Givi helmen. Iemand ervaring met dit merk?

Pimpel

MF'er
6 okt 2019
30
3
Goedenavond!

In mijn zoektocht naar een nieuwe integraal helm ben ik op het merk givi gestuit. Heb een redelijk groot hoofd en meestal heb ik maat xxl nodig. 50 procent van de helmen zit nog redelijk strak dan.

Ben in een motorwinkel geweest en verschillende merken gepast.
Alleen een shoei gt air 2 zat fatsoenlijk!
Ook een nolan kon er redelijk mee door.

Uiteindelijk heb ik bij een andere (belgische) winkel een givi 50.6 helm gepast die goed zat. Alleen wat mij doet twijfelen is dat hij slechts 150€ kost.
Het materiaal schijnt hetzelfde te zijn als de nolan.

Zijn dit ook gewoon goede helmen?
Ik neem aan dat ook deze helm een goedkeuring moet hebben.
Of is goedkoop duurkoop?
 
Laatst bewerkt:
Die helmen zijn natuurlijk gewoon goedgekeurd, de Givi 50.4 scoort zelfs 4 van de 5 sterren in de Sharp test. De lage prijs komt door goedkope materialen en/of productie in een lagelonenland. Het comfort zal ook minder zijn dan dan bij die dure Shoei.
 
Als voorbeeld: ik ben begonnen met een Caberg van zo'n 100€. Na 40dkm en 4 jaar begon de binnenvoering uit elkaar te vallen (verpulverd). Daarna een Schuberth voor zo'n 500€, die is nu 7-8jr en 70dkm oud en vervang ik nu alleen omdat ie op papier is afgeschreven.

Per jaar/ per kilometer is een goedkopere helm dus wel aantrekkelijker. Daar moet je echter wel bij bedenken dat een duurdere helm over het algemeen gesproken stiller en comfortabeler is, met betere ventilatiemogelijkheden, standaard pinlock, zonnevisier etc.

Qua veiligheid, alle helmen die in die in de EU verkocht worden moeten aan dezelfde veiligheidseisen voldoen. Echter kun je het natuurlijk wel beter dan de norm doen, dat laten de testen van SHARP (zoals RR. al zei) mooi zien.

Maargoed, alles terzijde, als dit de enige helm is die je goed past, blijft er weinig keus over lijkt me.

Heb je ook naar Shoei gekeken? Zij hebben een personal fitting systeem waarbij ze je hoofd opmeten en een helm daarop aanpassen (dus niet écht op maat).
 
Terug
Bovenaan Onderaan