Gloednieuwe ketting+tandwielset, spannen?

Rutg3r

kloon
24 okt 2007
2.277
0
Klopt het dat je aardig vroeg je ketting moet spannen als je een gloednieuwe combi hebt gekocht? Zag dat laatst bij 'biker build off' zo'n chopper gast reed en moest zn ketting spannen (hij had 800 km gereden)... Ik heb 2 weekjes terug ook nieuwe ketting+tandwielset erop laten zetten, sindsdien alweer 600 km gereden, moet ik op mn speling gaan letten en dan laten afstellen of is dit larie en was die chopper gewoon gaar? B|
 
ja zelf gedaan, achterwiel ietsje losdraaien.. dan even die twee spanschroefjes een klein tikje strakker draaien en dan achterwiel weer vastdraaien.. is 2 minuten werk, maar ik kom wel even langs deze week
 
Klopt het dat je aardig vroeg je ketting moet spannen als je een gloednieuwe combi hebt gekocht? Zag dat laatst bij 'biker build off' zo'n chopper gast reed en moest zn ketting spannen (hij had 800 km gereden)... Ik heb 2 weekjes terug ook nieuwe ketting+tandwielset erop laten zetten, sindsdien alweer 600 km gereden, moet ik op mn speling gaan letten en dan laten afstellen of is dit larie en was die chopper gewoon gaar? B|
LATEN afstellen :? :? LAAT je 'm soms ook nog smeren?
 
Nope, geen larie. Ding moet zich een beetje zetten, daarom snel stellen.

Dan is hij goed gezet en kun je lang rijden zonder veel stelwerk.

Dan zoals gezegd loopt hij op zijn einde en blijf je stellen tot hij af is.
 
:? Ketting :? Wasda :?

})

Zonder gekheid: de eerste duizend kilometer je kettingspanning even in de gaten houden en indien nodig naspannen. Daarna gewoon regelmatig controleren, het is een werkje van niks....let er wel op dat de merktekens links en rechts hetzelfde staan (dus dat je wiel nog recht staat na het spannen)...
 
NOOIT te strak zetten anders gaat het zoveelste lager van de uitgaande as naar z`n moer en ben je goed de lul. Waarde kettingspeling aanhouden in je WPH (werkplaatshandboek) .
 
LATEN afstellen :? :? LAAT je 'm soms ook nog smeren?
Nope, maar probleem bij mijn motor is dat ik geen bok heb, ik kan het achterwiel wel vrij zetten (met zo'n speciaal ding die ik gekocht heb) maar die staat volgens mij op dezelfde bouten als ik los moet draaien om het achterwiel wat naar achteren te zetten... -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan