Glad he...

Niet te vergeten de partij pekel die er nog ligt...

Maar door die onthouding krijg ik er alleen maar meer zin in.
 
Gewoon lekker wezen rossen met de DR350 gister, heerlijk.
En het gebrek aan vermogen viel helemaal niet meer op.

Groeten Jan Willem
 
Alleen de tuin uitkomen was ff een hele klus :+

weekendje weg geweest (met koekblik), motor in het tuinhuisje gezet. Vanmorgen motor eruitgeduwd, door de sneeuw, dat viel niet mee. Op de weg ging alles prima totdat je op je werk midden in de papsneeuw beland en nog bijna gaat. Ach ja, als je valt moet je niet zeuren met dit weer.
 
weekendje weg geweest (met koekblik), motor in het tuinhuisje gezet. Vanmorgen motor eruitgeduwd, door de sneeuw, dat viel niet mee. Op de weg ging alles prima totdat je op je werk midden in de papsneeuw beland en nog bijna gaat. Ach ja, als je valt moet je niet zeuren met dit weer.
Waarom niet zeuren als je valt met dit weer?
Volgens mij mag je veel vaker niet zeuren dan:

Circuit rijden
Klaverblad rijden
Wheelies
Stoppies
Kneedownen
Extreem hardrijden
enz....

Ik stoor me een beetje aan de mensen hier die hier over schrijven. Ik heb al vaak gelezen eigen schuld als je gaat rijden met dit weer. Waarom is het geen eigen schuld als je valt met dingen doen uit het bovenstaande lijstje?

Ik rij ALTIJD. Simpelweg omdat de motor mijn vervoermiddel is. Dus sneeuw zelf ijzel houd mij niet van de motor af. Wel heb ik hiervoor een pekelfiets. Maar als die stuk is pak ik gewoon mijn Ace.
In die 24 jaar dat ik motor rij ben ik twee keer gevallen met een hoop schade en dat was niet in de winter.

Laat iedereen gewoon de dingen doen die hij leuk vind. En als je wilt zeuren hier zeur dan lekker. Schrijf het van je af. Het lijkt mij trouwens dat er hier toch heel veel gezeurd wordt over van alles en nog wat. Dus waarom niet over vallen met gladheid?
 
Waarom niet zeuren als je valt met dit weer?
Volgens mij mag je veel vaker niet zeuren dan:

Circuit rijden
Klaverblad rijden
Wheelies
Stoppies
Kneedownen
Extreem hardrijden
enz....

Ik stoor me een beetje aan de mensen hier die hier over schrijven. Ik heb al vaak gelezen eigen schuld als je gaat rijden met dit weer. Waarom is het geen eigen schuld als je valt met dingen doen uit het bovenstaande lijstje?

Ik rij ALTIJD. Simpelweg omdat de motor mijn vervoermiddel is. Dus sneeuw zelf ijzel houd mij niet van de motor af. Wel heb ik hiervoor een pekelfiets. Maar als die stuk is pak ik gewoon mijn Ace.
In die 24 jaar dat ik motor rij ben ik twee keer gevallen met een hoop schade en dat was niet in de winter.

Laat iedereen gewoon de dingen doen die hij leuk vind. En als je wilt zeuren hier zeur dan lekker. Schrijf het van je af. Het lijkt mij trouwens dat er hier toch heel veel gezeurd wordt over van alles en nog wat. Dus waarom niet over vallen met gladheid?


Omdat er simpelweg een verhoogt risico (400%) is op een ongeval als het zo glad is op de wegen als afgelopen week... Dus zijn er mensen die daar de grens voor zichzelf leggen. (bij motorrijden heb je natuurlijk al temaken op een verhoogd risico op een ernstig ongeval (lichamelijk) dan bij een auto, en dan ook nog eens die gladheid...could be the druppel die de emmer doet overlopen/ijspegel doet bevriezen :+ )

Het is natuurlijk net zo hard je eigen schuld als je valt (dus geen ongeluk) met dit weer of met wheelie's/stoppies/scheuren.....dus van mij mag je zeuren *D Des te meer ziet men in dat het niet slim is om dit te doen ;)
 
Omdat er simpelweg een verhoogt risico (400%) is op een ongeval als het zo glad is op de wegen als afgelopen week... Dus zijn er mensen die daar de grens voor zichzelf leggen. (bij motorrijden heb je natuurlijk al temaken op een verhoogd risico op een ernstig ongeval (lichamelijk) dan bij een auto, en dan ook nog eens die gladheid...could be the druppel die de emmer doet overlopen/ijspegel doet bevriezen :+ )

Het is natuurlijk net zo hard je eigen schuld als je valt (dus geen ongeluk) met dit weer of met wheelie's/stoppies/scheuren.....dus van mij mag je zeuren *D Des te meer ziet men in dat het niet slim is om dit te doen ;)

:^

Hoor weinig mensen zeiken die met bovengeschreven rijgedrag op dr bek zijn gegaan. Echter, de mensen die in de sneeuw op dr bek gaan zijn helden oid en je moet er respect voor hebben.

Je hebt gewoon een plaat voor je bakkes als je met sneeuw gaat rijden, heel simpel.
 
Plaat voor je kop? :?

Rondjes met 120 op Gorinchem waar iedere vrachtauto elk moment diesel neer kan gooien. Dan ben je slim bezig. Ik weet zeker dat het risico daar vele malen groter is. Kijk maar hoeveel er daar afgelopen zomer hun motor en hunzelf in de prak hebben gereden.

Maar dat moet iedereen voor zich weten. Hun veroordeel ik ook niet. Maar omdat sommige niet durven of niet kunnen rijden met een beetje gladheid veroordelen ze wel een ander. Dom gedrag. |(

Laat iedereen in zijn waarde.
Maar dat is gedrag waar velen nooit van gehoord hebben. Erg kinderachtig.
 
Na 30 jaar motorrijden dacht ik een maand of zo geleden dat nu mijn tijd was gekomen.
S'middags regen , s'avonds vriezen. Een heel slechte combinatie.
Om 18:00 uur na het werk naar huis (40km) op de binnenwegen overal ijsbloemen op de weg. Dus heel voorzichtig rijden.
Toen ik de oprit op ging, deze was gestrooid dacht ik dat het wel weer kon en trok op naar ca 100 per uur om met redelijke snelheid in het verkeer te voegen.
Blijkt dat de een heel stuk van de oprit niet gestrooid was. De motor spint plotseling en zwabberd links -rechts met het achterwiel.
Rechtuit blijven rijden-hooguit kleine stuurcorrecties en NIET remmen. Ook niet gas loslaten want dat is een beetje hetzelfde als remmen. Rustig gas minderen en hopen dat de eventuele val niet te veel schade opleverd aan je motor en je lichaam.
Toch nog goed tot stilstand gekomen.
Daarna toch nog even tot bezinning moeten komen want ik moest nog 30 km.

Gr,
Henk


Hmm zo'n ervaring had ik laatst ook. Nu het wegdek zo slecht is loopt het zo lekker vol met water...neemt die achterband me toch een hap toen ik gewoon rechtuit reed net een benzine station uit..Wegdek was echt slecht + bevroren gat...Dacht daar ga ik over me kop..was even net zo wit als die sneeuw. ;)

PS: er lag geen sneeuw op de weg..ben wel wijzer. Het wegdek was bedriegelijk..schoon. NOT
 
schijn veiligheid heet dat.....
:^ :^

Ik ben blij dat ik kan kiezen (of eigenlijk niet, want het leaseblik is er om naar het werk te gaan).
Ik wacht niet alleen tot de gladheid weg is, maar ook de pekel.

Vanmorgen in het leaseblik ook nog een onprettige verrassing, op binnenweg bij gewoon rechtdoor rijden ineens voelen glijden door opgevroren weg.......brrrr.
 
Terug
Bovenaan Onderaan