Gixxer de bank op bij MotorXtra

The Saint

MF veteraan
21 mei 2001
5.716
1
Dorp
Oke, ben dus mijn eigen fiets aan het testen en dan moet ze ook de bank op. Voor mij is het de eerste keer dat mijn fiets de bank op gaat en ik kan het niet geheim houden tot het op die site komt ik MOET het gewoon vertellen!

97 Pk op het achterwiel, niet echt veel maar daar zitten alle 600cc Gixxer's. Ik ken er een die heeft 105 op het achteriel maar dan wel met een compleet Lazer systeem.

full


Ik hoorde daar van Sander dat nog een paar plaatsen overwaren voor de circuitdag van de 11e augustus. Dus als je nog wil zie onder:

MotorXtra organiseert in 2003 maar liefst 3 circuitevenementen waarvan 2 op circuitpark Zandvoort en 1 op circuit Zolder. Deze evenementen zijn bedoeld voor iedereen die het leuk vindt om zo nu en dan eens op het circuit te rijden. Voor diegene die dit nog nooit gedaan hebben is er een apart programma samengesteld beginnend met een uurtje tekst en uitleg waarna er de eerste sessies onder begeleiding van ervaren marshalls wordt gereden, om daarna op een veilige manier vrij te kunnen rijden.
Er worden vier groepen samengesteld op basis van ervaring, en per groep worden er sessies van 20 min. gereden. Uiteraard is er bij alle evenementen een ambulance aanwezig en rijden er continu een aantal marshalls op de baan om te zorgen dat er vooral veilig gereden wordt.
In de pits is er de mogelijkheid tips te krijgen omtrent de afstelling van het rijwielgedeelte door Cees Doorakkers. En Cees Doorakkers zelf is niet te beroerd om ook eens een rondje op jouw fiets te rijden waarna hij je precies kan vertellen wat er nog verbeterd kan worden aan de afstelling.
 
Mijn 2001 Gixxer 600 heeft (met open Bos titanium demper, verder standaard) 103 SAE achterwiel pk's.
 
Hij staat veeeeeeel te rijk maar met een ander luchtfilter moet hij al veel beter gaan lopen. Eh.. warm... mag geen naam hebben het was LOEI heet in dat hok, maar ik moest nu de bank op en kon niet wachten tot slecht weer. Was toch snel 25 of meer graden... PFffffff warm in zo'n leren pak.

Toch ben ik niet on te vreden, ik heb gewoon 97 hele enthousiaste paarden die graag iets harder werken ;)
 
Hij staat veeeeeeel te rijk maar met een ander luchtfilter moet hij al veel beter gaan lopen. Eh.. warm... mag geen naam hebben het was LOEI heet in dat hok, maar ik moest nu de bank op en kon niet wachten tot slecht weer. Was toch snel 25 of meer graden... PFffffff warm in zo'n leren pak.

Toch ben ik niet on te vreden, ik heb gewoon 97 hele enthousiaste paarden die graag iets harder werken ;)

Zet hem maar eens in de wintermaanden op de bank.. krijg je een hele andere uitdraai.... rijkere lucht...
 
ben gisteren na Saintjuh op de bank geweest....117,5 awpk's was het resultaat..

ben niet ontevreden ermee hoor!
 
Allebei te weinig vermogen, zowel @XL als Saint, maar idd. met dit weer lever je zo een aantal %-jes in. Ik ken hier uit de regio een mannetje of 4 met een 600 die op de bank is geweest, allemaal >104pk en 2 van 108, met wel een andere demper maar dat heb jij ook he? (of heb je de originele demper gemonteerd voor de test?)

@XL, jij had toch al een keer jouw Gix bij Fredriks op de mobiele bank gehad?? Gaf ie toen niet iets van 121??

Voor het mengsel moet je hem echt een keer af laten stellen dmv Yoshi of Factory tool, scheelt je ook heel veel in het verbruik. Voor het geld hoef je het dus niet te laten want dat verdien je wel terug. En je motor loopt beter, en dat is echt wel merkbaar.
 
volgens mij heeft het niks te maken met de hoeveelheid zuurstof in de lucht, maar de vullingsgraad in de cilinders. Hoe kouder de lucht, hoe lager de soortelijke massa van zuurstof, dus kan er meer zuurstof in de cilinders.
(intercoolers bij turbo's bijvoorbeeld)
 
volgens mij heeft het niks te maken met de hoeveelheid zuurstof in de lucht, maar de vullingsgraad in de cilinders. Hoe kouder de lucht, hoe lager de soortelijke massa van zuurstof, dus kan er meer zuurstof in de cilinders.
(intercoolers bij turbo's bijvoorbeeld)

Je hebt gelijk; ik ben in de war met hoogtes... grote hoogte, ijle lucht..
 
Allebei te weinig vermogen, zowel @XL als Saint, maar idd. met dit weer lever je zo een aantal %-jes in. Ik ken hier uit de regio een mannetje of 4 met een 600 die op de bank is geweest, allemaal >104pk en 2 van 108, met wel een andere demper maar dat heb jij ook he? (of heb je de originele demper gemonteerd voor de test?)

@XL, jij had toch al een keer jouw Gix bij Fredriks op de mobiele bank gehad?? Gaf ie toen niet iets van 121??

Voor het mengsel moet je hem echt een keer af laten stellen dmv Yoshi of Factory tool, scheelt je ook heel veel in het verbruik. Voor het geld hoef je het dus niet te laten want dat verdien je wel terug. En je motor loopt beter, en dat is echt wel merkbaar.

Bij frederiks gaf ie toen iets van 116 awpk's, toen kreeg ik ook het advies om hem af te stellen met de yoshi tool!

ga um denk ik van de week ff bellen!
 
volgens mij klopt er iets niet met die testbank. zie dat de cbr600rr ook maar 103 pk heeft. dat geloof ik nooit.
Hoezo niet, da's geen Soes he?! :P ;)

Saint, geef es wat info, is de run gedaan met originele of met open uitlaat?
Wat was de km-stand, enz. Of waar we het terug kunnen lezen (MM?)

Over het afstellen dmv Yoshimura tool bij Fredriks kan je hier meer lezen: Gixxers @ Tovami/ Fredriks Dynojet
 
Hoezo niet, da's geen Soes he?! :P ;)

Saint, geef es wat info, is de run gedaan met originele of met open uitlaat?
Wat was de km-stand, enz. Of waar we het terug kunnen lezen (MM?)

Over het afstellen dmv Yoshimura tool bij Fredriks kan je hier meer lezen: Gixxers @ Tovami/ Fredriks Dynojet

De Bos zat er op maar ik heb van BOS zelf gehoord dat Suzuki zijn standaard pijpen heel erg goed voor elkaar heeft en dat je het hele systeem moet vervangen om echt een mooie pk winst te krijgen.

Ook ik kreeg het advies om de Yoshitool er tussen te laten hangen.

Voor de lol doe ik in het na jaar ook nog wel even een run, kijken of dat een beter resultaat geeft.

:)
 
De Bos zat er op maar ik heb van BOS zelf gehoord dat Suzuki zijn standaard pijpen heel erg goed voor elkaar heeft en dat je het hele systeem moet vervangen om echt een mooie pk winst te krijgen.

Ook ik kreeg het advies om de Yoshitool er tussen te laten hangen.

Voor de lol doe ik in het na jaar ook nog wel even een run, kijken of dat een beter resultaat geeft.
Dat is niet helemaal waar, zo blijkt wel. De meesten winnen toch een pk of 3-4 met een 600, als een open pijp gemonteerd wordt. Bij Eric (Steelwheel) scheelde het 3pk en na afstelling met het Yoshi tool nog eens 3pk, waarbij het verbruik 15% omlaag ging! En gezien de lambdaverhouding van jouw run is dat bij jou ook haalbaar, want hij staat idd veel te rijk. 13-14 is optimaal en hij zit rond de 12 grotendeels.. daar is echt nog dikke winst te behalen.
Op een Yamaha is het wel een ander verhaal, die zijn standaard -volgens Fredriks- wel erg goed, en weinig winst op te behalen tenzij je een compleet systeem monteert. Dat werkt op een Soes ook wel, zie MF'er Jedi met 113pk AHW op een GSXR 600!!

Op mijn 750 scheelde de andere demper alleen 5,5pk (Remus). Afstelling met het tool scheelde ook nog eens een 3,5pk waardoor ik dus 9pk tov origineel heb gewonnen (van 122,5 naar 131,6), met een 10% brandstofbesparing. Zo zou ik ze iedere dag wel willen haha!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan