Glas koplamp geel maken

Vrijbuiter

Rookie
19 feb 2003
18
0
Ben momenteel bezig een oude Suzuki GS850 van 1979 om te bouwen naar een ratbike/bobber en wil er graag een vierkante koplamp op hebben met geel glas er in. Dus geen geel lampje maar echt geel glas.

Nu heb ik me een ongeluk gezocht, maar geen gele koplamp gevonden.
Wel mistlampen of verstralers maar geen koplamp.(mocht je toevallig nog wel een hebben liggen die je verkopen wil :} )

Nu heb ik nog wel een vierkante koplamp liggen met gewoon wit glas en zat eens te denken, er was eerder altijd van die speciale verf om het glas van je koplamp te verven, heeft iemand ook enig idee of dit nog in Nederland te krijgen is?

Ik weet dat truckers hun lampen ook vaak geel maken en dit doen met een soort plakfolie maar heb het idee dat dit niet echt netjes te krijgen is maar heb hier geen ervaring mee.

Iemand een idee?
 
Gewoon met gele lampfolie doen, ik ben zelf zo'n trucker die alle lampen geel heb gehad (10Stuks) en dat gaat prima, neem de tijd voor de folie en als er een bolling in het glas zit de folie beetje verhitten met een fohn oid.
Klein puntje van aandacht is dat je op moet letten dat je de verlichting niet te lang laat branden als je stil staat, dan kan je folie gaan verbranden.

Succes ermee

Edit anders reageer je gewoon ff op n onderwerp van 4 jaar terug |( |(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan