Givi wingrack hulp gevraagd

TurboTho

MF veteraan
14 okt 2002
1.753
2
Oke, net een givi wingrack en 3 kofferset gehaald bij een particulier. Bij het zaakje zit volgens de vorige eigenaar een universele ombouw. De vorige eigenaar heeft het zaakje echter nooit gemonteerd. Het voordeel is dat alle delen, bouten, moeren enz. nog in ongeopend plastic zitten, het nadeel is dat ik em niet kan vragen hoe alles hoort, want dat weet hij ook niet. Het punt is dat ik dat wel zou willen vragen, want monteren is niet zo eenvoudig als ik dacht.

Zie hier de onderdelen en de handleiding.

edit foto verwijderd
(tweede zwarte ondersteunings 'vleugeltje' voor onder de plaat ligt buiten beeld
edit foto verwijderd

Nou dacht ik dat ikea of japanse handleidingen vaag waren, maar deze zo mogelijk nog meer. heb ook het idee dat ik wat mis, ik heb wel van die stangetjes voor naar je duo-stepjes, maar hoe en waar monteer ik dat precies op het rek? daar wordt met geen woord/tekening over gerept. en érgens moet ie toch vast komen aan mijn frame (waar nu de handsteunen voor de duo zitten) maar hoe?

kortom: elke tip is welkom
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het zelfde rek op mijn XJ900F zitten maar daar heb ik een speciale montageset voor (4 stevige zwarte buizen naar de bijrijdersteps en montagepunten van de dempers).
Voor zover ik weet is dit en universeel rek... waar je een montageset voor jouw motor bij aanschaft.

Tom
 
ahaaaaa... dat zou een hoop verklaren. geen universele set, maar een universeel rek... maar weet iemand wat die metalen staafjes dan zijn? en echt d'r zit nog 1001 andere dingen bij die je m.i. niet gebruikt
 
Misschien heb je wel een universeel montageset, toepasbaar voor de meeste motoren?

Als ik jou was zou ik een montageset voor jouw type fiets kopen, is altijd steviger. De rest van het spul wat je "over" heb lekker bewaren of verpatsen....

Stef
 
Ik heb laatst ook een givirack op een vx800 gezet van een vriend van mij. Je hebt wel het montage set voor het type motor nodig. Verder is idd het rack montage set universeel. dwz. dat het top plaatje en de zij elementen universeel zijn, maar dat zijn ze bijna altijd. Wij moesten nog ff een extra montage set voor de vx 800 kopen voor 45 euro. Er is dan ook nog weer verschil in het bouwjaar. Bij de vx800 komt het montage set op de bovenste schroef van de demper. Deze schroef bleek echter te kort en te lang. Met extra bout te kort zonder tussenbout te lang. Dus we hebben een bout met ringetjes vervangen daarna het montage punt en daarna weer de bout. Snappie?
Wat betreft die staafjes??? Geen idee waar die voor zijn, lijkt wel zo'n setje om je been mee te spalken.

mvg
 
Terug
Bovenaan Onderaan