GIVI B33 op slot en sleutel erin......

Spykes

MF veteraan
9 feb 2003
7.706
86
Tilburg
Ik heb afgelopen week een GIVI B33 gekocht via marktplaats. Nu heeft de verkoper de sleutels in de koffer gedaan, dicht gedaan en verstuurd. Ik krijg zonder sleutel de koffer alleen niet open nu. Hij geeft aan dat hij de sleutels in een open koffer heeft gedaan en deze zonder de sleutel niet op slot kan. Ik heb echter nog een GIVI koffer en daar krijg je de sleutel het slot niet uit zonder deze terug te draaien. Als je vervolgens de koffer dicht drukt zit hij gewoon op slot (net als bij een voordeur zeg maar, die kun je zonder sleutel dicht doen maar niet open maken).

Nu kan ik me niks anders bedenken als het slot uitboren en een nieuw slot erin. Maar wellicht dat iemand hier nog een idee heeft (zonder de halve koffer te beschadigen)?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het andere sleuteltje van GIVI geprobeerd maar dat is een ander nummer en krijg ik er niet eens in. Ook nog een sleutel van iets anders geprobeerd, die er wel ingekregen maar krijg die niet gedraaid helaas.
 
Je moet idd een beetje oppassen met die sloten.
Ik kon laatst met de sleutel van de zijkoffers de topkoffer op slot draaien maar niet meer openen.
De zijkoffers hebben idd een ander sleutelnummer maar het is dan wel vreemd dat het op slot draaien geen probleem is.

Voor een slotenmaker zal het waarschijnlijk een eitje zijn om ze weer open te krijgen.
 
Een beetje sloten /sleutel maker kan hem wel open krijgen,het zijn geen moeilijke sloten.

Zal in de omgeving eens rondkijken. Al gezien dat een nieuw slotje €15 kost, dan kost een slotenmaker misschien nog meer. Kan eventueel ook een set van twee nieuwe slotjes kopen, kan ik de andere meteen in mijn andere GIVI koffer zetten
 
Als het niet een al te nieuw slot en een beetje gebruikt is dan kun je met een sleuteltje dat er in past een beetje wiebelen en schommelen. Zo krijg ik bijvoorbeeld bijna alle Krauser koffers los met “hun” sleuteltje met nummer 802 dat een beetje versleten is.
 
lockpicken is echt niet moeilijk, op joetjoep zat over te vinden, eerste keer zal niet meevallen, maar over het algemeen heb je ze zo open...volgens mij zitten er ook maar aan een kant blokkeer pennetjes
 
Ik krijg alle patchkasten open met de DUG van mijn LSA-DOGger, als je in de buurt van rèswèk zit mag je langskomen...

Daarentegen kreeg ik zo een topkoffer met een sardinebliksleutel niet open en hebben we de scharnierpennen er uit gehaald, gaat ook makkelijk. Tik maar van binnenuit een heel klein spijkertje achter de scharnierpennen door het plastic en na 3 mm kan je de pennen met een tangetje eruittrekken. In het scharnier zijn de pennen dunner. Plak het spijkertje maar met een plakbandje onder het zadel want je gaat het vaker meemaken
 
Net geprobeerd om met paperclips te lock picken maar helaas, krijg er met geen mogelijkheid beweging in.

De pinnen uit de scharnieren tikken lukt ook niet, aan de binnenkant van de scharnieren komen de pennetjes er niet uit dus eruit tikken lukt ook niet.

Ben bang dat het toch uitboren wordt
 

Bijlagen

  • 15496523679877740065540138794250.jpg
    15496523679877740065540138794250.jpg
    539 KB · Weergaven: 14
Heel flexibel is het helaas niet, vooral de bovenschaal zal snel barsten als ik dat doe. De deksel en bodem vallen ook in elkaar (om waterdicht te zijn) dus je krijgt er amper iets tussen

Dit ook nog even voorzichtig geprobeerd maar krijg er niet eens iets fatsoenlijk tussen, laat staan dat ik een kier krijg om de sleutel doorheen te schudden
 
Terug
Bovenaan Onderaan