GL1200 koppeling ontluchten

Boldygl1200

Rookie
13 nov 2004
1
0
Hoorn
Hallo allemaal
Heb een vraag over het ontluchten van de koppeling van mijn GL1200 Interstate `87
Na het blok verwijdert te hebben voor een reparatie is dus mijn hydraulische systeem leeg geweest.
Dus opnieuw vullen en ontluchten dacht ik.
Na er een halve fles doorheen gepompt te hebben komt er nogsteeds geen druk in het systeem.
Als ik een pompende beweging maak met het hendel wordt de speling steeds kleiner en voel ik tegendruk.
Laat ik het hendel los en wacht een paar tellen kan ik `m weer inknijpen tot aan het handvat .
Er zit dus nog lucht in .
Is er een handigheidje om dit systeem te ontluchten of dient de lokale moterboer dit te doen met een speciaal stukje tool?
Graag een deskundig antwoord , ik wil graag weer rijden.

Groeten Boldygl1200
 
Nee hoor: geen special tool.
Het werkt hetzelfde als een rem ontluchten,maar let op een aantal zaken:

1.zorg ervoor dat er geen kni in de leiding zit (dat geeft weer een extra 'hoogste punt' waar lucht blijft zitten),
2.draai de nippel dicht alvorens je de koppelingshendel weer laat opkomen (anders hapt-ie weer lucht).

Mocht het niet willen is het soms eenvoudiger de hendel met reservoir te demonteren en in de lucht te houden,zo weet je zeker dat dát het hoogste punt is.

Succes!
 
:^
Zet je koppelings cilinder zo, dat de lucht naar boven weg kan. Meestal staat ie een beetje naar beneden gebogen en dan blijft de lucht daar zitten.

Als het dan nog niet lukt, met de koppelingscilinder in dezelfde stand de cilinder bij je blok loshalen en die naar binnen duwen. Dan duw je de lucht naar je koppelings cilinder toe.

Succes.
 
Inderdaad op dezelfde manier als je remsyteem, ik zou wel eerst de pomp boven ontluchten, want ik denk dat daar je probleem nu nog zit.
Maar mocht dat niet lukken dan kun je het makkelijker "andersom" doen door een injectiespuit te vullen met remvloeistof en hem van beneden naar boven vol te spuiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan