gl 1200 vs gl 1500

woofer

MF'er
4 jan 2002
86
0
deventer
Waarom is de gl 1500 zoveel duurder dan de gl 1200??ik weet wel dat de gl 1200 een zwakkere dynamo standaard heeft en de gl 1500 is een zescylinder zijn er nog meer duidelijke voordelen van de gl 1500?? is die 1200 dan zoveel minder?? want hij is veel goedkoper en heeft soms ook nog minder km gereden. Zo'n 1200 lijkt me zelfs handiger omdat het benzineverbruik neem ik aan toch lager zal zijn en dus de tank minder snel leeg zal wezen en met een toermotor lijkt me op reis in een onbekend land erg makkelijk.
 
De 1200 werd in '88 vervangen door de 1500. Het prijsverschil zal in het leeftijdsverschil zitten.
 
1500 is ook veel luxer (meer plastic en zo...).

1200 vindt ik er veel mooier uitzien. Een maffe argentijn had het streven alle landen ter wereld met een 1200 te bezoeken... Weet niet hoe ver hij is gekomen, maar laatste nieuws wat ik gehoord heb was dat hij 170 landen heeft bezocht en 700000 km had gereden... toch niet slecht.
 
Zo'n 1200 lijkt me zelfs handiger omdat het benzineverbruik neem ik aan toch lager zal zijn en dus de tank minder snel leeg zal wezen en met een toermotor lijkt me op reis in een onbekend land erg makkelijk.
Hoeft niet zo te zijn. De 1200 is een oudere generatie motor. De 1500 kan dusdanig verbeterd zijn (efficienter) dat deze toch zuiniger is.
 
Goldwing 1200 is er ook in 2 versies Interstate ( goedkopere alles analoog ) en Aspencade ( duurdere alles digitaal )
de aspencade heeft oa ook standaard een radio die bij verschillende snelheden automagisch iets harder speelt een compressortje om je vering op te kunnen pompen enz enz.
een 1500 heeft altjid een radio is er ook in verschillende versies en was de opvolger van de 1200 in 1988 ( tjezus wat is dat alweer lang geleden :) ) 1,5 jaar geleden is de 1500 ook uit de produktie gegaan en daarvoor is de goldwing 1800 in de plaats gekomen nog meer luxe nog meer poespas nog duurdere accesoires en nog duurder in aanschaf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan