AdventureGirl
MF veteraan
Hèhè. Eindelijk! De ergste drukte is weer voorbij. Was het niet dat ik de eerste paar maanden van het jaar ontzettend druk ben geweest met klant gerelateerd werk. Vervolgens heb ik het maar afgetopt door met mijn echtgenoot een kleine TT Camping te gaan runnen. En daar zijn wat meer uren in gaan zitten dan op voorhand verwacht. Maar alles bij elkaar genomen wat was het weer een ontzettend toffe ervaring. Geleefd voor tien in 1 week. En alle stress van het werk, verdwenen door een week buiten met je kop in de zon te lopen.
Dat heeft wel wat gebeten in het maken van een route voor dit jaar. Caro opperde, waarom pak je niet de route van vorig jaar en draai je die om? Oke.. kan. Toen kwam het volgende… er is een meet en greet in Zwitserland met allemaal motorrijdende dames. Dus eindigen in Zwitserland (als we er zin in hebben). De ervaring van vorig jaar was dat ook Caro het stuk in het Zuiden van Frankrijk echt leuk vond en daar nog wat meer van wou zien. Dus ik heb de vraag weer teruggelegd.. Gorges du Verdon.. was je daar al eens geweest? Jawel… heel lang geleden in een auto. Kortom.. dat is ook wel weer eens geinig. De laatste keer dat ik daar was is ook een jaar of 15 geleden oid.
Dat alles in acht dagen gaat niet lukken in combinatie met de route van vorig jaar. Something ’s gotta give. Vercors eruit. En in 1 streep recht naar beneden richting het begin van de Route des Grandes Alpes. Geen Jura. Absoluut leuk, maar eerlijk gezegd zijn we er twee jaar geleden al aan de kant gezet wegens een snelheidsovertreding. En daar, met dat wegdek en die bochten, daar rij je al snel hard door. Daarbij.. het is wel leuk, maar als ik moet kiezen tussen het Zuiden en de Jura.. dan opteer ik toch voor het zuiden. Dat zit voor ons nog net iets meer verrassing in.
Caroline geeft aan dat ze graag nog even naar de haven van Monaco wil. Oké.. ligt ook wel in de buurt. Zetten we de motor even neer bij het Place du Casino. Vorkje prikken aan zee vind ik ook wel erg leuk moet ik zeggen. Niet perse in Monaco maar misschien daar ergens in de buurt aan zee. Als het zo uitkomt he… anders maar niet. En als het heet is ben ik het liefst de stad weer uit. Want druk kan het daar absoluut zijn. Al valt het misschien mee zo in september.
We gaan dus in hoofdlijnen de Route de Grandes Alpes pakken. Extraatjes de Bonnette (omdat dit ook al weer wat tijd geleden is), de Moutiers, Gorges du Verdon, Col de Turini, wellicht de Tende en ergens weer naar boven. Nog maar bekijken. Vanavond maar even bellen hoe die terugreis er precies uit moet zien en wat onze ideeën daarbij zijn. Ik zal de pc maar aanslingeren of de kaart voor de neus uitvouwen.
Nog eentje om een ei over te leggen. Gaan we de eerste nacht naar Hotel col de Bussang? Mark en Ietske hebben het hotel in de verkoop staan en het zou zo maar kunnen zijn dat ze er volgend jaar niet meer zijn. Dus het is toch wel leuk om daar nog heen te gaan. Op de terugweg is het voornemen immers om over Zwitserland te gaan rijden. Tegen.. we zouden de eerste dag ook verder door kunnen rijden naar het Zuiden zodat we al dichter tegen het begin van de Route de Grandes Alpes zitten.
In de week voor vertrek hebben we contact met Motorhotel col de Bussang. Ze zitten vol dus dat maakt de beslissing eenvoudig. We nemen vervolgens contact op met onze motorkennis Priscilla uit Zwitserland. Ze heeft haar baan opgezegd en werkt nu bij een motorzaak in Zwitserland en is daar tevens tourguide geworden. Zij zit zaterdagavond met een groep in Oberharmersbach en wij polsen of we daar aan kunnen haken. Dat kan! Als is het best lastig om een kamer te vinden omdat hotel Bären zelf ramvol zit. Hoe kan het… zo’n klein dorp en gewoon vol uitverkocht zijn. In ieder geval kijken we er naar uit om Priscilla te spreken. Dit jaar voor het derde jaar op rij in het Schwarzwald.
Ik heb nog even wat ellende om de routes netjes in de navi te krijgen, maar Ronnie biedt een helpende hand. Na een avondje prutsen achter de laptop bij hem thuis, slinger ik vrijdag ochtend de pc thuis aan. De tracks van Caro converteer ik naar routes, en vervolgens laad ik de mikmak in de 595. Toch serieus tijd maken om die cursus basecamp maar een keer op te pakken. Afhankelijk zijn van, is niet fijn. De routes inladen duurt best lang, en ik hang de Zumo aan de 12V van Ronnie. Dat werkt... de accu van de Zumo laadt dan bij terwijl alle routes worden geladen!
Dat heeft wel wat gebeten in het maken van een route voor dit jaar. Caro opperde, waarom pak je niet de route van vorig jaar en draai je die om? Oke.. kan. Toen kwam het volgende… er is een meet en greet in Zwitserland met allemaal motorrijdende dames. Dus eindigen in Zwitserland (als we er zin in hebben). De ervaring van vorig jaar was dat ook Caro het stuk in het Zuiden van Frankrijk echt leuk vond en daar nog wat meer van wou zien. Dus ik heb de vraag weer teruggelegd.. Gorges du Verdon.. was je daar al eens geweest? Jawel… heel lang geleden in een auto. Kortom.. dat is ook wel weer eens geinig. De laatste keer dat ik daar was is ook een jaar of 15 geleden oid.
Dat alles in acht dagen gaat niet lukken in combinatie met de route van vorig jaar. Something ’s gotta give. Vercors eruit. En in 1 streep recht naar beneden richting het begin van de Route des Grandes Alpes. Geen Jura. Absoluut leuk, maar eerlijk gezegd zijn we er twee jaar geleden al aan de kant gezet wegens een snelheidsovertreding. En daar, met dat wegdek en die bochten, daar rij je al snel hard door. Daarbij.. het is wel leuk, maar als ik moet kiezen tussen het Zuiden en de Jura.. dan opteer ik toch voor het zuiden. Dat zit voor ons nog net iets meer verrassing in.
Caroline geeft aan dat ze graag nog even naar de haven van Monaco wil. Oké.. ligt ook wel in de buurt. Zetten we de motor even neer bij het Place du Casino. Vorkje prikken aan zee vind ik ook wel erg leuk moet ik zeggen. Niet perse in Monaco maar misschien daar ergens in de buurt aan zee. Als het zo uitkomt he… anders maar niet. En als het heet is ben ik het liefst de stad weer uit. Want druk kan het daar absoluut zijn. Al valt het misschien mee zo in september.
We gaan dus in hoofdlijnen de Route de Grandes Alpes pakken. Extraatjes de Bonnette (omdat dit ook al weer wat tijd geleden is), de Moutiers, Gorges du Verdon, Col de Turini, wellicht de Tende en ergens weer naar boven. Nog maar bekijken. Vanavond maar even bellen hoe die terugreis er precies uit moet zien en wat onze ideeën daarbij zijn. Ik zal de pc maar aanslingeren of de kaart voor de neus uitvouwen.
Nog eentje om een ei over te leggen. Gaan we de eerste nacht naar Hotel col de Bussang? Mark en Ietske hebben het hotel in de verkoop staan en het zou zo maar kunnen zijn dat ze er volgend jaar niet meer zijn. Dus het is toch wel leuk om daar nog heen te gaan. Op de terugweg is het voornemen immers om over Zwitserland te gaan rijden. Tegen.. we zouden de eerste dag ook verder door kunnen rijden naar het Zuiden zodat we al dichter tegen het begin van de Route de Grandes Alpes zitten.
In de week voor vertrek hebben we contact met Motorhotel col de Bussang. Ze zitten vol dus dat maakt de beslissing eenvoudig. We nemen vervolgens contact op met onze motorkennis Priscilla uit Zwitserland. Ze heeft haar baan opgezegd en werkt nu bij een motorzaak in Zwitserland en is daar tevens tourguide geworden. Zij zit zaterdagavond met een groep in Oberharmersbach en wij polsen of we daar aan kunnen haken. Dat kan! Als is het best lastig om een kamer te vinden omdat hotel Bären zelf ramvol zit. Hoe kan het… zo’n klein dorp en gewoon vol uitverkocht zijn. In ieder geval kijken we er naar uit om Priscilla te spreken. Dit jaar voor het derde jaar op rij in het Schwarzwald.
Ik heb nog even wat ellende om de routes netjes in de navi te krijgen, maar Ronnie biedt een helpende hand. Na een avondje prutsen achter de laptop bij hem thuis, slinger ik vrijdag ochtend de pc thuis aan. De tracks van Caro converteer ik naar routes, en vervolgens laad ik de mikmak in de 595. Toch serieus tijd maken om die cursus basecamp maar een keer op te pakken. Afhankelijk zijn van, is niet fijn. De routes inladen duurt best lang, en ik hang de Zumo aan de 12V van Ronnie. Dat werkt... de accu van de Zumo laadt dan bij terwijl alle routes worden geladen!