gl1000 aanschaf tips

ut reit

Rookie
28 jul 2004
14
0
bruchem
mijn voorstel topic:
woonwerk brikker gpz550+shadow500

Heeft er iemand tips voor aanschaf van een gl1000 met vetter? Zaken waar ik specifiek op moet letten enzo. Ben wel een beetje handig, maar kan zelf geen revisie uitvoeren.
Sta ook open voor ander informatie over gl1000, zoals gebruik, verbruik, onderhoud etc.

Kijk voor de juiste context en bedoelde gebruik vd motor even in bovenstaande topic. Alvast bedankt.

houdoe
 
Weet er niet zo heel veel van, maar het schijnt dat de orginele uitlaten snel wegrotten en het frame bij hoge snelheden (+160) niet erg denderend is. Voor de rest is het een oude Honda dus de onderdelen zijn duur.
Nu positief het is een erg mooie fiets, vooral zonder kuipwerk. En volgens mij ook behoorlijk betrouwbaar.
 
1.Weet er niet zo heel veel van, maar het schijnt dat de orginele uitlaten snel wegrotten en het frame bij hoge snelheden (+160) niet erg denderend is. Voor de rest is het een oude Honda dus de onderdelen zijn duur.

2.Nu positief het is een erg mooie fiets, vooral zonder kuipwerk. En volgens mij ook behoorlijk betrouwbaar.

1. Er zijn weinig originele uitlaten te krijgen, meestal zijn ze al vervangen. Met het frame heb ik geen problemen, hij stuurt goed, ook bij hoge snelheden (al is het geen racer natuurlijk). Voor een 25 jaar oud bakbeest van 300kg zeker niet slecht.

2. :^ . Start altijd, loopt netjes. Als ´ie koud is loopt de mijn als een natte krant, maar dat is snel over als ´ie op bedrijfstemperatuur komt.

De mijne (een kale uit ´77) rijdt 1 op 15 ongeveer. Banden gaan al gauw een dikke 12 kkm mee. Heerlijk comfortabele motor om op te rijden.
Kortom: veel rijplezier! :]
 
Bedankt zover voor de tips.
Zijn er verder nog zaken (dus behalve de uitlaten) waar ik op moet leten? (elektriek, lagers etc.) dure repataties dus?
Overigens, ik neem aan dat er behalve orginele, ook imitatie uitlaten op de markt zijn. Zijn die goed bruikbaar, iemand ervaringen?
De motor hoeft voor mij ook niet 100% orgineel te zijn/blijven, zeker niet wat betrefd uitlaat, spiegels, knippers etc., maar wel technisch in orde, dus.

Ik heb een week of 2 gelden een stuk proefgereden op een gl1000 met vetter, met mijn lengte en beenlengte vooral kan je niet op elke willekeurige fiets stappenn, ik vond het enorm licht sturen en rijden in het algemeen. Althans, ik dacht dat het voor geen meter de bocht om kon komen, wordt namelijk niet aangeraden voor stadsverkeer. En voor snelheden >>160, dat rijdt ik toch niet. Tot de 140 moet het spul redelijk stabiel blijven, dat is meestal ook mijn kruissnelheid. Ook op de shadow 500, maar daarboven kom ik niet.

Trouwens, wat voor benzine tank jij, loodvervanger of euro?

groeten
 
Terug
Bovenaan Onderaan