Gl1100 met EML zijspan

We knutselen gestaag verder.

Het frame is bijna helemaal kaal, alleen het balhoofd nog even verwijderen.
De roest aan het frame valt mij mee.
De achterbrug is geschiedenis, deze is zo ver heen dat ik er geen tijd aan ga besteden.
Gelukkig had Peter uit het Schwarzwald nog een achterbrug liggen. Deze komt van de week aan als het goed is.
1 Borgmoer van de achterbrug ging niet zo eenvoudig los, hiervoor heb ik een dop 30 bewerkt.

20220214_203903.jpg


20220214_203932.jpg
20220214_204006.jpg

20220214_204018.jpg
 
Ik wist van die linker onderbuizen bij de Goldwing, maar dit overtreft wel de ergste horrorscenario's.
 
Altijd handig, special tool. ik heb er een aparte kist voor, verbogen steeksleutels, ingekorte doppen, tang met hapje er uit, ect

(misschien wel een nieuwe rubriek: show zelf gemaakte tools??) 😁
Dat topic is er al. Lees de openingspost van het gereedschap topic maar eens door.
 
Moet zeggen dat ik wel een beetje schrik van de roest in dat frame. Ik had Honda hoger ingeschat eerlijk gezegd. Wat dat betreft kun je van de Russen veel zeggen maar ik heb daar al veel roest gezien maar nog nooit een echt doorgerot frame (wel afgebroken lassen etc. trouwens maar dat is een andere discussie).

Heb hier ook een laatje met special tools van verbogen en afgezaagde steeksleutels, restjes spaak in diverse vormpjes gebogen, misvormde tangen, etc. Ook al eens getracht een topicje bij ons (UDCN) te starten erover maar weinig respons. Mooie, nieuwe dure setjes zijn leuk maar huisvlijt is veeeeellll leuker !!.
 
swingarm , en niet enkel de 1100 hebben daar last van , zelf de 1500 rotten weg waar je bij staat
Die van de 1500 kunnen wegrotten,maar echt niet waar je bijstaat,de mijne zit er al 32 jaar onder en is nog gewoon goed.*D
 
De Pan european ST1100 staat ook bekend om dat de achtervork krokant wil worden.
Ook dat is exemplarisch ,en duurt heel lang voordat zoiets voorkomt,meestal bij winter doorrijders
met meer dan een ton op de teller.
 
Japans prul.

Mijn 60 jaar ouwe Dikke Duitser heb ik door 30 winters gereden, die was nog niet half zo rot.
De andere Adolf na 20 jaar/350k km heeft nog niet een plekje. :+
 
naar het schijnt zijn de '94 - '95 en '96 het slechts , ik heb er 2 slechte gehad , en ja er zijn altijd uitzonderingen ....
Zit ik goed,heb een 91er,en ben een droog weer rijder,er is dan ook nergens iets van roest te vinden*O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan