Glijden voorband

avon, tevreden, nooit gripverlies, glijdende voorband, indruk dat alles wel goed veert, en je wilt niet horen dat je andere banden moet gaan monteren :?
Maar je wilt wel een kant en klaar antwoord???
Ten eerste.
Ik verdenk je voorvering en dan te weinig ingaande demping en je voorband vertrouw ik ook voor geen meter.
Kan je wel gaan uitleggen over het hoe en wat over vering, maar dat laat ik liever aan de deskundige hier over :}

wacht, we zijn het ergens over eens, dat kan niet :o
 
Ik vind het te makkelijk om het op de band af te schuiven. Avon bestaat nog steeds dus er zal iets met hun banden zijn waardoor mensen ze kopen. Het zijn misschien niet de beste banden, maar het zal zeker niet alleen maar aan de banden liggen. Iedereen zegt ook dat mijn BT016 banden bagger zijn, maar ik rij er prima op.

Er was altijd zo'n uitspraak over dat het materiaal een grens had die de meeste rijders nooit zouden tegenkomen ofzo. Drinkyoghurt heeft hem geloof ik wel eens genoemd.
 
Ik vind het te makkelijk om het op de band af te schuiven. Avon bestaat nog steeds dus er zal iets met hun banden zijn waardoor mensen ze kopen. Het zijn misschien niet de beste banden, maar het zal zeker niet alleen maar aan de banden liggen. Iedereen zegt ook dat mijn BT016 banden bagger zijn, maar ik rij er prima op.

Er was altijd zo'n uitspraak over dat het materiaal een grens had die de meeste rijders nooit zouden tegenkomen ofzo. Drinkyoghurt heeft hem geloof ik wel eens genoemd.

True, maar het hangt ook van het materiaal af. Van de meeste huidige supersports of superbikes, waarschijnlijk wel, maar tegen de limieten van een oude tourmotor waar waarschijnlijk af-fabriek vorkolie in de poten zit en veels te slappe vering, of slecht afgesteld, dan kom je toch wel redelijk snel tegen "de limiet" aan.

Als alles goed afgesteld is en naar behoren werkt kom je er idd niet zo snel bij nee.
 
Laatst bewerkt:
True, maar het hangt ook van het materiaal af. Van de meeste huidige supersports of superbikes, waarschijnlijk wel, maar tegen de limiten van een oude tourmotor waar waarschijnlijk af-fabriek vorkolie in de poten zit en veels te slappe vering, of slecht afgesteld, dan kom je toch wel redelijk snel tegen "de limiet" aan.
Als alles goed afgesteld is en naar behoren werkt kom je er idd niet zo snel bij nee.

Verdomd, ik ben het met je eens...... :+
 
geen lekkende veerpoot?
hoe is je balhoofdlager?
bandenspanning?
remmend de bocht door?

check en denk na: wanneer gebeurt het,met welke snelheid,wegdek etc etc
 
Ik weet het niet hoor, maar een band die telkens in de bocht grip verliest aan de voorkant zou ik zelf niet goed vinden bevallen en nogal klachtwaardig vinden :')


Ik zelf denk aan zuinigheid Drinky :9
TS gaf al aan dat het niet aan de banden kan liggen want deze zijn redelijk nieuw :X
 
had met mijn oude FZRetje nooit dit probleem en ging wel met de steppies aan de grond. dus misschien pleur je hem iets te enthousiast de bocht in.

Wat betreft je banden, dat ze vrij nieuw zijn wil natuurlijk niet zeggen dat het per sé goede banden zijn. Misschien zijn het geen slechte banden maar passen ze niet bij jouw rijstijl, d.w.z. wil jij knallen met dat ding moet er wel wat zachter rubber onder met wat minder profiel (meer grip).

Probleem met die FZR'etjes was altijd de vreemde velgmaat, waardoor je keuze in banden nogal beperkt was. Ik had er vroeger Bridgestone BT45 onder liggen, niet de meest sportieve banden maar zoals ik zei wel steppies aan de grond ermee + in de regen kan je er ook nog wat mee

't lijkt me verder erg sterk dat het aan een te 'strakke' voorvering ligt want die is inderdaad nogal soepel bij een oude FZR
 
Laat de vering/demping eens afstellen. Desnoods reviseren als het een oudere motor betreft. Kan je de handel meteen voorzien van progresieve veren.
Zoek eens op "twist of the wrist II". Een instructie dvd over bochten techniek in combi met de techniek van je motor. Aanrader!
 
Ik kan er niks aan doen, maar ik had precies hetzelfde gevoel toen hij Avon noemde.....
Er is volgens mij niks mis met Avon banden.
Ik heb nu al het tweede setje Avon's op de V-Max en die presteren zeer goed op droog en nat wegdek.

Zo goed, dat het stepjes aan de grond rijden langzaam begin uit te monden in "net niet de pijpen aan de grond rijden"....
Avon is niet voor niks first choice op enkele dure engelse sportauto's.

Welke type FZR600 hebben we het over:

2 Ronde koplampen model -1990
1 koplamp model 1990-

Ik zie in ieder geval voor het oude model twee verschillende soorten Avon's in de aanbieding:

1: AM26 Roadrider (heb ik als voorband op de V-Max, is een band die zowel als voorband en als achterband gemonteerd kan worden....klopt de looprichting van je voorband, als je deze gemonteerd zou hebben???)

