Gipro X-Type G2 leer modus

niels194

Rookie
7 aug 2019
3
0
Beste allemaal,

Ik heb onlangs een Suzuki GSF600S gekocht en ben tot nu toe heel tevreden over mijn eerste motor! Ik heb een versnellingsindicator laten plaatsen bij de motorzaak waar ik de motor gekocht heb en deze leek in eerste instantie goed te werken. Echter nu gebeurt het bijna dagelijks dat de versnellingsindicator in de leer modus (L) gaat. Ik ben dan de versnellingen kwijt en moet deze dan opnieuw inleren. Dit gaat dan weer een dag goed en de volgende keer dat ik de motor pak, gebeurt het weer.

Heeft iemand van jullie een idee wat het kan zijn? Ik kan er in de handleiding niets over vinden en heb zelf van motoren weinig verstand. Alvast bedankt!
 
Om er iets zinnigs over te zeggen zou het handig zijn om te weten wat degene die het heeft ingebouwd er over te melden heeft.
Ik ga er tenminste wel vanuit dat je dáár je vraag als eerste hebt neergelegd?

Ja klopt, ik heb gevraagd wat het kon zijn en hij gaf aan nog niet eerder van dit probleem gehoord te hebben. Daar schoot ik dus vrij weinig mee op.
 
Hm. OK... ik zocht even op het type dat je in de topictitel meldt. Wel een leuk dingetje op het eerste gezicht, iets uitgebreider dan de eerste beste goeiekope Chinees volgens mij. Videootje met een aardige uitleg over het gebruik en de mogelijke instellingen. Was je al op de hoogte van de juiste manier van 'leren' etc.?

En van dezelfde gozerdt ook nog een videootje over hoe het ding te installeren; altijd leuk om te kijken, ook als je het niet zelf hebt ingebouwd, want daardoor krijg je altijd een beter inzicht. Al was het maar inzicht in de rekening voor het inbouwen ;) ... en ik hoop trouwens niet dat ze die akelige kabelverbinders hebben gebruikt want da's echt bagger. En het zou me niet verbazen dat als hij die dingen toch gebruikt heeft, dat het probleem dan daar zit. Maar dat is wel puur speculatief van mij natuurlijk. Als je verbindingen slecht zijn, kan je communicatie niet goed zijn namelijk.
 
Hm. OK... ik zocht even op het type dat je in de topictitel meldt. Wel een leuk dingetje op het eerste gezicht, iets uitgebreider dan de eerste beste goeiekope Chinees volgens mij. Videootje met een aardige uitleg over het gebruik en de mogelijke instellingen. Was je al op de hoogte van de juiste manier van 'leren' etc.?

Ja, ik heb op die manier de versnellingen geleerd, zo staat het ook in de handleiding.

En van dezelfde gozerdt ook nog een videootje over hoe het ding te installeren; altijd leuk om te kijken, ook als je het niet zelf hebt ingebouwd, want daardoor krijg je altijd een beter inzicht. Al was het maar inzicht in de rekening voor het inbouwen ;) ... en ik hoop trouwens niet dat ze die akelige kabelverbinders hebben gebruikt want da's echt bagger. En het zou me niet verbazen dat als hij die dingen toch gebruikt heeft, dat het probleem dan daar zit. Maar dat is wel puur speculatief van mij natuurlijk. Als je verbindingen slecht zijn, kan je communicatie niet goed zijn namelijk.

Inderdaad geinig om te zien! Het lijkt geen probleem met de communicatie. Als de versnellingen eenmaal zijn ingeleerd gaat het prima totdat ik het contact verbreek. Niet altijd, maar regelmatig gaat hij dan terug in leer modus wanneer ik weer wil gaan rijden. Ik weet niet wat ik er tegen kan doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan