GL1000: snel heet worden

gi

Rookie
12 jul 2005
6
0
Venlo
Hallo Brikkers,

heb pas mn honda cb brikken aan de kant gezet voor een GL1000. Nu is mn vraag of het normaal is bij dit type motor dat de temperatuurmeter snel stijgt bij stationair lopen en bij een gangetje van zo'n 50 km per uur. Op een gegeven moment gaat die ventilator aan en koelt ie wel af, maar vind de temeperatuur wel heel erg variabel. Op langere stukken met een gangetje tussen de 80 en 120 km per uur blijft ie wel mooi op temperatuur, maar binnen bebouwde kom dus niet. Wie o wie herkent dit....??? Is dit normaal of is er iets aan de hand???

Groetjes,

Guido
 
Hallo Brikkers,

heb pas mn honda cb brikken aan de kant gezet voor een GL1000. Nu is mn vraag of het normaal is bij dit type motor dat de temperatuurmeter snel stijgt bij stationair lopen en bij een gangetje van zo'n 50 km per uur. Op een gegeven moment gaat die ventilator aan en koelt ie wel af, maar vind de temeperatuur wel heel erg variabel. Op langere stukken met een gangetje tussen de 80 en 120 km per uur blijft ie wel mooi op temperatuur, maar binnen bebouwde kom dus niet. Wie o wie herkent dit....??? Is dit normaal of is er iets aan de hand???

Groetjes,

Guido
tsja wat is SNEL hè.... in ieder geval: geen rijwind= weinig koeling of in ieder geval minder dan als je rijdt.. Denk maar aan een stoplicht, menig auto wat naast je komt staan, loopt eerst nog mooi rustig rond en daarna hoor je ook BRRRZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZooooooooooooem = (ventilator ;) )
dus in die zin is bij stadsverkeer of stoplicht snel warm worden is wel normaal..
een GOEDE meter (liefst olietemperatuur) is wel aan te raden voor een goede meting
 
Met dit weer

-radiateur checken op dode vliegen, verstopping etc
-Thermosstaat nazien (werking ff controleren, pak je er zo uit, in een pan met water en temp meter en weten wanneer ie open gaat)
-Waterpomp vervuild met aanslag?

Dingen zijn makkelijk uit te bouwen, zie wph
 
Terug
Bovenaan Onderaan