René_R1
MF veteraan
- 30 jul 2002
- 3.224
- 1
mooi mooi....
Ik heb net hans gemaild van dynojet oss.. Ik zal binnenkort dus ook met waardes kunnen komen
Beter, ben benieuwd Joost en Tati! Haha, Fabian is weer aan het stangen ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
mooi mooi....
Ik heb net hans gemaild van dynojet oss.. Ik zal binnenkort dus ook met waardes kunnen komen
Beter, ben benieuwd Joost en Tati! Haha, Fabian is weer aan het stangen ...
altijd baas boven baas he?! .Tja, het blijft behelpen met die PK's he...
Zit ook heeeel wat meer geld in besteed he.. is niet echt te vergelijken. Maar wel aardig om zo'n curve te zienShit, da's 6 meer...
Maar ja, scheelt dan ook 10 jaar...
altijd baas boven baas he?! .
Fredriks had trouwens data van 2 nieuwe GSXR's 1000... 162pk aan het achterwiel!!! ... dmv Akra full system, K&N filter en PowerCommander IIIR..... Da's ca 180 kruk-peekaas... .
altijd baas boven baas he?! .
Fredriks had trouwens data van 2 nieuwe GSXR's 1000... 162pk aan het achterwiel!!! ... dmv Akra full system, K&N filter en PowerCommander IIIR..... Da's ca 180 kruk-peekaas... .
Nee, verder niks aan gedaan. Was wel een PCIIIR dus ook ontsteking herprogrammeerd. Wat Honda kan, kan Suzuki natuurlijk ook!Was er verder niets aan de motor/luchtfilterhuis etc. verandert dan?
Dat zou betekenen dat een R1000 - net als een Blade - ook 17 pk op vooruit kan gaan met deze prima spulletjes ...
Fabian toch, zonder helm rijden.. foeifoei!!!
Joost en Tati, wel straks ook zo'n postje maken he?!
Maarre, effe back on topic, na nog een dagje scheuren weer wat nieuwe ervaringen. Mij bevalt het echt uitstekend. Vooral bij deellast ook is hij ontzettend soepel en sterk, alsof je met een 1000 rijdt. (figuurlijk dan..)
Eric is ook lovend, maar heeft wel serieuze hinder van die dip bij 5000 toeren. Hij had Rinus vanmorgen even gebeld en hij kan as. zaterdag even terugkomen, dan stelt hij hem toch wat rijker af (kostenloos). Maar ik hoorde Eric later op de dag weer dat hij het misschien toch wel niet zou doen, twijfeltwijfel, hij denkt er nog even over na, want boven de 5800 toeren is het een kanon.
We hebben inmiddels nog een keer getankt, na een redelijk nette rit terug uit Goes gisteren, Eric zijn motor liep die rit 1 op 17 en de mijne 1 op 16,2. Wel binnendoorweg, dus geen rechte snelweg. Meest 80km wegen, ook bochtig en door dorpen en zo. Echt niet overdreven rustig aan gedaan.
Dat zijn waardes die we normaal niet halen. Zoals ik al zei was het een rustige rit, zeker niet flauw maar niet echt flink sprinten. In ieder geval, Eric heeft nog NOOIT 1 op 17 met die Gixxer gehaald dus een verbetering is het zowieso.
Bij mij is 1 op 16,2 ook veel beter als gemiddeld, meestal 1:14 ongeveer, bij rustig 1:14,5-15 maar nooit geen 16. Dus voorzichtig durf ik wel te zeggen dat hij zuiniger is als voorheen. die van Eric behoorlijk, want die deed eerst vlot 1 op 13... meer als mijn 750 dus!
So far deze update.. wordt wellicht vervolgd.
PS. Jedi die "see you at De Baars" was er dus vanmiddag al haha! Ben benieuwd wat er aan jouw settings nog te verbeteren valt.
Was die van ene John?
Nee, verder niks aan gedaan. Was wel een PCIIIR dus ook ontsteking herprogrammeerd. Wat Honda kan, kan Suzuki natuurlijk ook!
Hmmm, puntje ERAF voor Suzuki... .
O.a. in de magazines en Dyno PC monteurs beweerden het ook, Suzuki heeft zijn huiswerk erg goed gedaan en een véél beter standaard uitlaat en motormanagement systeem gebouwd dan Honda waardoor geen eer te behalen viel voor 'meneer' Dynojet en Akra. Je zou maar ca.5 pk extra kunnen behalen, dus niet interessant om dure spulletjes aan te schaffen.
Dat blijkt nu dus niet waar te zijn, met dezelfde spullen haal je met een Blade immers ook +16pk. Waren die motoren niet bedoelt voor de ONK klasse en dus geblueprint, dat schrijf je immers? Weet je hoeveel vermogen ze hadden vóórdat de spulletjes werden gemonteerd, een geblueprinte motor levert natuurlijk een stuk meer dan de standaard 142-146 SAE pk op de rol.
Is het dan toch zo dat elke sportieve bike zoveel pk's kwijt is i.v.m. die fijne geluids- en emissie eisen ???
Ik weet het niet exact Rene, maar wat ik van hun begreep waren het geen getunede motoren, maar ik weet niet alles he...
Dat je met het laten vervallen van de "exup" klep ook met een GSXR 1000 nog veel kan winnen was me al duidelijk...
En als je naar mijn motor kijkt, simpele ingrepen, dempertje, k&N filtertje en remappen is al +9,1 pk dus dan geloof ik +17 voor een GSXR 1000 met PC en full system heel graag hoor!!
Op maandag 31 maart 2003 22:38 schreef Blade10 het volgende:Als het ONK racemotoren zijn dan zijn ze waarschijnlijk gedemonteerd om zéér exact te worden nagemeten en perfect passend gemonteerd, dat scheelt pk's zonder buiten de regelementen te raken, blueprinten dus.
Maar wie weet, mogelijk is die simpele vlinderklep toch een bottleneck en is er toch wat te halen door de ontstekings- en injectiekurve (PCIIIr) te beïnvloeden.
Ben toch wel benieuwd, mogelijk kun je het nog eens navragen. Mocht het toch allemaal standaard zijn dan is het mogelijk ook interessant dezelfde spulletjes eens op een R1 te monteren, die zou dan ca.152 SAE pk op de rol kunnen drukken...
dit heeft green flash ik dus ook besteld dus ik krijg ook 180 van die lekkere dingetjes dansend op mijn krukas? ik kan nu ik dit lees bijna niet meer wachtenaltijd baas boven baas he?! .
Fredriks had trouwens data van 2 nieuwe GSXR's 1000... 162pk aan het achterwiel!!! ... dmv Akra full system, K&N filter en PowerCommander IIIR..... Da's ca 180 kruk-peekaas... .
dit heeft green flash ik dus ook besteld dus ik krijg ook 180 van die lekkere dingetjes dansend op mijn krukas? ik kan nu ik dit lees bijna niet meer wachten
yummi yummi
btw Rene we zullen binnenkort zien of dit dus lukt op een standaard gsxr1000.
Excusez, ik vergeet te vermelden dat die beide een Akra systeem hebben! Max met een Arrow demper en RRR1 met Akra demper... en wel SAE volgens mij.P.S. Sander, een R1 geeft GEHEEL standaard echt geen 142 SAE pk op het achterwiel volgens de 'geleerden', met de verkeerde norm gemeten misschien maar niet in SAE, dat zou namelijk betekenen dat een R1 even snel is dan een R1000 en dat kan ie toch écht op zijn buik schrijven!
Yep SEA, Hier ook een getuige. Maar vraag het ze zelf even.Excusez, ik vergeet te vermelden dat die beide een Akra systeem hebben! Max met een Arrow demper en RRR1 met Akra demper... en wel SAE volgens mij.