Glas koplamp geel maken

Vrijbuiter

Rookie
19 feb 2003
18
0
Ben momenteel bezig een oude Suzuki GS850 van 1979 om te bouwen naar een ratbike/bobber en wil er graag een vierkante koplamp op hebben met geel glas er in. Dus geen geel lampje maar echt geel glas.

Nu heb ik me een ongeluk gezocht, maar geen gele koplamp gevonden.
Wel mistlampen of verstralers maar geen koplamp.(mocht je toevallig nog wel een hebben liggen die je verkopen wil :} )

Nu heb ik nog wel een vierkante koplamp liggen met gewoon wit glas en zat eens te denken, er was eerder altijd van die speciale verf om het glas van je koplamp te verven, heeft iemand ook enig idee of dit nog in Nederland te krijgen is?

Ik weet dat truckers hun lampen ook vaak geel maken en dit doen met een soort plakfolie maar heb het idee dat dit niet echt netjes te krijgen is maar heb hier geen ervaring mee.

Iemand een idee?
 
Misschien dat ze in Frankrijk nog van die dingen hebben liggen (nieuw in doos). Daar was het tot een jaar of 10 geleden verplicht om met gele koplampen te rijden dus uit '79 moet dan zéker gaan lukken om iets met een gele lens te vinden.

[edit]Voor een goed zicht zou ik het overigens niet doen als ik jou was. Ik had in m'n '90 205 GTi destijds ook gele lampen/lenzen gezet maar ben vrij snel weer terugevallen op de NL variant (helder) met Philips "Gold" H4 pitten er achter.[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Als je een orgineel blanke lens gaat voorzien van gele verf krijg je alleen maar meer strooilicht.... + de verf laat los door de temperatuur van de lamp.

Mijn tip: Niet proberen.
 
Je hebt ook gewoon hittebestendige glasverf hoor. Ja, je moet er geen vingerverf op smeren.

:^

Glasverf werkt prima, heb het jaren geleden eens bij een auto gebruikt en bleef prima zitten. Je wast het er echt niet zomaar af.

Folie gaat ook goed, er op leggen en een beetje verwarmen met een verfstripper -op gepaste afstand als er geen temperatuur instelling op zit- en het valt netjes om de randen.
 
Ga morgen eens kijken of ik een van de 2 ( folie of verf ) nog kan krijgen. Misschien bij de auto revista of halfords?
Goede tip trouwens met die folie om dat met een verbrander netjes om een hoek te krijgen. Dat vroeg ik me dus af of dat mogelijk was om het ook een hoek om te krijgen, ken dat spul niet dus ook geen ervaring.
 
Vandaag even gebeld met de lokale auto revista, de gele glasverf is nog te krijgen voor 7,95 euro per potje. Ze moesten het wel even bestellen en het komt vrijdag binnen.
Ik zal een paar foto's maken en proberen samen met mijn bevindingen hier te posten voor de eventuele geintereseerden.
Heb nog niet eerder foto's geplaatst dus even uitzoeken hoe dat allemaal werkt :$ .
 
Terug
Bovenaan Onderaan