GL 1500/1800 vraagjes

Moonlampje

Rookie
3 aug 2004
11
0
Delft (nog wel)
Okee ik ben nieuw hier, zoals sommigen van jullie misschien al gemerkt hebben en zie dus nog niet helemaal waar alle vragen thuishoren dus stel ik ze maar even hier:D

ik ben van plan om zo snel mogelijk motorrijlessen te gaan nemen en wil dan uiteindelijk een GL 1500/1800 kopen. alleen vraag ik me af of die motor wel houdbaar is voor een vrouw. is ie niet te zwaar dan? en is zo een motor duur in onderhoud?

alvast bedankt,
Moonlampje
 
>>>> Toermotoren

Tja... Er zijn er hier een hoop die het maar niks vinden als iemand met een vers rijbewijs op een snelle supersport stapt. Maar of het nou zo verstandig zou zijn om koud van de lesmotor op zo'n slagschip (no offence) te stappen, vraag ik me dan ook weer af.
 
Monique: gewoon op zo'n ding gaan zitten, en kijken of je hem 'houdt', ook met wat heen en weer steken op een parkeerplaats (van de motordealer) als dat lukt is er niet iets op tegen; als dit niet lukt (motor te zwaar oid) dan NIET kopen. (je zult altijd in staat moeten zijn om op EIGEN kracht een motor te kunnen keren bijvoorbeeld, ook op hellende wegoppervlakken

Suc6 !
 
okee thnx voor jullie reacties. ik snap de reactie van orpheus ook wel hoor. het was ook niet mijn bedoeling om a la minuut op een gl te stappen, maar ik vind het zo'n gave motor dat ik hem zeker wel een keer wil proberen.

nogmaals bedankt voor de snelle reacties!
Moonlampje
 
Ik zou ook niet vers op een Goldwing stappen maar wat je wel kan doen is een paar keer een motor huren en dan steeds een stapje groter gaan. Bijvoorbeeld starten met een fazer 600, dan een 1000, een keer een BMW R1100, en dan kijken of het gaat.

Realiseer je wel dat een GL1800 zo'n beetje het zwaarste voertuig is dat op 2 wielen kan rijden. Hij heeft zelfs een achteruit omdat hij anders niet te manouvreren is. En als je met zo'n joekel begint kan je daarna ook nooit meer doorgroeien...
 
Realiseer je wel dat een GL1800 zo'n beetje het zwaarste voertuig is dat op 2 wielen kan rijden. Hij heeft zelfs een achteruit omdat hij anders niet te manouvreren is. En als je met zo'n joekel begint kan je daarna ook nooit meer doorgroeien...

de 1500 heeft ook een achter uit, ik zou voor een 1500 gaan, want de 1800 heeft nog kinder ziektes, en ik heb al gehoort dat er een 2000 cc goldwing op de markt komt.
 
Met genoeg rijervaring is het zeker goed te doen als je goed met de voeten bij de grond kan.
Precies, zithoogte is veel meer een issue dan puur gewicht. De GL1800 zit behoorlijk laag en heeft een onwaarschijnlijk goede handling als het geheel ook maar een beetje vaart heeft, alhoewel manouvreren natuurlijk een behoorlijke klus kan zijn als je b.v. ingeparkeerd raakt. Misschien is een oude Honda Silverwing GL500 of GL650 (niet de "scooter Silverwing" maar de "mini-goldwing" met CX V-twin motor van de jaren 80) een leuke machine om alvast "in de stemming" komen? Die dingen zijn vast wel nog wel te vinden 2e hands in redelijke staat. Zo krijg je wat meer routine in het rijden alvorens je "in het groot" gaat rijden.
 
okee wat betreft de houdbaarheid van een GL 1500/1800 ben ik heel tevreden over de reacties, maar het onderhoud dan? verzekering, wegenbelasting, benzine en derglijke? is dat duur dan?
 
okee wat betreft de houdbaarheid van een GL 1500/1800 ben ik heel tevreden over de reacties, maar het onderhoud dan? verzekering, wegenbelasting, benzine en derglijke? is dat duur dan?

mijn vrouw haalt met haar 1500 qua benzine vebruik ongeveer 1 op 16 - 17.
het onderhoud ligt er aan hoeveel kilometers je maakt per jaar, maar overal zijn het sterke motoren die zonder moeite 150.000 - 200.000 kilometer mee kunnen, en over de verzekering kan ik je niks over vertellen, om dat wij niet in nederland wonen.
 
Ik ben ook een meissie en rijdt zelf sinds een paar maanden op een GW1500.
Ik heb echter wel al dik 15 Jaar mijn motorrijbewijs en al heel wat verschillende fietsen gereden.
Zo'n ding is gewoon loeizwaar, maar als het rijdt, dan rijdt het.
Er zit inderdaad een achteruit op, maar het valt op een vlakke ondergrond, best wel mee en heb je dat ding eigenlijk niet zo nodig.
Het verbruik mijn GW, licht ong. op 1 op 15 a 16. Verder zijn de banden, uitlaat etc natuurlijk wel prijzig (het is nou eenmaal HONDA), maar zit er verder niet zo gek veel onderhoud aan.

Ik zou zeggen. Haal zo snel mogelijk je rijbewijs, ga stoeien op een ouwe lichtere fiets en koop dan lekken een 1500/1800 en GO FOR IT.
Het is geweldig super rijden op zo'n apparaat.
 
geweldige motor, doch als opstap model kan ik hel echt niet aanraden
moet zeker groter zijn dan 1.70 bedenk dat je 450 kg op stap bent, en als dat ding
over zijn zwaartepunt helt, is hij echt niet te houden.. hij valt dan wel op zijn valbaren, zodat er nooit schade an overgehouden word... (wel iemand nodig om hem terug recht te trekken) bij ons zeggen ze" you don't fall with a wing, you only capseize)
moest je je echt niet kunnne houden, ik heber ,nog eentje staan van 1992 maar in pracht staat, heb ernu eentje van bj 2000;
Ik zelf zou met niets anders meer willen rijden, maar ja, ik rijd nu ook al 20 jaar motor
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan