beetje benzine in de opening van de bougie gieten (een klein beetje he) alleen doen als de randen mooi schoon zijn dat je geen vuil naar binnen spoelt , als je een pipetje hebt of zoiets dat zou perfect zijn , bougie er weer in draaien en eens probeeren wil ie aanslaan dan heb je een brandstof probleem , zo niet verder zoeken
 
....Een echte vraag voor hybride denk ik zomaar......
Dank je voor het vertrouwen...

Maar met zo weinig informatie valt er natuurlijk weinig zinnigs van te zeggen, je moet maar raden dat het om een tweetakt gaat en dat is helemaal niet mijn vak...

Het lijkt me meer iets voor de tweetakt kenners/ tuners alhier.
 
Je zult het hele rydje af moeten lopen: heeft ie een goede felle vonk tussen de bougieelektrodes?
Massa checken, bougiedop en kabel of er niet ergens een kleine breuk zit waar hy z'n spanning door lekt.
Kapotte bobine, maar cdan wil de motor wel lopen maar slaat vervolgens weer af of start helemaal niet. Cdi kapot? Alle stekker verbindingen opnieuw gechekt? Runner is toch tweetakt niet? Kyk het membraam eens na (tussen spruitstuk en cilinder) of die wel helemaal afsluit. Geen valse lucht by het inlaatspruitstuk? Schoon luchtfilterschuimpie? Gooit ie geen benzine uit z'n cab? Dan zou de vlotter vastr kunnen zitten.
Ben even door m'n know how heen.
Hou ons even op de hoogte en plaats ook je vraag eens op het andere topic van :technische vragen! suc6, greetz :? Oh ja blyft je bougie droog met starten?
 
ik denk dat het handiger is als je neerzet watvoor type het is

2takt, 4takt
4takt injectie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan