Gixxer die niet wilt starten

johndope

MF veteraan
9 okt 2002
1.637
0
Een maat van mij heeft een gsx van 96, na twee maanden stil te hebben gestaan startte de moto niet(op zich niet verbazend). Maar na het aanduwen van de motor deed ie het weer. Nu heeft hiju ca. 30km gereden en de electrische starter deed het nog steeds niet (tikkend geluid) De accu is gloednieuw en alle electronica werkt gewoon goed...

any ideas?
 
Een maat van mij heeft een gsx van 96, na twee maanden stil te hebben gestaan startte de moto niet(op zich niet verbazend). Maar na het aanduwen van de motor deed ie het weer. Nu heeft hiju ca. 30km gereden en de electrische starter deed het nog steeds niet (tikkend geluid) De accu is gloednieuw en alle electronica werkt gewoon goed...

any ideas?
klinkt als een accu die nog niet goed opgeladen is....
kickstarter rulez....
 
idd maar de accu is wel goed opgeladen (lader stond positief) en we hebben naderhadn ook een stuk gereden...
 
idd maar de accu is wel goed opgeladen (lader stond positief) en we hebben naderhadn ook een stuk gereden...

Verder rijden? Langer opladen?

Misxchien corrosie aan de polen van de accuu o.i.d.?

Tikkend geluid = startrelais = te weinig spanning.
 
ik geef het met hem mee.... 20 km is inderdaad peanuts.. hij moet mar es naar bruinisso ofzo
 
idd maar de accu is wel goed opgeladen (lader stond positief) en we hebben naderhadn ook een stuk gereden...


Accu los gehad...??
Zit de dikke massakabel wel goed vast. Het tikken dat je hoort bij het op de startknop drukken is het inkomen van het startrelais. Zit nu de massakabel niet goed vast dan zorgt die losse verbinding voor een grote overgangsweerstand en dat bij de hoge startstroom zorgt voor een groot spanningsverlies en dan zal de startmotor niet ronddraaien.
 
Klinkt toch echt als een kapotte/lege accu. Heb ik laatst ook gehad. Na een flinke tijd rijden was het goed. Starte dan meteen weer. Echter als hij langer dan twee dagen stil stond deed hij ook niets. Bleek dus dat de accu bij stilstand zijn spanning verloor. Hij liep leeg zeg maar. Nieuwe accu erin en alles is nu weer o.k. Controleer ook even het vloeistof niveau.

Succes voor je maatje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan