Gister VRO1, zo mooi 28 mei VRO2 maar besteld

2wheel_robbie

Die hard MF'er
23 mei 2003
392
0
Huizen
In het kort:
Gisteren heb ik VRO1 gedaan op Lelystad.
Hier heb ik zoveel van geleerd en ben zoveel harder en directer bochten in gaan
sturen dat ik VRO2 meteen besteld heb, en als ik die klaar heb, dan bestel ik meteen VRO3. :] :]
Ben er echt klaar voor.
Zo dat is eruit........

Laatst bewerkt:
Is het niet verstandiger om ff wat tijd te nemen om het geleerde je eerst eigen te maken?
Aan de andere kant............

naja, al het geleerde blijf ik oefenen, maar vooral dat hardere bochten rijden insturen en remmen deden we maar 50 min ofzo.
en dat wil ik juistum beter onder de knie krijgen
en dat gaan we in 2&3 doen

Laatst bewerkt:
ah ok. Veel (leer) plezier alvast :)

off topic, je weet dat sommige verzekeringsmaatschappijen korting geven als je een vro curcus hebt gevolgd?

naja, al het geleerde blijf ik oefenen, maar vooral dat hardere bochten rijden insturen en remmen deden we maar 50 min ofzo.
en dat wil ik juisum beter onder de knie krijgen
en dat gaan we in 2&3 doen

Volgens mij kan je beter een circuit cursus gaan nemen,... ;)

In het kort:
sturen dat ik VRO2 meteen besteld heb, en als ik die klaar heb, dan bestel ik meteen VRO3. :] :]
Ben er echt klaar voor.
Zo dat is eruit........

euhm vertel ff wat meer, ik wil ook meer leren op de R1.

euhm vertel ff wat meer, ik wil ook meer leren op de R1.
naja.. de gewone oefeningen zoals remmen, stukje door het zand heen en dan remmen.
over een balk en een band heenrijden dat kun je zelf ook nog wel oefenen.
het remmen, rem loslaten en dan uitwijken was wel handig om daar te doen.
bij de noodrem vanaf 100km/h werd ik erop gewezen dat zonder dat ik het doorhad ik toch een keer terug schakelde wat inderdaad onbalans opleverd .

Maar vooral de instructeur volgens bij het aansnijden van de bochten, het "hard" omgooien van een linkerbocht naar een rechter.. en visa versa
en de lijn die je moet volgen en hoe makkelijk je inderdaad in de bocht nog van lijn kan veranderen....
en hoe hard je alsnog door bochten kan was erg leerzaam.
Ik kan nu echt een heel stuk harden door bochten heen en het voelt ook gewoon een stuk beter, omdat je het een keer gedaan hebt....
Dit doe je daar naar mijn idee toch makkelijker omdat ik een dag verkering had genomen en dat stelt je toch weer een stuk gerust. (moet verzekering zijn |( )

Tevens moesten we daar ook weer keren op het circuit..
Dit ging sinds ik die R1 had een stuk moeilijker ivm de grote draaicircel.
Daar hebben ze weer weer laten zien dat je met die R1 gewoon sneller die halve draai moet nemen en weer (zoals gewoon) goed moet afschuinen, maar daar was ik op de R1 wat huiverig voor..

mocht je nog meer vragen hebben, dan hoor ik 't wel

Laatst bewerkt:
In het kort:
Ben er echt klaar voor.
Zo dat is eruit........

Ik ga 23mei ftt expert doen op lelystad, dat is ook bochtenwerk enzo. Ik laat wel weten wat mijn bevindingen daarvan zijn!

naja.. de gewone oefeningen zoals remmen, stukje door het zand heen en dan remmen.
over een balk en een band heenrijden dat kun je zelf ook nog wel oefenen.
het remmen, rem loslaten en dan uitwijken was wel handig om daar te doen.
bij de noodrem vanaf 100km/h werd ik erop gewezen dat zonder dat ik het doorhad ik toch een keer terug schakelde wat inderdaad onbalans opleverd .

Maar vooral de instructeur volgens bij het aansnijden van de bochten, het "hard" omgooien van een linkerbocht naar een rechter.. en visa versa
en de lijn die je moet volgen en hoe makkelijk je inderdaad in de bocht nog van lijn kan veranderen....
Ik kan nu echt een heel stuk harden door bochten heen en het voelt ook gewoon een stuk beter, omdat je het een keer gedaan hebt....
Dit doe je daar naar mijn idee toch makkelijker omdat ik een dag verkering had genomen en dat stelt je toch weer een stuk gerust. (moet verzekering zijn |( )

Tevens moesten we daar ook weer keren op het circuit..
Dit ging sinds ik die R1 had een stuk moeilijker ivm de grote draaicircel.
Daar hebben ze weer weer laten zien dat je met die R1 gewoon sneller die halve draai moet nemen en weer (zoals gewoon) goed moet afschuinen, maar daar was ik op de R1 wat huiverig voor..

wat kost zo;n VRO training dan?
is er een internet site van?
is het ook mogelijk om dat in het Oosten van het land te doen?

ik wil ook erg graag vro 1 doen, maar ik ben bang te vallen en mijn kappen aan god te rijden...

wat dekt zo een verzekering pcies en wat kost het??

<knip>

Ik ben wel benieuwd wat ze je aan advies meegeven over dat bochtenwerk??? Wat doe je nu anders dan voorheen, behalve harder gaan?

Het lijkt me wel een goede investering zo'n VRO, ik moet me ook maar gaan opgeven!

wat ik anders doe als eerst is dat ik hem nu wel in 1 keer "plat" durf te leggen.
en wat betreft de verzekering: ze dekken alles wat onder leiding van de instucteurs gebeurd op het circuit..
met een eigen risico van €250 ofzo en het kost iets van €60

wat ik anders doe als eerst is dat ik hem nu wel in 1 keer "plat" durf te leggen.
en wat betreft de verzekering: ze dekken alles wat onder leiding van de instucteurs gebeurd op het circuit..
met een eigen risico van €250 ofzo en het kost iets van €60

dat is veel goedkoper dan 155 euro.

ik wil ook erg graag vro 1 doen, maar ik ben bang te vallen en mijn kappen aan god te rijden...

wat dekt zo een verzekering pcies en wat kost het??

Idem dito.
Ik wil ook wel een slipcursus of rijvaardigheidstraining of zo volgen maar ik wil niet het risico lopen om op mijn snuffer te gaan omdat ik aarzel bij het aansnijden van een bocht of aarzel om over een band te rijden, of zo, en dan honderden euro's aan kosten op te lopen.

Kent er iemand soortgelijke cursussen MET verzekeringsmogelijkheid in België ? Of dergelijke cursussen in NL die toegankelijk zijn voor Belgische motoren?

Terug
Bovenaan Onderaan