Gixxer 1100 loopt op 3 cylinders...of is het 2 :(

Tafkaf

MF veteraan
17 mrt 2003
8.365
0
Best
OK wat heb ik al gedaan :

1 bougies vervangen
2 carberateurs schoongemaakt en semi gesynchroniseerd (op look)
3 uitlaatspruitstuk gemaakt (niet relevant maar toch :P )

Oke aangezien ik de bougies al vervangen heb en de carbs echt schoon zijn kan het dus alleen de bougie kabbels zijn of de bobine
Hoe meet ik die na :?
Heb iets opgevangen dat ze alle 4 rond de 5 of 10 moeten zijn maar iig zelfde waarde... :?
Oh ja en hoe kom ik er achter of het de bobine is of de kabels..en is een bobine de alternator(haynes manual)

*D help '(
 
haha, ik heb ongeveer hetzelfde:
- compressietest is ok
- carburateurs eraf gehaald en schoon geblazen, alles sproeiers gecheckt
- benzine/vacuum kabels gecheckt
- nieuwe bougiekabels en bougiedoppen(stekkers of kappen hoe je ze wilt noemen)
maar die schuif je op een naald (ipv. op een schroefnaald)en dus kan die best makkelijk door trillingen slecht contact maken omdat ze nu vrijwel niet geisoleerd zijn en slecht contact maken...

raar is dat cilinder 1 en 2 slecht meedoen. alles lijkt wel te vonken, maar na een poosje rijden slaan de bougies van 1 en 2 vet. boven 6000rpm. doen alle cilinders wel nog mee...

via marktplaats andere bobines gekocht omdat de slopen hier in de buurt niets hadden liggen. daar wacht ik nu op... dan eerst die bobines doormeten en dan hoop ik toch dat het daar aan lag...
 
Hallo,ik heb ook een gsxr1100w gehad met het zelfde probleem als u.
Het probleem ligt bij een koude start,nu zul je zeggen in de zomer maar een klein beetje de choke op is soms genoeg voor de kern van de bougie te laten barsten met als gevolg geen onploffing meer maar wel een vonk die dan verkeerd slaat.
Dus:Als je een vonk zie wil dat niet zeggen dat de bougie's nog goed zijn.
Heb het vele malen mee gemaakt,kun je niet veel tegen doen als deze type bougie koud zijn en zij krijgen veel benzine barst de electrode.
Alleen starten in het vervolg met weinig choke en direct weg rijden,je zult het merken dat het bij een warme motor nooit zal voorkomen.
 
helaas gaat dat niet op bij mij... maar toch bedankt... de bobines zijn binnen gekomen, morgen laten testen en dan maar hopen dat het over is...

Wat gebeurt er eigenlijk als je de min en de plus verkeerd om plugt op de bobine?
 
Terug
Bovenaan Onderaan