2: STORM 2 ULTRA


Let er op dat de AM26 twee looprichtingen heeft: 1 als voorband en 1 als achterband.....
 
Laatst bewerkt:
Avon AM26 liggen eronder. Heb ze toendertijd eronder laten leggen omdat ze wel goed uit testen kwamen en dan was er toch een aardig prijsverschil met Bridgestone (zou de test op kunnen gaan zoeken voor liefhebbers :P). De reactie dat Avons sowieso slecht zijn, is gewoon heel kort door de bocht. Om ze nou op huidige supersports te zetten vind ik een ander verhaal, maar een oude FZR die nog geen 90pk op het achterwiel heeft...Andere optie zijn Pirelli Demons, maar dat slijt te hard met 2 personen erop. Overigens ga ik ervanuit dat de richting goed is. Nooit gecontroleerd, maar ben er vanuit gegaan dat een garage weet wat die doet.

Maar goed, vorkolie is inderdaad nog wel een idee om eens naar te kijken. Voor wat betreft Twist of the Wrist, heb ik gezien. Inderdaad zitten best nuttige dingen in.

Iemand gaf nog de reactie van te enthousiast insturen. Dat is het dus niet, want in het begin gaat het prima, het gebeurt eigenlijk pas als ik al halverwege/einde van de bocht ben, terwijl het gas er weer op gaat.
 
Mocht het er nou echt op aankomen is een nieuwe band een stukje goedkoper dan de vering professioneel laten aanpakken.
 
Avon AM26 liggen eronder. Heb ze toendertijd eronder laten leggen omdat ze wel goed uit testen kwamen en dan was er toch een aardig prijsverschil met Bridgestone (zou de test op kunnen gaan zoeken voor liefhebbers :P). De reactie dat Avons sowieso slecht zijn, is gewoon heel kort door de bocht. Om ze nou op huidige supersports te zetten vind ik een ander verhaal, maar een oude FZR die nog geen 90pk op het achterwiel heeft...Andere optie zijn Pirelli Demons, maar dat slijt te hard met 2 personen erop. Overigens ga ik ervanuit dat de richting goed is. Nooit gecontroleerd, maar ben er vanuit gegaan dat een garage weet wat die doet.

Maar goed, vorkolie is inderdaad nog wel een idee om eens naar te kijken. Voor wat betreft Twist of the Wrist, heb ik gezien. Inderdaad zitten best nuttige dingen in.

Iemand gaf nog de reactie van te enthousiast insturen. Dat is het dus niet, want in het begin gaat het prima, het gebeurt eigenlijk pas als ik al halverwege/einde van de bocht ben, terwijl het gas er weer op gaat.



Als je zaterdag richting almere gaat mag je wel even langskomen dan wil ik wel gratis kijken en uitzoeken wat het probleem is.
Oplossen is natuurlijk niet gratis :/
Vandaag ben ik op het TT circuit voor de wegrace opstapdag, als je vrij bent rij even langs en loop naar het CRT hok en vraag even naar Ruud, kan ik ook even kijken voor je.
 
Als je zaterdag richting almere gaat mag je wel even langskomen dan wil ik wel gratis kijken en uitzoeken wat het probleem is.
Oplossen is natuurlijk niet gratis :/
Vandaag ben ik op het TT circuit voor de wegrace opstapdag, als je vrij bent rij even langs en loop naar het CRT hok en vraag even naar Ruud, kan ik ook even kijken voor je.

Almere is wel wat te ver om even heen te rijden, maar ben vanavond wel in Assen. Zal even kijken of ik op de motor kom of met de auto, aangezien m'n vriendin ook mee moet. In ieder geval bedankt voor het aanbod. :Y
 
Avon AM26 liggen eronder. Heb ze toendertijd eronder laten leggen omdat ze wel goed uit testen kwamen en dan was er toch een aardig prijsverschil met Bridgestone (zou de test op kunnen gaan zoeken voor liefhebbers :P). De reactie dat Avons sowieso slecht zijn, is gewoon heel kort door de bocht. Om ze nou op huidige supersports te zetten vind ik een ander verhaal, maar een oude FZR die nog geen 90pk op het achterwiel heeft...Andere optie zijn Pirelli Demons, maar dat slijt te hard met 2 personen erop. Overigens ga ik ervanuit dat de richting goed is. Nooit gecontroleerd, maar ben er vanuit gegaan dat een garage weet wat die doet.

Maar goed, vorkolie is inderdaad nog wel een idee om eens naar te kijken. Voor wat betreft Twist of the Wrist, heb ik gezien. Inderdaad zitten best nuttige dingen in.

Iemand gaf nog de reactie van te enthousiast insturen. Dat is het dus niet, want in het begin gaat het prima, het gebeurt eigenlijk pas als ik al halverwege/einde van de bocht ben, terwijl het gas er weer op gaat.

Nou ga daar maar niet van uit.
De meeste bandenboeren verkopen niet zo veel Avon banden en weten dus ook niet dat de band twee looprichtingen heeft.

Het staat er trouwens gewoon op met een pijl en de tekst : front use en rear use

Controleer het eens voor de gekkigheid, misschien is het wel zo iets heel simpels...
 
Terug
Bovenaan Onderaan