PB76
Die hard MF'er
De winter staat voor de deur en mn motor heeft een grote beurt nodig. Het is een Honda Goldwing GL1000 met een GL1100 blok. Alle vloeistoffen en filters moeten worden vervangen. Ook de kabelboom moet grondig onder handen genomen worden, deze is in de loop der jaren "kundig" onderhouden met behulp van kroonsteentjes, tape, verband en ANP prul... En ik maar denken waarom wekt mijn licht niet meer LUX op dan een kaarsje. Verder lekte de radiator te erg om gedicht te worden door een D2 goedje, en de voor rem deed niet genoeg zijn werk naar mijn zin. Zo ook de distr. riemen hadden geen gegevens over de leeftijd of wat dan ook..
Kortom de motor die ik kocht in de zomer van 2008 had mijn aandacht nodig.
Het begin is gemaakt,
De motor heb ik gangbaar gemaakt, nieuwe accu en een spuitbus remreiniger, en naar mn garage gereden. Hier ben ik begonnen met het strippen van mn Goldwing uit 1975. De tank covers waren al snel gedemonteerd en zo ook de andere kappen. Radiator leeg laten lopen en ook deze van de GL gehaald. Deze moet ik een keer met de compressor onder druk zetten om te vinden waar deze lekt en dan solderen als dat nog kan. Rem cilinders van de voorpoten en ook deze laten leegvloeien.
Zo zonder alle extra's krijg je een redelijk beeld van de motor.
http://i392.photobucket.com/albums/pp9/VWkever1975/Goldwing GL1100/PICT2868.jpg
Zo kwam ik ook op het idee om mn Goldwing om te bouwen naar een Hardtail met de looks van een Bobber. Het is immers maar 1x winter
Binnenkort het blok uit het frame tillen en het frame klaar maken voor een grondige inspectie. Om hierna loos te gaan met de haakse slijper
Verder ben ik op zoek naar een mooie tank, zweefzadel en achterfender. En de meeste onderdelen die ik nu van de motor heb afgehaald gaan de verkoop in.
Paul de Blok uit Hoogerheide - Advertenties op Marktplaats.nl
Zodra er vorderingen zijn zal ik deze zeker melden!
Kortom de motor die ik kocht in de zomer van 2008 had mijn aandacht nodig.
Het begin is gemaakt,
De motor heb ik gangbaar gemaakt, nieuwe accu en een spuitbus remreiniger, en naar mn garage gereden. Hier ben ik begonnen met het strippen van mn Goldwing uit 1975. De tank covers waren al snel gedemonteerd en zo ook de andere kappen. Radiator leeg laten lopen en ook deze van de GL gehaald. Deze moet ik een keer met de compressor onder druk zetten om te vinden waar deze lekt en dan solderen als dat nog kan. Rem cilinders van de voorpoten en ook deze laten leegvloeien.
Zo zonder alle extra's krijg je een redelijk beeld van de motor.
http://i392.photobucket.com/albums/pp9/VWkever1975/Goldwing GL1100/PICT2868.jpg
Zo kwam ik ook op het idee om mn Goldwing om te bouwen naar een Hardtail met de looks van een Bobber. Het is immers maar 1x winter
Binnenkort het blok uit het frame tillen en het frame klaar maken voor een grondige inspectie. Om hierna loos te gaan met de haakse slijper
Verder ben ik op zoek naar een mooie tank, zweefzadel en achterfender. En de meeste onderdelen die ik nu van de motor heb afgehaald gaan de verkoop in.
Paul de Blok uit Hoogerheide - Advertenties op Marktplaats.nl
Zodra er vorderingen zijn zal ik deze zeker melden!
Laatst bewerkt: