Gixxer vraag en Import vraag

Capoeirist

MF veteraan
14 mrt 2002
10.411
18
2 vraagjes..

eerst de gixxer vraag die ik nog niet terug heb kunnen vinden (slecht gezocht?)

ben vrij lang, past allemaal perfect, alleen loopt dat ruitje erg irritant over mijn display heen.. zie de toerenteller maar een stukje en de km teller maar een stukje.. moet ik steeds of over het ruitje heen kijken en er doorheen of eronder..

zijn er ruitjes die dit beetje op lossen ?


2e vraag gaat over vermogen bij import..

hij staat op duits kenteken als 72kw, we maken hem natuurlijk origineel 78kw (of iets minder met de duitse inlaat kelken :( )..

zou ik dit netjes tegen de rdw zeggen of ?

RDW zegt dat ik duitse papieren moet gaan regelen dat hij weer volvermogen is etc.
Dyno Run voldoet niet volgens de beste man.

wat is wijsheid ? doen of me neus bloed of wat stennis maken en kijken dat ik het geregeld ga krijgen ?

bedoel 5kw.. waar praten we over :S
 
De SRAD 750 (in ieder geval die van Scarface) heeft een iets hoger ruitje en da's volgend mij nog steeds een standaard ding (geen aftermarket ofzo). Misschien kun je zo'n ding regelen. Ik kon bij mijn vorige 600 er net onderdoor kijken op m'n tellers (ben 1.82 ofzo) maar als je langer bent is dit inderdaad een probleempje.

Enne, die 5 Kw.... welke 5Kw? :X ;)
 
ja die 5kw heb ik ook zoiets nu van whatever.. maarja verzekeringen ?

dat ruitje .. ff afwachten wat de rest roept :) ben 1,91 en heb der toch wel last van..ach dan maar of onder de 50 O-) of boven de 90 rijden ;)
 
...
2e vraag gaat over vermogen bij import..

hij staat op duits kenteken als 72kw, we maken hem natuurlijk origineel 78kw (of iets minder met de duitse inlaat kelken :( )..

zou ik dit netjes tegen de rdw zeggen of ?
...
En al die mensen die hun TDI-tje chiptunen dan?
Ik heb nog nooit van zoiets gehoord dat je zoiets moet melden. 72 kW is in Duitsland een grenswaarde voor verzekeringen voor zover ik weet, maar in Nederland ook? Weet ik eerlijk gezegd niet, maar het lijkt me sterk. Misschien is ie wel zo goed ingereden dat ie nu al aan 78 kW zit O-)

Rij eerst eens een tijdje met 72 kW en laat hem dan door Paul onder handen nemen, dan is het net of je weer een nieuwe motor hebt gekocht :)
 
Eind van de week trek ik alle begrenzing deruit ;)

En wil ook die inlaat kelken nog gaan proberen te veranderen van oekel..iedere winst is der een *D

en tis nu al nieuwe motor, als ik dadeiljk andere banden eronder leg is hij alweer nieuw, dan een compleet uitlaat systeem istie weer nieuw, blijf niet aan de gang :+


dank je voor de tips in iedergeval allemaal :)
 
Kun je hier ook ff vermelden welke begrenzers je allemaal bent 'tegengekomen'. Bij mij zaten er alleen ringen onder de vacuumdeksel op de carbs, maar misschien dat er ergens anders nog een begrenzer zit. Hij loopt nu wel tegen 260 op de klok en dat lijkt me wel oke voor 78kW.

Hoe kan ik trouwens zien dat ik duitse inlaatkelken heb? Zijn deze veel nauwer? Staat er een onderdeelnummer op waar ik het aan kan zien?
 
...
Hoe kan ik trouwens zien dat ik duitse inlaatkelken heb? Zijn deze veel nauwer? Staat er een onderdeelnummer op waar ik het aan kan zien?
Ja, wil ik ook wel weten. Volgens mij zijn ze rechter. Kan me herinneren dat Paul dat opviel.
Bij mij zijn ze in ieder geval rood, als dat wat wil zeggen. :?
 
idd hier ook ringen onder de vacumm deksels..

dat was ook enigste wat ik tegen kwam :S

maar laat het nog ff zitten.. doe alles wel in 1 keer.
 
Hoi,
Mijne maat had het zelfde probleem met zijn motor Gsx-r. Hij had maar 100 duitse pks.
Wat heeft hij toen gedaan, ander inlaat kelken gestoken, want die duitse zijn half dicht.
En een cdi computer gezocht waarvan de nummer einddicht op 00.(injectie uitvoering)allen te vinden in nederland en engeland.
En dat was daarna dus EEN BOM geworden op 2 wielen. Had opeens 135pk-kes.
En nu met volledige akrapovik uitlaat 145 pk. :}
DUS VEEL PLEZIER MET HET ZOEKEN!!!

Kim en Dave
 
idd hier ook ringen onder de vacumm deksels..

dat was ook enigste wat ik tegen kwam :S

maar laat het nog ff zitten.. doe alles wel in 1 keer.

Heb je de begrenzers er al uitgetrokken? En weet iemand nu al wat het verschil is tussen de duitse en normale inlaatkelken? (foto...?).
Weet iemand ook wat de originele tandwielen zijn? (aantal tanden) Ik heb achter 45 en vraag me af of dit wel origineel is...
 
45 is geloof ik origineel

Heb er nog niets uitgetrokken..doe ik wel na de keuring en als ik tijd heb..
 
wat betreft dat ruitje; dat heb ik ook (en ik ben 1,75...) :?

Als je een oplossing hebt gevonden dan hoor ik het graag! (en hou zelf natuurlijk ook dit topic in de gaten...)
 
Terug
Bovenaan Onderaan