Givischerm op mijn Honda Dylan

Mish

MF veteraan
Donateur
2 dec 2007
2.357
124
vinkeveen
Ik heb jaren motorrijders met een windscherm voor gek verklaard. Onlangs heb ik een Dylan gekocht en toch een windscherm gemonteerd. En..... had ik jaren eerder moeten doen. Geweldig! :] :] :] :] :9



Msh
 
Oeps, ik heb onlangs nog een scherm gekocht. Misschien voor een andere Honda Dylan rijder?

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//motor-brommer.marktplaats.nl/onderdelen-honda/146800748-orgineel-windscherm-van-honda-dylan-150-cc.html
 
Hee, ik niet hoor. Het scherm is misschien voor de cracks die de winter doorrijden. Ik dacht dat jij zelf de nokkenas had ingebouwd? Cilinder toch ook van Malossi. Dat het allemaal zo past, of heb je hem past gemaakt?

Knap werk.

Mish
 
Hoi Mish,

Ik heb een origineel (?) scherm bij de Dylan. Dat is een prima ding, maar..... op de snelweg is het een crime. Het scherm maakt de Dylan wel gevoelig voor wind.

Bovendien is dit scherm erg hoog. Je kijkt dus door het scherm in plaats van er overheen. Dat betekent wel twee keer vuil en gekrast plastic (helm, scherm) waar je doorheen moet staren.

Ik heb een lager scherm gemaakt en je merkt wel verschil. Dit scherm is zo hoog dat ik (en mijn vrouw) net over het scherm kijk in plaats van er doorheen. Het stuur is ook direct wat rustiger, hoewel helemaal zonder scherm toch eigenlijk nog het fijnste rijdt.

Edit:
heb nog een nokkenas van malossi voor een honda dylan
bijna nieuw voor weinig intresse ?
Nou, die 180 cc cilinder van malossi zie ik eerder zitten. Een snelle nokkenas moet het van veel toeren hebben, meer zuigerverplaatsing geeft meer koppel over het hele gebied.
Maar ja, bijna €400,- voor een nieuwe cilinder is best wel veel geld. Bovendien rijdt mijn vrouw hoofdzakelijk op de Dylan en zij heeft aangegeven dat voor haar meer vermogen niet nodig is.

En, bij tunen is de grote vraag altijd: hoe reageert het voertuig op tuning?

Vaak stukken en brokken?
Olie/brandstofverbruik?
Hoe heet wordt de olie?
Kan het frame dit vermogen aan?
 
Laatst bewerkt:
Heb ook het orginele scherm van honda op mijn dylan zitten.
Wegligging gaat echt een stuk achteruit..maar in de winter heb ik dat er wel voor over.
Van de zomer gaat het scherm er weer af.
Heb vorige week een paar dagen zonder scherm gereden ivm de inruil van mijn andere dylan...viel tegen met regen :(
Ik ben blij dat het er weer opzit :-)
 
Ik heb op de sh300 het originele Honda scherm erop gezet, en nog nooit zo een rotzooi meegemaakt.

full



De wegligging blijft goed, zelfs bij hoge snelheden. En je zit echt lekker uit de wind, OKE.

Maar:

- Krassen vliegen erop, ondanks het feit dat ik er "zeer zachtjes" mee om ga
- Als ik iets te hard in een kuil rijdt, of over een drempel, dan geeft het hele scherm een harde knal
- Als ik tegenliggers (vrachtwagens) met een beetje wind tegen kom, dan knalt het hele scherm eveneens
- De veel te korte handkappen beschermen.....NIETS, in tegendeel, bij regen druppelt het water in de remgrepen en op de hand
- Het beschermingsrandje laat los
- De houderbeugels oxideren al

En dit allemaal na pas 3 weken rijden, voor 119 euro.

Gelukkig is de rest van de motor dik in orde. Ik denk dat ik voor een GIVI scherm ga.
 
Laatst bewerkt:
nee de nokkenas en cylinder van malossi passen er zo op
heb ook nog de malossi cylinder te koop is wel gebruikt maar nog steeds 10.5 bar
compressie. heb mijn dylan weer standaard gemaakt op vario, koelvin (malossi)
en uitlaat (leovince 4road) na dan alleen de kop is ook nog getuned (inlaat geflowt )
heb ook een windscherm van biondi ben ik zeer blij mee (net 1.5 maand)
vond dat originele scherm niet zo mooi met die losse handkappen
 
Ik heb op de sh300 het originele Honda scherm erop gezet, en nog nooit zo een rotzooi meegemaakt.

[afbeelding]


De wegligging blijft goed, zelfs bij hoge snelheden. En je zit echt lekker uit de wind, OKE.

Maar:

- Krassen vliegen erop, ondanks het feit dat ik er "zeer zachtjes" mee om ga
- Als ik iets te hard in een kuil rijdt, of over een drempel, dan geeft het hele scherm een harde knal
- Als ik tegenliggers (vrachtwagens) met een beetje wind tegen kom, dan knalt het hele scherm eveneens
- De veel te korte handkappen beschermen.....NIETS, in tegendeel, bij regen druppelt het water in de remgrepen en op de hand
- Het beschermingsrandje laat los
- De houderbeugels oxideren al

En dit allemaal na pas 3 weken rijden, voor 119 euro.

Gelukkig is de rest van de motor dik in orde. Ik denk dat ik voor een GIVI scherm ga.

Daar had ik ook wel meer van verwacht. Verwacht ook niet teveel van de Givi hoor. Ook de wegligging gaat achteruit, beperkte handbescherming, wind gaat ook met de motorfiets spelen.

Smaken verschillen. De Biondi is het goedkoopst, de Givi ziet er weer iets verzorgerder uit. Kortom; lood om oud ijzer. .. :)

Succes, Mish
 
Terug
Bovenaan Onderaan