glasfiber helm of ander materiaal?

baka

MF veteraan
29 mrt 2002
8.280
2
Hoorn (Noord Holland)
ik heb laatst vliegles genomen op de nurburgring '( en nu heb ik dus een nieuwe helm nodig. ik heb zo'n 200e te besteden.

nou waren er geloof ik 2 materialen over het algemeen. glasfiber en ???.
Glasfiber had als voordelen:

- lichter
- stiller
- kan tegen UV
- kan tegen chemicalien zoals stickers en agressieve schoonmaak middelen (mocht je die willen gebruiken)

heb ik dit goed? zijn glasfiber helmen duurder? hoe zie je of het glasfiber is, ik heb een aantal helmen bekeken maar het staat er niet in voor zover ik kan zien.
 
ik heb laatst vliegles genomen op de nurburgring '( en nu heb ik dus een nieuwe helm nodig. ik heb zo'n 200e te besteden.

nou waren er geloof ik 2 materialen over het algemeen. glasfiber en ???.
Glasfiber had als voordelen:

- lichter
- stiller
- kan tegen UV
- kan tegen chemicalien zoals stickers en agressieve schoonmaak middelen (mocht je die willen gebruiken)

heb ik dit goed? zijn glasfiber helmen duurder? hoe zie je of het glasfiber is, ik heb een aantal helmen bekeken maar het staat er niet in voor zover ik kan zien.
Je vergeet er 1: glasfiber helm gaat langer mee :P
Ennuh.. je kunt het niet zien, je kunt het wel voelen en horen.. (maakt een ander geluid als je er op klopt) En de helmen zijn over het algemeen wat lichter jah.
gewoon vragen aan de verkopert.. of ff op inet google gebruiken :)
 
Die andere is Polycarbonaat.
Is ook al een topic van trouwens:
polycarbonaat of fiberglas

Volgens mij heb je op alle punten gelijk, behalve dat ik me afvraag of ze stiller zijn. In ieder geval vaak wel wat duurder.
Op de website van de fabrikant moet je kunnen vinden of het een poly of fiber is.
Greetz
Martian
 
fiberglas helmen zijn over het algemeen sterker omdat ze uit lagen zijn opgebouwd.

Ik heb vorig jaar mijn helm bij kalsbeek gekocht. Ze hebben daar nog wel eens uitloopmodellen van diverse merken. kijk maar op www.suomy.nl
 
verbazingwekkend hoe weinig merken erbij zetten op hun site wat het materiaal is :(

is er wel een glasfiber helm te krijgen voor 200e?
 
thermoharders zijn kunststoffen die NIET smelten als ze warm worden, alleen verkolen.

thermoplasten zijn kuststoffen die WEL smelten bij hoge temperaturen.
 
hmmm glasfiber rond de 200 is wel zeldzaam. nu zie ik ook een hoop andere meterialen zoals thermoplast. wasda?


Da's dat polycarbonaat waar iemand het al over had.

Laat ik het zo zeggen, de fabrikanten die wel glasfiber gebruiken, laten
dat wel weten ook. Dus, staat het er niet bij, dan is het geen glasfiber.
 
hmmm glasfiber rond de 200 is wel zeldzaam.


http://www.motozoom.nl/webshop/product.cfm?categorie=16111F&specialShopsCode=&alleenAanbiedingen=0&jsessionid=2c301254451152827836591&CFID=1058680&CFTOKEN=99669734&jsessionid=2c301254451152827836591 (Probiker Helmen bij Motozoom)

Van Glasfiber:
Fiber Wing à 109.95 euri
RSX II à 149,95 of 169,95 euri
RSX II Carbon à 199,95 euri
RFX Fiber à 69,95 euri
Compact à 89,95 euri
 
motoport heeft goede helmen in het assortiment bestaande uit materialen zoals kevlar, glasvezel(fiber) en carbon.

VOOR BETAALBARE PRIJZEN (max 300 euro ofzo).

maar ik kan begrijpen dat je toch liever een wat duurdere merkhelm koopt waarvan je echt 300% zeker weet dat ie :] *O* goed is
 
Passen jullie de helmen in een motorzaak voordat jullie ze online kopen? Want elke helm valt anders, toch?
 
Laatst bewerkt:
daar zit ik dus ook mee. fulcrum levert de types op een presenteerblaadje aan :} , maar ik ga wel bij wat zaken kijken of ze die hebben liggen.
 
motoport heeft goede helmen in het assortiment bestaande uit materialen zoals kevlar, glasvezel(fiber) en carbon.

VOOR BETAALBARE PRIJZEN (max 300 euro ofzo).

maar ik kan begrijpen dat je toch liever een wat duurdere merkhelm koopt waarvan je echt 300% zeker weet dat ie :] *O* goed is

Toch geen groene met van die juten flarden er aan die goed bij zo'n groen uniformpje passen? 8-)

Ik word wel wat huiverig als ik die prijzen zie. Al die helmen zullen vast wel goedgekeurd zijn, maar wat als je een klapperrrrr maakt? Ik begrijp op zich dat je misschien niet meer te besteden hebt, maar ik zou toch voor een goede veiligheid-prijs verhouding kiezen. Maargoed, ik ken die helmen dus niet, dus lekker kijken.

Mijn Schubert is van 'special glass fibre' (volgens hunzelf dan) en man, wat een verschil met die andere helmen!
 
ik weet eht maar schuberth is ook wel erg duur.

mijn broertje had het over Nitro. iemand daar ervaring mee? het klinkt als een goedkoop wannabe merk met die naam, maar met de (schrale) search functie heb ik even gekekn en het schijnt wel mee te vallen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan