Glijbussen voorvork cbr f2

larsz

Die hard MF'er
22 jul 2008
390
0
nijmegen
goeiedag techneuten!

heb net mijn glijbussen vervangen van mijn voorvork omdat er een tik voelbaar was wanneer ik over hobbels ging en hard remde.
maar voel nog steeds speling (heb nog geen olie/keeringen er in, alleen losse binnen en buitenpoot, met bussen)
gok dat de speling 3/10 mm is.

moet ik mij zorgen maken dat de binnenpoot misschien versleten is? of is deze speling normaal?

alvast bedankt! lars
 
goeiedag techneuten!

heb net mijn glijbussen vervangen van mijn voorvork omdat er een tik voelbaar was wanneer ik over hobbels ging en hard remde.
maar voel nog steeds speling (heb nog geen olie/keeringen er in, alleen losse binnen en buitenpoot, met bussen)
gok dat de speling 3/10 mm is.

moet ik mij zorgen maken dat de binnenpoot misschien versleten is? of is deze speling normaal?

alvast bedankt! lars

Wat moet ik verstaan onder 3/10 mm :?
 
controleer eens of de bovenste kroonplaat wel goed aansluit op de moeren waar je het balhoofd mee afsteld.
of draai de bouten waar je de kroonplaat mee vastklemt aan de vorkpoten een paar slagen los en draai dan de grote moer bovenop de kroonplaat aan.
en dan de bouten voor de poten vast te klemmen weer vast zetten.

heb dit nu al bij 2 motoren gehad met zeer weing km's.
kon de tik ook voelen als ik stilstaand de rem inkneep en de voorvork flink indrukte.
 

Er staat ook dat het een gok is.

Een meting zonder meting is een meting zonder meting.

Dit geval kan dus alles tussen de 0.02 en 0.15 mm zijn.

Edit: sorry voor de rommel, maar aangezien een forum nog vluchtiger is dan de krant, zit ik er niet mee.
 
Laatst bewerkt:
dank jullie wel voor de reacties! ik bedoelde inderdaad 3 tiende van een milimeter.

Bananeman: ik ga wat je zegt even proberen als ik het probleem nog heb wanneer alles weer in elkaar zit. moet alleen nog wachten op olie en keerringen van louis... maar snap ook waarom dit het probleem zou kunnen zijn.

alles zal eind volgende week wel in elkaar zetten als ik de spullen heb en dat laat ik het wel weten.

bedankt zover!
 
heb net mijn kroonplaatmoer losgehaald en me kroonplaat er af gehaald en zag dat mijn contramoer los zat! die tegen de afstelmoer zit om mijn lagers losser of vaster te zetten...
denk dus dat dit het probleem was :) binnen 2 weekjes zal ik het weten!

Thnx!
 
meerdere dingen.. balhoofd zat geen vet in en had iets speling, kontramoer zat los, en waarschijnlijk de glijbusjes. nu is alles perfect en voel serieus verschil met rijden (had ook nieuwe olie..) echt geweldig! dank jullie voor de tips/ideen

lars
 
Terug
Bovenaan Onderaan