Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mooi gemaakt die lift! Op de grond sleutelen is niks!Nu ik het Gl1100 frame rollend heb, kwam ik er toch wel achter dat ik ruimte gebrek heb en dat geknooi op de grond is ook niet wat.
Ik had nog een twee koloms hefbrug staan die al een tijd niet meer gebruikt werd.
Deze heb ik weer een plek gegeven in de schuur en ik heb er een frame bij gelast zodat ik straks de hele zijspan combinatie op kan tillen.
De bedoeling is dat de vloer 4 cm omhoog komt zodat dit frame in de vloer verzinkt, hierdoor krijg ik een vlakke vloer zonder drempels.
De stalen rijplaten die er op komen te liggen komen dan bovenop de vloer. De verbindingen van het frame met de hefbrug zijn verwijderbaar.
De rijplaat die ik heb gekregen is een beetje krom. Ik moet nog even wat verzinnen dat ik deze wat rechter krijg, maar dat zal nog niet meevallen
Bekijk bijlage 1827139
Dit deel is verwijderbaar zodat ik de originele arm nog terug kan plaatsen. Zo kan ik ook nog een auto op tillen. Neus in de schuur en de kont naar buiten.
Bekijk bijlage 1827137
Dit deel is verwijderbaar zodat ik geen opstanden heb wanneer het frame omlaag ligt.
Bekijk bijlage 1827138
Het onderstel van het zijspan heb ik verwijderd en gestript. Ideale sleutel hoogte.
Bekijk bijlage 1827142
De rest weer aan het plafond.
Bekijk bijlage 1827144
Likje verf erop en weer opbouwen.
Bekijk bijlage 1827145
De schokbreker van het zijspan is niet meer te redden, het chroom is aangetast door roest.
Bekijk bijlage 1827147
Achterwiel gemonteerd.
Bekijk bijlage 1827146
Ik wou dat ik jouw problemen kon overnemen,Nu ik het Gl1100 frame rollend heb, kwam ik er toch wel achter dat ik ruimte gebrek heb en dat geknooi op de grond is ook niet wat.
Ik had nog een twee koloms hefbrug staan die al een tijd niet meer gebruikt werd.
Op de eerste foto van mijn vorige post kun je de rijplaat wel zien.
De plaat is 230x70x6mm.
Hier de knikken van dichtbij.
Bekijk bijlage 1827406
Bekijk bijlage 1827407
De plaat wil ik graag plat hebben zodat deze straks plat op de vloer ligt wanneer ik de vloer heb opgehoogd.
Als ik de plaat in de lengte doorslijp past hij bij de buurman onder de pers. Dit was mijn eerste idee, maar het doorslijpen is nog wel een klusje en dan is die ook niet meer zo breed. Ik heb dan wel twee rijplaten van gelijke lengte, maar die breedte is juist handig tijdens het sleutelen.
Ik heb ook de beschikking over een snijbrander, ik denk dat ik hem goed heet ga stoken op de knikken en dan laat ik de zwaartekracht het werk doen. Niet op het frame uiteraard, maar op de grond.
Andere ideeën zijn natuurlijk ook welkom.
Heetstoken zou ik als leek nooit doen. Heb het prof zien doen, die van een wokkel een spatzuivere plaat kunnen maken. Maar als leek, dan hou je een wokkel over.Op de eerste foto van mijn vorige post kun je de rijplaat wel zien.
De plaat is 230x70x6mm.
Hier de knikken van dichtbij.
Bekijk bijlage 1827406
Bekijk bijlage 1827407
De plaat wil ik graag plat hebben zodat deze straks plat op de vloer ligt wanneer ik de vloer heb opgehoogd.
Als ik de plaat in de lengte doorslijp past hij bij de buurman onder de pers. Dit was mijn eerste idee, maar het doorslijpen is nog wel een klusje en dan is die ook niet meer zo breed. Ik heb dan wel twee rijplaten van gelijke lengte, maar die breedte is juist handig tijdens het sleutelen.
Ik heb ook de beschikking over een snijbrander, ik denk dat ik hem goed heet ga stoken op de knikken en dan laat ik de zwaartekracht het werk doen. Niet op het frame uiteraard, maar op de grond.
Andere ideeën zijn natuurlijk ook welkom.
Op alle koni's staat een nummer.. met dit nummer kun je op de site van ikon of die van de hobbyist alle onderdelen bestellen om m prima te reviseren of gewoon een complete vervanging te kopen Ikon heeft de motor schokbreker tak van Koni overgenomen en maakt nog steeds dezelfde schokbrekers en heeft alle reserveonderdelen op voorraadVan welke motor zou deze schokbreker afkomstig kunnen zijn?
De lengte is 36 cm
Bekijk bijlage 1827410
Bekijk bijlage 1827412
Dat is toch gewoon een koni die op iedere motor gezeten kan hebben?
Overigens kun je deze gewoon revisreren
Op alle koni's staat een nummer.. met dit nummer kun je op de site van ikon of die van de hobbyist alle onderdelen bestellen om m prima te reviseren of gewoon een complete vervanging te kopen Ikon heeft de motor schokbreker tak van Koni overgenomen en maakt nog steeds dezelfde schokbrekers en heeft alle reserveonderdelen op voorraad
Bedankt voor het meedenken mannen.
@DAF400 Ik denk ook dat die op deze manieren niet helemaal plat gaat worden. Hij mag ook wel iets krom zijn, maar wanneer deze straks op de vloer komt te liggen moet het niet zo zijn dat er een rand 5 cm opstaat. Niet erg handig wanneer ik het zijspan naar binnen wil drukken.
Bedoel je zo'n wafelijzer?
Bekijk bijlage 1827631
@scheurschuimpje Je moet ergens beginnen met oefenen. Maar met het doorhangen heb je natuurlijk een punt. Wanneer het zijspan straks zijn volle gewicht heeft, gaat de plaat zeker doorhangen. 6 mm is dan ook weer niet zo heel dik.
@halflive Dit wil ik het liefst niet. Idee is dat de kokers waar de plaat oplicht straks in de vloer kunnen verzinken en de plaat dan op de vloer rust. Ik wil het geheel zo plat mogelijk houden. Ik heb nog wel een rechte plaat staan van een 10 cm dik, hier zou ik strippen van kunnen maken. Als ik de 6 mm plaat dan eerst in de lengte door doe, dan zo recht mogelijk maak onder de pers en dan de strippen er langsheen las..
Komt tijd komt raad.
Dan is die net zo krom, maar dan andersomKan je die rijplaat niet gewoon omdraaien? geen opstaande rand en als je je span erop zet istie wellicht plat(tot je m er weer afhaald)
Zet er gewoon anders een Hagon in. 36 cm is de lengte die een standaard russenmodel ook heeft. Voor net over de 100 heb je een nieuwe naar smaak met een progressief veertje erop.
Ik heb op mijn rus in het verleden ook met dempers gereden die ik bij de motorsloop van een oude GS1000 had gehaald, die waren even lang.
Benno
Is het geen idee op die rijplaat te laten walsen en richten.
Er zijn verhuurbedrijven die dit voor derden doen.
Kosten geen idee
@ootje : Nu krijgt Bachus toch nog zijn zinAndere velg gescoord, de oude (gouden op de grond) was 5,5j met een 175/50R13 band.
In deze maat is geen winterband te koop en ik vond hem behoorlijk breed.
De nieuwe velg is 12 inch, hier wil ik een 145/70R12 op monteren.