GIVI B33 op slot en sleutel erin......

Spykes

MF veteraan
9 feb 2003
7.706
86
Tilburg
Ik heb afgelopen week een GIVI B33 gekocht via marktplaats. Nu heeft de verkoper de sleutels in de koffer gedaan, dicht gedaan en verstuurd. Ik krijg zonder sleutel de koffer alleen niet open nu. Hij geeft aan dat hij de sleutels in een open koffer heeft gedaan en deze zonder de sleutel niet op slot kan. Ik heb echter nog een GIVI koffer en daar krijg je de sleutel het slot niet uit zonder deze terug te draaien. Als je vervolgens de koffer dicht drukt zit hij gewoon op slot (net als bij een voordeur zeg maar, die kun je zonder sleutel dicht doen maar niet open maken).

Nu kan ik me niks anders bedenken als het slot uitboren en een nieuw slot erin. Maar wellicht dat iemand hier nog een idee heeft (zonder de halve koffer te beschadigen)?
 
Laatst bewerkt:
Dat kan dus niet, want hij is aan één uiteinde gesloten, zie foto. Dat stukje blijft er dan in zitten. Het stukje van de deksel kun je idd eruit tikken, maar het stuk schanier aan de koffer dus niet.

In het gesloten uiteinde moet je een gaatje boren
En dan via dat gat met een pendrijvef de scharnierpen eruit slaan
 
En als dat niet lukt een Stanley mes pakken en een klein sneetje maken, die een beetje open houden en de sleutel er door laten glijden. Daarna de snee een beetje dichtmaken met kit of flexibele lijm. Zou er bijvoorbeeld geen gatenzaag op zetten, nergens voor nodig.
 
1549661833384.png


:Y
 
En als dat niet lukt een Stanley mes pakken en een klein sneetje maken, die een beetje open houden en de sleutel er door laten glijden. Daarna de snee een beetje dichtmaken met kit of flexibele lijm. Zou er bijvoorbeeld geen gatenzaag op zetten, nergens voor nodig.

Gatenzaag was ik niet van plan idd. Snee met stanleymes is ook geen optie. Koffer heeft hardplastic schaal. Kom je met stanleymes niet door en als je er al door komt zal hij doorscheuren als je een kier probeert te maken.

Ik ben sowieso niet van plan de koffer ansich te gaan beschadigen, dan gewoon een nieuw slotje.

Ik ga morgen langs een slotenmaker en als dat niet werkt bestel ik een nieuw slotje
 
Staat er een nummer op het slot? Misschien kan je een sleutel bijbestellen als je dat nummer hebt?

Daarnaast zou ik toch ff langs een slotenmaker gaan, die slotjes zijn vaak makkelijk open te krijgen als je weet hoe ze werken.
 
Net naar een slotenmaker geweest maar dat was bijna net zo duur als twee nieuwe slotjes. Heb nu dus het slot uitgeboord en in zowel mijn E36 en B33 hetzelfde slot gezet. Koste €20 en nu kan ik meteen met dezelfde sleutel beide koffers openen.

Bedankt voor de tips in ieder geval, ik heb nu ook 4 sleutels dus mocht het mij zelf ooit overkomen heb ik altijd wel ergens een reserve sleutel liggen 😂
 
Ik heb afgelopen week een GIVI B33 gekocht via marktplaats. Nu heeft de verkoper de sleutels in de koffer gedaan, dicht gedaan en verstuurd. Ik krijg zonder sleutel de koffer alleen niet open nu. Hij geeft aan dat hij de sleutels in een open koffer heeft gedaan en deze zonder de sleutel niet op slot kan. Ik heb echter nog een GIVI koffer en daar krijg je de sleutel het slot niet uit zonder deze terug te draaien. Als je vervolgens de koffer dicht drukt zit hij gewoon op slot (net als bij een voordeur zeg maar, die kun je zonder sleutel dicht doen maar niet open maken).

Nu kan ik me niks anders bedenken als het slot uitboren en een nieuw slot erin. Maar wellicht dat iemand hier nog een idee heeft (zonder de halve koffer te beschadigen)?
De pennen van de scharniertjes kan je er gewoon uittikken ,niet bang zijn om een beetje hard te slaan .er zitten namelijk een soort weerhaakjes aan zodat ze er niet zomaar er uitvallen.
Neem een pennetje en tik daarmee de scharnierpen eruit ,je kan ze namelijk ook los bestellen ,en heb het bij mijn givi koffer al verschillende keren gedaan.
 
De pennen van de scharniertjes kan je er gewoon uittikken ,niet bang zijn om een beetje hard te slaan .er zitten namelijk een soort weerhaakjes aan zodat ze er niet zomaar er uitvallen.
Neem een pennetje en tik daarmee de scharnierpen eruit ,je kan ze namelijk ook los bestellen ,en heb het bij mijn givi koffer al verschillende keren gedaan.

Dat ging dus niet omdat ze er niet aan de andere kant uit kunnen, de andere kant van de schanier is dicht.

Maar heb inmiddels al uitgeboord en een set van twee sloten gekocht zodat mijn andere koffer met dezelfde sleutel open kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan