Gixxer 1100 loopt op 3 cylinders...of is het 2 :(

Tafkaf

MF veteraan
17 mrt 2003
8.365
0
Best
OK wat heb ik al gedaan :

1 bougies vervangen
2 carberateurs schoongemaakt en semi gesynchroniseerd (op look)
3 uitlaatspruitstuk gemaakt (niet relevant maar toch :P )

Oke aangezien ik de bougies al vervangen heb en de carbs echt schoon zijn kan het dus alleen de bougie kabbels zijn of de bobine
Hoe meet ik die na :?
Heb iets opgevangen dat ze alle 4 rond de 5 of 10 moeten zijn maar iig zelfde waarde... :?
Oh ja en hoe kom ik er achter of het de bobine is of de kabels..en is een bobine de alternator(haynes manual)

*D help '(
 
Als je de carburateurs goed hebt schoongemaakt en het probleem van het een op het andere moment is ontstaan is het het meest waarschijnlijk dat het aan de vonk ligt. Je hebt de bougies al vervangen, dus waarschijnlijk bougiekabels, bougiekappen, CDI ontstekingsmodule, pick up spoel.
 
Als je de carburateurs goed hebt schoongemaakt en het probleem van het een op het andere moment is ontstaan is het het meest waarschijnlijk dat het aan de vonk ligt. Je hebt de bougies al vervangen, dus waarschijnlijk bougiekabels, bougiekappen, CDI ontstekingsmodule, pick up spoel.
zover was ik ;)

hoe check je de kabels enz...
 
Check idd eerst ff welke bougies niet vonken...

Laatst had ik ook zoiets bij de motor van een maatje.. Bleek de stekker van de bobine van bougies nr 1 & 4 gewoon los te liggen... :X |( Zie je niet echt snel met al die draadboomzooi...)

Altijd een goed id om bij dit soort problemen stapgewijs oorzaken uit te sluiten!

Suc6!

Trek je bougies er eens één voor één uit en start dan eens, dan zie je snel genoeg of een van de bougies niet vonkt.
 
meestal zitten er ontstoor kabels/kappen op met een zekere weerstand, met een doodnormale weerstandsmeter kun je de kabels doormeten, de weerstandswaarde die de bougiekabel behoord te hebben staat in het werkplaatshandboek maar is over het algemeen in de buurt van de 8000 ohm.
 
Dacht ik ff te reageren waren ze me al voor waar woon je (hoofdstad) anders kom ik ff langs helpen als het in d ebuurt is? ff mailen naar emailadres.

spekkie naar me bekkie
 
zover was ik ;)

hoe check je de kabels enz...


Meet de bobines door. Doe dit primair en secundair. Probeer uit te vinden of cilinder 1 + 4, of 2 + 3 niet werken. Die worden namelijk door de zelfde bobine aangestuurd. Als je de motor start en trekt er de bougiekappen vanaf, merk je gauw genoeg welke werkend was (motor gaat anders lopen, of slaat af)

PS:
Kweetniet waar je in Eindhoven woont. Ikke in woensel noord...
 
veel te ver weg voor me..

idd bobines ..als laatste redmiddel en absoluut niet onmogelijk ..ik had laatst een bougiekappen en bobinies en bougies probleem op 1 motor..

alles tegelijk vervangen ..ben je gelijk er vanaf..

ik heb hier wph'tjes van gsx1100 tjes..dus welk type heb je ..zoek ik het ff op de weerstandwaardes
 
kan het dus alleen de bougie kabbels zijn of de bobine
En dat is zo want ??????

Euvel(?) v.d.dingen is de benzinekraan.
En zitten er geen scheurtjes in je vacuumslangen?
En zitten ze er wel allemaal op?
En zit er wel benzine in/reserve????
De makkelijke dingen eerst maar controleren dus.
En anders gewoon even kijken of en welke er niet vonkt.
Kan nl. ook wel de CDI-unit zijn. Is ook zo'n euvel.
Dan weer verder posten hier.

P.s. op marktplaats staat iemand die 'n CDI-unit aanbiedt voor niet al te veel.

Btw. Alternator is de dynamo.
 
Laatst bewerkt:
Grazie allen

k net weer thuis na door klootzak uitgemaakt te worden omdat een of andere turk (ja was echt een turk is geen rassicme)me bijna van mijn sokken reed omdat hij door rood reed (natuurlijk was ik fout |( |( ) maar affijn.

Bougies er allen uitgetrokken en ze vonkten allemaal alleen niet erg denderend
hij loopt op maar twee poten zijn de kabelafstellingen te meten :? waar kan ik verder aan denken...
 
En dat is zo want ??????

Euvel(?) v.d.dingen is de benzinekraan. nieuw
En zitten er geen scheurtjes in je vacuumslangen? [nee]
En zitten ze er wel allemaal op? [ja]
En zit er wel benzine in/reserve???? [ ;) ]
De makkelijke dingen eerst maar controleren dus.
En anders gewoon even kijken of en welke er niet vonkt. [allen dus]
Kan nl. ook wel de CDI-unit zijn. Is ook zo'n euvel. [wat doet de cdi unit]
Dan weer verder posten hier.

P.s. op marktplaats staat iemand die 'n CDI-unit aanbiedt voor niet al te veel.

Btw. Alternator is de dynamo.
 
Wat ik wel eens gehad heb is dat de 2 benzineslangen niet goed lagen/konden doorlopen.

Hij loopt op 2 pitten. Welke?
Ik bedoel dus 1+4/2+3 of niet.
Want dan zal het dus inderdaad zeer waarschijnlijk wel de bobines(ignition coil) zijn.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik wel eens gehad heb is dat de 2 benzineslangen niet goed lagen/konden doorlopen.

Hij loopt op 2 pitten. Welke?
Ik bedoel dus 1+4/2+3 of niet.
Want dan zal het dus inderdaad zeer waarschijnlijk wel de bobines(ignition coil) zijn.
Slangen zijn in orde nagekeken toen ik de benzinekraan verving
Alle pitten lopen wel maar niet gelijkmatig...(tenminste de uitlaten worden allen warm)
was een prijskaartje voor zo'n bobine :?
 
En je weet niet of 1+4 of 2+3 het doen. Als 1 v.d. 2 het is dan kan je inderdaad wel voor 'n bobine gaan kijken. Heb je geen vrienden/kennissen met zo'n zelfde motor?
Voor het uitwisselen dus.
 
Stationair al niet goed loopt echt op 2 als ik geen gas geef kapt hij meteen
ook geprobeert om bovenin de toeren te komen kom niet boven de 7 uit...


bobines schat ik toch echt zo in...deed die bij mij ook en maar klote blijven lopen..meten is weten eerder help ik je niet verder..

Ik bedoel het is hier geen staatsloterij..


Dus werken kreng..und schnell zeg ik tegen die broekies op de zaak...meten is weten


 
bobines schat ik toch echt zo in...deed die bij mij ook en maar klote blijven lopen..meten is weten eerder help ik je niet verder..

Ik bedoel het is hier geen staatsloterij..


Dus werken kreng..und schnell zeg ik tegen die broekies op de zaak...meten is weten
Was ik inderdaad van plan

Maar twee vraagjes welke is de bobine :o (groot rond geval onder carberateurs :? )en hoe meet ik hem na ... :)

denk trouwens dat gewoon de twee kabels van de cylinders los zitten alles begon na een mooie wheely met een @#$%^ landing :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan