Glimmende uitlaat

Daemon

MF veteraan
15 jun 2001
1.487
0
Hoe hou je de bochten vooraan (en stukje achteraan bij mij) van je uitlaat mooi. Wat kun je erop spuiten of iets anders? Je zit met de hitte... Mijne is nu helemaal bruin en dof geworden, krijg je er nooit meer af. Maar bij een andere uitlaat wil ik hem wel mooi houden, kan dat?
 
Dat is inderdaad klote, want al het vuil wordt zo\'n beetje in het staal \"gebakken\".
Het is geen deftige oplossing hoor!, maar ik haal het meest hardnekkige er af met de ruwe kant van een schuursponsje, en dat werkt best goed.
Dat gebruik ik dan ALLEEN op de uitlaatpijpen!
Groetjesszz...
 
Verkleuring komt door de hitte.

Wat helpt als je nieuwe bochten aanschaft: Heel braaf en rustig rijden. Vooral laag in toeren houden en op tijd schakelen ;) .

Anders bestaan er misschien leveranciers die dubbelwandige bochten hebben. Verkleurt de buitenkant tenminste niet.
 
Met een spuitbus Berner hittebestendige verf kun je je bochten opnieuw van een laagje verf voorzien.
Goed vetvrij maken. roest hoeft niet weg (geeft een betere hechting)
Deze behandeling gaat ongeveer een jaar mee. De verf is dof en heeft een ietwat bruine gloed. Maar na een behandeling WD40 of 6in1 glimt het wel.(deze behandeling iedere rit herhalen)

verkrijgbaar bij iedere goed gesorteerde motorzaak. Zelf bij EO motoren in Uitgeest gekocht.

suc6
 
Ik vind dat blauwe juist mooi! Als je uitlaat helemaal tot de demper blauw is, vind ik dat juist gaaf! Teken dat je knalt, hehe! })
 
chromen uitlaatbochten en dempers krijg je absoluut schoon met Belgom Alu poets, je koopt bij je dealer.

Je heb ook Belgom Chroom poets, maar die heb ik niet, Alu werkt perfect.
Zelfs ingebrand rubber/plastic van je motorlaars poets je eraf. En nog vrij gemakkelijk ook.
Tevens krast het NIET.
Lijkt op Jiff.
 
Ja maar mijn bocht is niet mooi blauw, maar roestachtig bruin (maar het is geen roest). Dus en chroom is het ook niet, gewoon staal of zo.

Dus jullie weten geen oplossing om het mooi eventueel blauw te houden in plaats van vies bruin...
 
Dus jullie weten geen oplossing om het mooi eventueel blauw te houden in plaats van vies bruin...

De tip die Gizzmo je geeft, die kan ik je ook geven }) Werkt idd erg goed. Smeer het trouwens alleen op je uitlaat en verder nergens ( je lak kan er niet zo goed tegen..)
 
Kopervet erop smeren? Schijnt ook te werken volgens een vriend van me, die heeft het op z\'n uitlaat gesmeerd :)

Een uitlaat roest toch door de extreem hoge temperaturen, dus ik doe niet moeilijk en smeer er nix op. ;) Ja misschien als ie HEEEEEEL erg gaat roesten, maar dan gooi ik er een ander op, dan duurt het niet zo erg lang meer voor er een gat in zit. En geloof me, dat wil je NIET meemaken ;-)
 
Heb ik met de FJ gehad. Uitlaten (middenpot) waren al aan het roesten, en ik had al een nieuwe pot besteld.

Toch nog even een weekendje weg gegaan. Midden in Duitsland schert mijn uitlaat los en blijft alleen aan de bout hangen. Terug naar Nederland dus want de boetes zijn niet mals in Duitsland. Plus dat je niet meer verder mag rijden totdat er een nieuwe (legale! want bij herriepotten doen ze het zelfde) uitlaat is gemonteerd. En zoveel motorzaken zijn er niet in Duitsland.

Moest helaas eerst nog door een paar dorpen voordat ik op de autobahn kwam. Ik werd zelf al gek van de herrie met oordoppen, en ik heb zelden zoveel mensen zo boos naar me zien kijken.
 
Ik gebruik Belgom ALU om mijn pijp eens goed op te poetsen, werkt echt prima dat spul.
Blijft wel een klein beetje nog bruinig maar hij blinkt wel behoorlijk, ben er zo wel tevreden mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan