gl 1200 Goldwing

Ik heb een jaar lang met ontzettend veel pezier met mijn Goldwing 's heren wegen afgeschuimd. Uiteraard probleemloos heel europa doorkruist en na een jaar erachter gekomen dat ik niet van Luxe hou. Dus nou knoop ik mijn tent weer achterop de RD. Hulde aan die GW. In spanje vroegen mensen ons waar het busje was waarin onze spulletjes zaten. D'r was geen bussie, alles kon in, op aan en achter de Goldwing. Uiteraard zat er een aanhangertje achter.

naarspanje.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zoals iedereen je al verteld, balans is het woord.
Als je rijdt gaat het allemaal prima.
Manouvreren is natuurlijk altijd wat lastiger met zo'n zware fiets, bijvoorbeeld als je in een smal straatje moet keren. Maar alles went zullen we maar zeggen. Mijn fiets is erg topzwaar en weegt zo'n 300 kilo. Toch draai ik in de kleinste straatjes, en rij em zonder al te veel moeite achteruit mijn tuin in. Een GL heeft een veel lager zwaartepunt, en ook is de zit wat lager, dus makkelijker bij parkeren. Voor de rest ken ik de motor niet dus kan je er ook weinig over vertellen. Kan me wel herinneren dat er 2 of 3 nummers geleden in de Moto '73 een grote lezerstest van was. Zal wel eens zoeken voor je welk nummer het precies is.
 
En wat onderhoud en aandachtspunten betreft, zitten daar nog bijzonderheden bij. Ik krijg juist van iedereen te horen dat je nooit een motor moet nemen die veel zwaarder is dat 2 x je eigen lichaams gewicht, laat staan dan in mijn geval een goldwing met mij´n 80 kilo??

hopen dat hij er 1 x staat :?

Als je deze regel volgt dan mag een persoon met gemiddeld gewicht op bijna geen enkele motor rijden :? En het gewicht voor de goldwing wat ongeveer 380kg is zou dan een persoon ongeveer 190kg moeten wegen |(
 
Op dinsdag 09 september 2003 01:17 schreef Max E. Mumm het volgende:
.... Kan me wel herinneren dat er 2 of 3 nummers geleden in de Moto '73 een grote lezerstest van was. Zal wel eens zoeken voor je welk nummer het precies is....

Het is nummer 5, 27 febr - 12 mrt 2003. Gaat wel over de Goldwing 1500 alleen
 
dat met die dynamo kun je voor zijn, er zit achter (ik meen) het linker zijdeksel een kabel met een conector die van de dynamo afkomt. Die connector maakt slechte verbinding wat op den duur je dynamo vernielt, hij wordt daarom gewoon doorgesoldeerd.
Verder heb ik er nooit wat mee gehad, maar de 1500 rijdt natuurlijk wel beter met name is het frame een stuk stijver.

groet
Bart
 
dat met die dynamo kun je voor zijn, er zit achter (ik meen) het linker zijdeksel een kabel met een conector die van de dynamo afkomt. Die connector maakt slechte verbinding wat op den duur je dynamo vernielt, hij wordt daarom gewoon doorgesoldeerd.
Verder heb ik er nooit wat mee gehad, maar de 1500 rijdt natuurlijk wel beter met name is het frame een stuk stijver.

groet
Bart

Hier ben ik het helemaal mee eens. Het zijn drie gele kabeltjes waarvan de stekkerverbinding uiteindelijk gewoon kut is. Ergste is dat mijn goldwing deze aanpassing zou krijgen tijdens het aanbouwen van het zijspan. Was helaas al te laat en kost mij nu dus een bergje geld + een nog groter bergje werk :(
 
ik werk in een goldwingzaak,en idd zon beetje elke 1200 heeft last gehad vand e dynamo net als de 1100 last kan hebben van de startmotor,typische kwaaltjes van die motoren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan