Gixxer-meeting... 19 september

Wanneer is de uiterste inschrijfdatum?

Deze GIXXER-MEETING valt op Prinsjesdag, dan doet m'n baas nog wel eens moeilijk als ik dan vrij wil krijgen...

Als je aangeeft dat je erbij wilt zijn, en kijkt of dat gaat lukken ben ik vrij flexibel :)

Punt is alleen dat het nu alweer hard gaat, vorige dag was helemaal vol :X
 
Nou, geen idee, hier zijn het er 6 voor 100 e :P :) ;)

En kijken is gratis, zou zeggen kom gezellig langs :)

:N (Dacht ik)

Laatste keer dat ik mee was heb ik geloof ik 5 sessie kunnen/mogen rijden.

Klopt, heb wat op jullie site gelezen. 1 van jullie had hem als sig op MF :P

En ik zou wel mee willen rijden. Wil echt ontspannen, misschien wil ik wel te graag en dat het daarom zo houterig gaat. Tempo zit wel goed, heb niet het idee dat als ik een oma rond ga. O-)

Maar moet je dan echt zover hangen zodat je het gevoel dat je er van af gaat vallen?

Volgens mij als je denkt te gaan vallen ga je niet hard genoeg. Normaal heb je dat gevoel niet bij voldoende snelheid. Ik heb dat tenminste wel eens gehad in een sessie in een langzamere groep dat ik net lekker naast de motor hing en in een bocht niet de snelheid voor de houding had waardoor ik idd het gevoel haed alsof ik om zou vallen.
 
...

En ik zou wel mee willen rijden. Wil echt ontspannen, misschien wil ik wel te graag en dat het daarom zo houterig gaat. Tempo zit wel goed, heb niet het idee dat als ik een oma rond ga. O-)

Maar moet je dan echt zover hangen zodat je het gevoel dat je er van af gaat vallen?

We gaan hier met name aandacht aan besteden maar het punt is juist; je wilt heeeeel graag heeeeeel hard gaan maar daardoor vergeet je de essentie. Als S4S en ik echt aan het kanllen zijn hebben we het niet door door een soort van ritme. Noem het een flow. Op zo een moment is alles in balans en gaat het super easy. In jouw geval focus je op hardgaan maar niet op techniek of achterliggende gedachtes. Dat maakt het erg geforceerd. Uiteindleijk leer je rijden zonder enige gedachte op ritme en gevoel. Daarvoor is het nu nog eits te vroeg. Geef jezelf even de tijd te technische aspecten aan te leren.
Dat hangen is slechts een middel, zeker geen doel. De reden dat we er zo op hameren bij jou is omdat je al veel te snel rijd voor jouw techniek. Dit kan je alleen compenseren op korte termijn (in jouw geval) door extreem te hangen. Er zijn natuurlijk veeeeel meer mogelijkheden maar je gunt jezelf niet de tijd en daarom roepen we hangen. Als je alles in proporties toepast is dit al minder nodig maar je zit aan de extreme zijden en dan heb je extreme measures nodig.

We gaan hier op de dag over praten maar gun jezelf even de tijd en ga vooral niet in op rondetijden. Forceren = 99% kans op je bek.

DPM
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de uitleg. Rondetijd interesseerd me eigenlijk geen reet :X

Raad je dan gewoon groen aan in plaats van blauw?
 
Thanks voor de uitleg. Rondetijd interesseerd me eigenlijk geen reet :X

Raad je dan gewoon groen aan in plaats van blauw?

Ik dacht ergens in ee topic te lezen dat je een 2:19 hebt gereden, vandaar.

Nee je kan prima in een redelijk snelle groep maar focus op techniek niet op gassen. Groen lijkt misschien wat langzaam maar ik zou er misschien gewoon in beginnen. Rijdt de 19 met mij of S4S mee en dan kun je zien wat we bedoelen.

Ik heb het al eerder tegen je gezegd maar probeer vloeiend te rijden. Met jouw fiets kun je alles makkelijk corrigeren door vermogen maar probeer het eens iets minder aan te spreken en vloeiend aan te remmen, te schakelen, te gaan verzitten en vooral te kijken. We komen er op terug maar houd je fiets nog even heel dit jaar door vooral niet te forceren. Je bent niet de allereerste die graag snel wil maar op ene gegeven moment moet je even een stappie terug. Zie het als golfen; je kan rammen wat je wil maar iemand met techniek, al is hij de helft zo sterk, slaat bijna het dubbele in meters.

DPM
 
Dat vloeiende is idd nog het probleem. Sommige bochten gaat het lekker maar bijvoorbeeld de Tarzan vol uit langs de kerbs ff rechts en dan de Hugenholtz. Dat gaat allemaal zo snel dat ik niet eens goed de de tijd krijg om alles te doen zeg maar. Verpest ik de hele bocht dan mee. :N

Ik wil wel, maar heb wel iemand nodig die me precies kan zeggen waar ik nog aan moet werken. Zou dan weer met jou en Jeroen meerijden. Want dit is me de vorige keren erg goed bevallen :}

schoot 1x al remmend rechtdoor langs de GP, en dat rondje was 2.15 :+
 
Yep, laten we dan even een op een rijden :)

En belangrijkste, probeer dingen echt in praktijk te doen, dan maar iets langzamer (voor je gevoel, real time rij je waarschijnlijk sneller) maar wel met veel meer beheersing, dat merk je echt.
 
:N (Dacht ik)

Laatste keer dat ik mee was heb ik geloof ik 5 sessie kunnen/mogen rijden.Volgens mij als je denkt te gaan vallen ga je niet hard genoeg. Normaal heb je dat gevoel niet bij voldoende snelheid. Ik heb dat tenminste wel eens gehad in een sessie in een langzamere groep dat ik net lekker naast de motor hing en in een bocht niet de snelheid voor de houding had waardoor ik idd het gevoel haed alsof ik om zou vallen.

Kan zijn, de 9e was 5 sessies, de 13e / 18e gewoon 6 :)
 
Kan zijn, de 9e was 5 sessies, de 13e / 18e gewoon 6 :)

Maakt ook niet uit... 100 voor 5 sessie is nog steeds "goedkoop"

Heb er zin in!

Rij je ook weleens als marshall of is dit zelf geleerd? Ik rij (naar mijn mening) best netjes maar kan toch vaak minder uitleggen wat ik doe. Dingen die ik voor normaal aanzie vergeet ik dan enzo. Maar goed mocht jij bij mijn rijden nog iets zien wat beter kan/moet... do tell!
 
Bas en Jeroen,

Ik ben graag weer van de partij op de 19e. En hou me weer aanbevolen om van jullie te leren.

Eric
 
Ik heb intresse.
Zijn er voorrijders?
Wanneer is de deadline voor de inschrijving? Wil n.l. toch wel een beetje weten wat het weer gaat doen.
 
De kans dat ik mee ga is nu kleiner geworden daar ik gisteren mijn Gixxer op een rotonde op zijn kant heb gelegd. ;( Eigenlijk op beide kanten ;( ;(

Gr,
Riekky
 
Ik kom in iedergeval kijken. Misschien neem ik het vrouwtje ook wel mee. :Y Krijgt zij eindelijk ook eens door wat er zo mooi kan zijn aan motorrijden. *O*

Alleen dan komen we met het koekblik
 
Maakt ook niet uit... 100 voor 5 sessie is nog steeds "goedkoop"

Heb er zin in!

Rij je ook weleens als marshall of is dit zelf geleerd? Ik rij (naar mijn mening) best netjes maar kan toch vaak minder uitleggen wat ik doe. Dingen die ik voor normaal aanzie vergeet ik dan enzo. Maar goed mocht jij bij mijn rijden nog iets zien wat beter kan/moet... do tell!

Als marshall idd, en zal er op letten ;) Meestal is er wel iets niet lekker aan de houding op de fiets, als dat goed zit gaat de rest vanzelf.

En idd lekker 5 sessies knallen is ook prima :P
 
Ik heb intresse.
Zijn er voorrijders?
Wanneer is de deadline voor de inschrijving? Wil n.l. toch wel een beetje weten wat het weer gaat doen.

Jazeker zijn er voorrijders, DPM en ik zullen de gixxers voorrijden. Het weer is de laatste 4 jaar goed geweest op de 19e :)

In de deadline ben ik vrij flexibel, maar zoals al eerder aangegeven was het vorige keer vol en gaat het nu ook aardig rap :)
 
De kans dat ik mee ga is nu kleiner geworden daar ik gisteren mijn Gixxer op een rotonde op zijn kant heb gelegd. ;( Eigenlijk op beide kanten ;( ;(

Gr,
Riekky

toch niet te vroeg op het gas gegaan he? Jammer man, hoop dat je zelf niets hebt. Je ging de vorige keer prima op zandvoort, beetje te snel met het gas maar goed. Was het omdat je aan het knallen was of... olie?
 
Als je aangeeft dat je erbij wilt zijn, en kijkt of dat gaat lukken ben ik vrij flexibel :)

Punt is alleen dat het nu alweer hard gaat, vorige dag was helemaal vol :X

Heb goed nieuws en een beetje goed nieuws, ik wil er graag bij zijn, en dat vrij moet nog maar even regelen op het werk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan