Gixxer op 3 poten...

Joster

Die hard MF'er
30 jan 2004
424
0
Boz
Hey Luitjes,

Ik wil even jullie mening! Ik zit namelijk met het probleem dat m'n brommert op 3 poten loopt. Is gebeurt al rijdend op de snelweg: ineens reageerde hij amper op het gas en daarvoor nog prima.

Ben zelf aan het zoeken geslagen naar wat het kon zijn. Met de bougie is niks mis, hij vonkt prima. Heb 2 bougies omgewisseld en nog steeds die ene cilinder die niet wil lopen. De bougie van de betreffende cilinder was wel erg vies trouwens, zat lichtbruine troep op.

Vervolgens me brommert naar de dealert gebracht maar die komt er ook niet uit... Hij heeft de carbs gesynchroniseerd (spel ik dat goed :? ) maar nu loopt 'ie 5000 rpm stationair :X

De dealert wil 'm nu op een vermogensbank bij Ruud Frederiks zetten om zo het probleem op de lossen.

Ik twijfel hierover of dit wel nodig is (misschien zit er wel gewoon een sproeier verstopt??) en ook omdat dit weer extra kosten met zich meebrengt.

Wat vinden jullie? Wat zou het probleem kunnen zijn en is het verstandig/nodig om naar Ruud Frederiks te gaan?

Ow ja, tis een gixxer SRAD 750 uit '97

Alvast bedankt! 8-)
 
op de vermogensbank zetten heeft weinig zin denk ik.
op de testbank kun je een fout vinden als hij op alle cilinders niet goed loopt maar niet het probleem van 1 cilinder onderzoeken

eerst idd de carbs goed schoonmaken en bobines nakijken dus bougie kabels omwisselen
Meestal zitten twee bougie kabelen op 1 bobine die je dan kunt omwisselen

sorry voor de kromme teksten
 
als hij goed vonkt, en bougies/bougiekapjes/bougiekabels verwisselen geen zin had, dan zou ik idd us naar je carburatie kijken, want als ie nix te onsteken heeft, kan je bougie nog zo goed vonken maar doet die cillinder nog nix hoor ;)
Misschien is er idd iets verstopt, of heb je een afgebroke gasnaald ofzo (heel wazig maar heb ut een x gezien, kwam een jongen met z'n brommer naar me toe, loopt heeeel kut kan geen gas geven dan valt ie uit. Ik zo huh dan loopt ie dus ineens vet te arm. Hij ja echt raar. Ik kijke, was z'n gasnaald weg :o kijk ik in z'n sproeierhouder zat daar nog stompje gasnaald in! hahaha heel wazig maar ut kan wel. Dus als ik jou was zou ik us naar die carburateur kijken!
 
Bougies en bobines zijn ok, vonken allemaal prima!

Ben wel vergeten te melden dat de gasschuif van betreffende cilinder minder reageert dan de rest als je aan het gas draait.

Dit doet idd denken dat het een carburatie probleem is. Wellicht iets met het vacuum systeem niet of zo...
 
Bougies en bobines zijn ok, vonken allemaal prima!

Ben wel vergeten te melden dat de gasschuif van betreffende cilinder minder reageert dan de rest als je aan het gas draait.

Dit doet idd denken dat het een carburatie probleem is. Wellicht iets met het vacuum systeem niet of zo...

als ie minder reageert (waardoor die cillinder veel te weinig mengsel krijgt en dus niet meeloopt) lijkt me idd je vacuum.

Haal gewoon die carb er af maak alles schoon controleer alles, en probeer ut gewoon nog us. En kijk of er geen beschadigingen zijn (rubbers van gasschuiven etc), en test ut weer. Ut zal waarschijnlijk aan je carburatie liggen. Of je inlaatklep gaat niet meer open van die cillinder, dan reageert ie natuurlijk ook niet meer :P Maar dat lijkt me wel vaag.
 
Houd er rekening mee dat vonken in de open lucht makkelijker te realiseren zijn dan in het blok zelf .. Het zegt dus niet alles dat ie wel fonkt buiten het blok.
 
ruud frederiks is een goede keuze

mijn suzuki had gebroken zuigerveren

heb hem laten reviseren bij frederiks en nu gaat hij weer als de brandweer

heb er een nieuwe cinlinder blok op zitten

als het een vastloper is dan zal het wel knaken kosten

gr revite
 
mmmmm...heb ik ook gehad..maar dan 6x

full
 
ruud frederiks is een goede keuze

mijn suzuki had gebroken zuigerveren

heb hem laten reviseren bij frederiks en nu gaat hij weer als de brandweer

heb er een nieuwe cinlinder blok op zitten

als het een vastloper is dan zal het wel knaken kosten

gr revite

Das niet goedkoop geweest dan :X

 
Mag ik vragen waar je woont? Het nadeel van dealers is dat ze te weinig tijd hebben/nemen voor dit soort klachten. Ik woon n Zoetermeer en sleutel al geruime tijd aan diverse motoren, liefst met vage klachten en of revisie's.
Dit omdat de uitdaging leuker is dan alleen de standaard beurtjes uit te voeren.

Mocht je interesse hebben mail me dan even, oh ja, nog een leuke bijkomstigheid je betaald bij mij de helft van het uurloon als bij een dealer! :o :+
 
Bedankt voor het aanbod GT 750"J". :}

Woon helaas niet in de buurt en m'n brommer staat al bij de dealert.

Maar ik zal het onthouden voor een volgende keer!


Het is waarschijnlijk een carburatie probleem, nu maar hopen dat het niet teveel gaat kosten.

Kheb nu een leenmotor, een Honda CM400, en die ben ik ook al goed beu B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan