GL1000 1975 Bobber project (te koop)

zo zo je bent er maar druk mee ;)

Heej maar ga je het balhooft zo laten of zet je er nog een buis tussen ziet er zo wel een beetje slapjes uit

blijf mee lezen
 
:Y zo zou ik niet op straat durven komen :N

Daar heb ik idd nog 1" pijp voor liggen, maak je daar maar geen zorgen over. Ben nu vooral bezig met meten noteren en nog eens meten om straks het werk een beetje onder controle te houden.

Heb buis besteld, of liever een offerte aangevraagd, en hoop binnen kort te kunnen beginnen met buigen, slijpen en lassen.
 
Zaterdag is het Vehikel in Utrecht. Daar hoop ik redelijk wat onderdelen te vinden voor mn projectje. En wat gereedschap om dit alles beter uit te voeren.
 
De Vehikel was weer goed deze keer. Het valt alleen tegen om in mijn Duits aan een Duits talige verkoper uit te leggen dat het mij alleen om de huisjes gaat van de pinkers in plaats van de lenzen waar hij blijkbaar bijzonder trots op was.

Verkoper: Zie zind gans nooi. 20E
Ik; Nooi gewiest ja. 15E

Afijn ik heb ze voor een mooi prijsje en daar gaat het immers om. Thuis gekomen bleek het nog te passen ook :Y Als ik deze verkoper moet geloven komen ze van een Triumph maar daar had ik niet veel aan.

Van een vorig bezoek had ik nog een paar mooie achterlichten liggen. Deze zaten toen nog netjes in de doos en mij werd toen verzekert dat deze lampen voor een Ford waren LB

PICT2930.jpg


Voor de liefhebber heb ik dus nog 2 mooie lenzen liggen van waarschijnlijk een Triumph...
 
Weet er iemand een adres voor uitlaat bochten en pijp? Mijn spruitstuk is krokant en moet vervangen worden. Omdat ik de oude dempers niet opnieuw wil gebruiken en ik inmiddels een idee heb hoe de nieuwe moeten gaan lopen ben ik opzoek naar een adres, maten zoals diameter wand dikte en radius maar ook wat er verder nog te verkrijgen is natuurlijk. Het zijn 4 uitlaten die ik wil samen laten komen in 2 uitlaten die ik aan de kant van de cadan wil hebben. Het gaat dus om verlopen in diameter, bochten, pijp en broeken (1 in 2).
 
Bij sommige HD dealers en auto-tuning zaken zijn setjes buizen en bochten te koop.
Volgens mij heb ik een setje zien liggen bij Spruyt motorsport in Hilvarenbeek maar da's weer een paar maanden terug.

CT_custom_tubing.jpg
 
Yes mijn fenders zijn binnen :smile:
Maar het zijn er geen 13" zoals wel in de advertentie. B|
Het verschil is gelukkig niet echt groot en het zijn er 2. Kan er dus altijd nog 1 verslijpen

th_PICT2939.jpg
th_PICT2938.jpg


En ach waarom ook niet. *D
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor net uit heel betrouwbare bronnen dat de kerstman zijn slee heeft dubbel geparkeerd bij Rustbuster. Komt mooi uit dan kan tie gelijk ff een startkitje vertinnen mee brengen om de littekens weg te werken op de tank en achterspadbord. Ben dan nog toegekomen aan lassen maar je kunt het alvast maar binnen hebben
 
Ik moet mijn spatborden gaan veranderen naar een grotere maat. Van 12"naar 13".
Hoeveel ruimte moet ik hebben tussen band en fender? Het leek mij een goed idee om over de band een paar lengtes waterslang van 22mm te tape'n om zo de juiste vorm te krijgen.
Plan was om de fenders om de 5cm in te slijpen tot aan het vlakke stuk en deze dan over de band met slangen te leggen om zo een mooi mee vloeiend achter spatbord te krijgen.
Hoe staan jullie daar tegen over?
 
Moet ik maar eens gaan kijken voor een juistesnede slang. Het idee om 22mm slang over mn band te tapen werkt natuurlijk alleen maar als je een fender hebt die dezelfde bolling heeft als je band... en mijn fender is vlak. Dus zoeken we een buis, pijp of slang met een grotere diameter om zo langs 2 kanten over het loopvlak van de band te tapen. Komt goed!
 
Ik kreeg net te horen dat er een mooi panzadeltje deze kant op komt

Mn brandwond geneest ook aardig en denk dan ook dat ik tussen kerst en nieuw of op z'n laatst volgend jaar zal beginnen met buigen, slijpen en vormen van mn "nieuwe" frame. Heb een leuk idee met dubbele buizen. Maar daar meer over zodra ik daarmee begin.
 
Omdat ik nu niet echt iets kan ondernemen aan mn motor kan ik natuurlijk wel lekker designen. :) Je bent immers niet voor niets tekenaar 8-)

full
 
Laatst bewerkt:
Emailnotificatie: check!
Gaaf project en de GL1000 is een coole basis voor een bobber.

Veel sterkte met je herstel!
 
Het wordt tijd voor vernieuwing!
Sinterklaas kan toch best met een draagvleugelboot met GPS navigatie ons landje aandoen en voor de Kerstman lijkt het me "dierenbeschermings verantwoord" dat deze zich laat rond rijden op een mooie 2 wieler of trike. :] _O- _O- _O-
Maar goed.. da menneke is bij Ruistbuster lang geweest en hij heeft Hoogerheide weten terug te vinden... dan wel op 4de kerstdag maar het is er. Zou zijn leeftijd??? nee het is vast de sneeuw :P
 
Wel ik heb mijn pijpjes bij elkaar, mn buigijzer gereed en oemoemenoe?
Wat is de beste manier van aanpak? En waar moet ik opletten en rekening mee houden?
Ik heb een redelijk goed idee hoe het frame er uit moet komen te zien maar twijfel waar te moeten beginnen.
Ik ben van plan een 1" pijp vanuit het balhoofd richting het zadel te gebruiken. De Stijgende buizen achter wil ik tegen deze pijp lassen aan de bocht die deze maakt terug naar de onderste pijp aan het balhoofd.
Een vork uit 3/4" pijp voor het onderste en bovenste deel van de achterbrug.
Omdat foward controls niet echt een optie is bij een GL gezien het inmens brede blok (worden er daarom zo weinig hardtails van gemaakt?) kies ik dus Midcontrols, een term die ik ergens op de site heb horen vallen :Y wil gebruiken is een beetje hoogte tussen de voetsteuntjes en het zadel wel gewenst lijkt me.... maar euh. tips?

En wat is het &| :N koud ik dat kleine schuurtje!
 
Laatst bewerkt:
Welkom in mijn atelier

Om een beter beeld te krijgen bij de 2 maten pijp die ik wil gebruiken heb ik beide eens gebogen, en gelijk in de positie gelegd zoals ik deze wil hebben. Lijkt me duidelijk dat de hor. pijpen tegen de onderste hor. buis komen voor aan het balhoofd. Ze komen overgens niet tegen elkaar! En de stukken na de bocht via een bocht worden aangesloten op het bestaande frame :

Dit is de 1" versie :

PICT2953.jpg


Dit is de 3/4" versie :

PICT2954.jpg


De ellende met het buigen van de 3/4" was dat deze elke keer knikte, de reden was snel gevonden... er onbreken stukken uit de mal :angry:

PICT2955.jpg


Ik vind het een stuk netter staan met de 3/4"pijpjes, wat vinden jullie? Moet nu even gaan kijken bij een maatje of die ook een buigijzertje heeft liggen. Of me alleen de 3/4" mal wilt lenen natuurlijk.
 
Ik heb mijn keus nu ook gezet op de duimse pijp. Ligt lekker grof in het zicht en past het best bij het blok.
Heb vandaag ook mn uitlaat binnen gekregen met de post. Org. voor een Yamaha 650 maar daar maal ik niet om _O-

En qua bescherming zit ik weer redelijk terug in de race! M'n hand bijna genezen van de 2de graats brandwond kan nu zo recht in deze custom made handschoen. Mij hebben ze geen 2de x!

PICT2959.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wel ik heb mn 33,4mm buizen binnen en kan straks een vlambooglassertje gaan halen bij mn maatje. Ik wil de pijpen klaar stomen (buigen, op maat maken en rondingen inslijpen waar deze tegen andere pijpen komen) en dan vast hechten.
Het aflassen van het frame gebeurt ergens anders met een ander lasproces. Zodra ik weer foto's heb zal ik ze zeker plaatsen.
 
wat een hok joh! dat van die kennis van je..


markeerpostjevoorditleuketopic :+
 
Laatst bewerkt:
Niet om iemands werk en visie af te kraken hoor... maar
Waarom heeft je maat gekozen om de 3de motorsteun niet te gebruiken? Zelf had ik gekozen voor een nettere mannier om de tail te lassen, lijkt mij ook een betere constructie als de hardlijnen van beide vorken samen komen op het punt van de as.
Om een stijf frame te krijgen moet er toch iets meer vakwerk in het frame worden gezet, vakwerk = driehoeks verbanden.
De cadan en de uitgaande as aan het blok liggen niet in lijn, hoe gaat hij dit oplossen?
Zie dat er een extreem laag zadel op komt... waar wil je met je voeten naar toe? Het blok laat niet echt forward controls toe, tenzij je heel breed wilt rijden natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan