Gixxer op 3 poten...

Joster

Die hard MF'er
30 jan 2004
424
0
Boz
Hey Luitjes,

Ik wil even jullie mening! Ik zit namelijk met het probleem dat m'n brommert op 3 poten loopt. Is gebeurt al rijdend op de snelweg: ineens reageerde hij amper op het gas en daarvoor nog prima.

Ben zelf aan het zoeken geslagen naar wat het kon zijn. Met de bougie is niks mis, hij vonkt prima. Heb 2 bougies omgewisseld en nog steeds die ene cilinder die niet wil lopen. De bougie van de betreffende cilinder was wel erg vies trouwens, zat lichtbruine troep op.

Vervolgens me brommert naar de dealert gebracht maar die komt er ook niet uit... Hij heeft de carbs gesynchroniseerd (spel ik dat goed :? ) maar nu loopt 'ie 5000 rpm stationair :X

De dealert wil 'm nu op een vermogensbank bij Ruud Frederiks zetten om zo het probleem op de lossen.

Ik twijfel hierover of dit wel nodig is (misschien zit er wel gewoon een sproeier verstopt??) en ook omdat dit weer extra kosten met zich meebrengt.

Wat vinden jullie? Wat zou het probleem kunnen zijn en is het verstandig/nodig om naar Ruud Frederiks te gaan?

Ow ja, tis een gixxer SRAD 750 uit '97

Alvast bedankt! 8-)
 
de gasnaalden zijn een bekend probleem bij de gsxr, waarschijnlijk toch iets verstopt denk ik. mijn maat zijn gsxr draaide ook op 3 cylinders na een schuiver nieuwe bougies nog hetzelfde,carbs gekuist geen vuil gezien toch probleem opgelost.
 
Nou ben er achter wat het is: De betreffende cilinder heeft 0,0 compressie, dan heeft synchroniseren ook geen zin he... :z

Ik ga nu zelf het blok er onder uit halen en dan mag de dealert kijken wat er precies mis is. Het gaat iig aardig wat geld kosten B|

Misschien dat het zelfs wel interessanter is om een ander blok er onder te hangen. Weet iemand of er zaken zijn gespecialiseerd in 2e hands motorblokken, al dan niet gereviseerd?
Als ik dit blok helemaal zou laten reviseren kost me dat ongeveer 2500 euri dus dat is geen optie! :X

Iemand ervaringen mee of ideeën? Alle tips zijn welkom!
 
Nou ben er achter wat het is: De betreffende cilinder heeft 0,0 compressie, dan heeft synchroniseren ook geen zin he... :z

Ik ga nu zelf het blok er onder uit halen en dan mag de dealert kijken wat er precies mis is. Het gaat iig aardig wat geld kosten B|

Misschien dat het zelfs wel interessanter is om een ander blok er onder te hangen. Weet iemand of er zaken zijn gespecialiseerd in 2e hands motorblokken, al dan niet gereviseerd?
Als ik dit blok helemaal zou laten reviseren kost me dat ongeveer 2500 euri dus dat is geen optie! :X


Hoezo laat je t bij een dealer doen?? Heb je geld teveel??
Iemand ervaringen mee of ideeën? Alle tips zijn welkom!
 
Hahaha, nee hoor ik heb echt geen geld teveel. :+

Ik laat alleen het blok bekijken om te zien wat er precies mis is en wat dat ongeveer gaat kosten.
Daarna zie ik wel wat ik doe, of het nog de moeite is of niet.
 
Ff een piccie van de oorzaak
full


Verbrande uitlaat klep, ook alle big-end lagers versleten
 
Terug
Bovenaan Onderaan