GN 400 cafe/brat/tracker project

Status
Niet open voor verdere reacties.
full
 
En er moet ook nog eens gereden worden natuurlijk haha


Ik heb ontdekt dat we een gemeenschappelijke hobby hebben..... Dijkjes rijden!!! :]

Super gaaf op dit apparaat!! En zonder direct je rbw kwijt te raken met het gevoel dat je hoogst illegaal snel gaat. En op een of andere manier kunnen medeweggebruikers veel meer hebben van mijn gn dan bijvoorbeeld mijn trx?? Heel appart maar des te beter. :Y

Tankje leeg gereden haha moet hem scheef houden om nog net de pomp te halen haha :9
full

full


Daarna op de vt600 eerste echte rondje met jongste gedaan. Hij vond het geweldig en ik nog mooier *O*
Alleen dat hij bij een brug dus mooi niet meer wilde starten dat was ff minder -O-
Er stopte een kerel op een toermotor en bood ons water aan, super want daar hadden we wel zin in *O* *O* *O*

Iets verderop aangebeld en fantastisch geholpen, ff aan de acculader en daar gingen we weer. :]

Kortom geslaagd dagje :Y
full

full

full

full
 
dag oma...

ik kom vanalles tekort, vooral tijd :?

vanavond even met de gn bezig geweest. omvormer ertussen gesoldeerd en de spanningsmeter eraan gehangen. hopend op 12v kom ik niet verder als een dikke 7 :?
nu schijnt het zo te zijn dat als de regelaar te weining van de dynamo krijgt hij zelf terugregelt naar 6volt. als dit zo blijft en hij heeft geen uitschieters meer dan gaan we dus op 6v zonder accu en zonder weerstanden enzo rijden. ook goed })

mijn trouwe informatiebron heeft weekend en komt er eerdaags op terug. ik verwacht dat het dus 6v blijft.

hoe hebben degenen met een 12v systeem dit gedaan ?


Kennisgeving voor omleiding

ik heb nu dus zoeen gemonteerd. (met 4 draden, 2 geel vanaf de dynomo en zwart en rood als uitgaande spanning) ik kreeg dikke 40v wisselspanning vanaf de dynamo gemeten voordat ik deze ertussen hing.

ben benieuwd naar jullie versie :Y
 
Er is mij intussen weer een boel geleerd in het techniek topic hier..... Vanavond even het een en ander in praktijk brengen. Vermoedelijk heb ik de boel verkeerd aangesloten :X

De witte draad met blauwe traser is de volledige spoel lengte, tot de massa zeg maar, en de roze is een aftakking van dezelfde spoel...... Daartussen heb ik de spanningsregelaar gemonteerd. Algebra? Als het werkt straks leg ik het zo goed mogelijk uit, das afgesproken :+

Check de draden nog maar eens in het schema.
full

Zal blij zijn als het werkt :z :? :?
 
Ja, maar kreeg nog geen 12v. Waarschijnlijk iets niet goed gedaan.... Eerst checken. Dan volgt het hier.

Morgen Assen?
 
Maaaaaaarrrrr, hij doet het!!! *O* *O* *O*

Jaja. 12volt verlichting en knippers. :Y

Ik liep de roze en blauw-witte aan de spanningsregelaar/gelijkrichter te knopen. Blijkt (is ook gewoon in het schema te zien trouwens) dat de roze een aftakking is van de hele spoel. Volledig is het dus massa en blauw-wit. Iets korter om wat minder spanning op te wekken is massa en roze. (deze gaat in het originele schema ook rechtstreeks naar de koplamp)

Dus. Zo zat het:
full


En dit is de bedoeling :
full

full


Vervolgens sluit je de massa en de blauw-witte draad aan op de ingang van de regelaar. En dan krijg je een magere 12v uitgang.

Ik denk dat de 6v optie nog beter werkt omdat deze spanning makkelijker gehaald wordt en er dan waarschijnlijk ook wel een accu opgeladen kan worden.

Maar zo heb ik het nu zitten en het werkt }) alle 6v componenten als lampjes en relais moeten natuurlijk wel vervangen worden door 12v exemplaren... En de weerstanden moeten ertussenuit. de draden die op de weerstanden aangesloten zaten heb ik aan elkaar doorverbonden. De spanningsregelaar zorgt immers al voor de juiste spanning.

(ik ben zo handig geweest om de 6volt regelaar ook alvast aan te schaffen. Deze is dus over te nemen :z inclusief contra stekker en beide nog nieuw in de verpakking. Kost trouwens de helft van een 12v versie) pm zie ik wel verschijnen :X
 
De rosé draad vervalt dus gewoon. (Snap die foto van de dynamo niet) ik heb die gewoon afgetaped. Maar je hebt nu dus geen accu, die heb je toch niet nodig!?

Veel plezier vandaag!
 
Vervolgens sluit je de massa en de blauw-witte draad aan op de ingang van de regelaar. En dan krijg je een magere 12v uitgang.
full


Wat je nog moet doen voor de zekerheid is je gemaakte verbinding met een touwtje samenbinden met de andere draden.

Koperdraad kan heel slecht tegen trillen en breekt gegarandeerd een keer.
 
full


hoe gaaf is dit!! *O*

gisteren door HUIDENSTAAL mijn helm laten beschilderen.
ik vind hem gaaf, en daar gaat het tenslotte ook om _O- _O-
 
intussen ben ik nog wat aan het klieren met de carburateur-afstelling. vooral in het bovenste gebied (toeren) nog wat werk te doen. eerst maar eens een grotere hoofdsproeier terugplaatsen. en misschien moet ik iets doen aan het spruitstuk/aansluiting op de inlaat, ivm de stand van het blok en dus ook de carburateur nu.

maar rijden wordt vermoedelijk volgend jaar pas weer.
tank-cure staat op het to-do lijstje, lekt een beetje op een naad :X

en mijn uitlaat demper is alweer losgetrilt/gescheurd of wat dan maar. hij moet weer vast |(

dus; tot zover de update 8-)
 
Laatst bewerkt:
Hee. Hij doet het *O*

Ik heb de uitleg net al 2x gedaan. In mijn topic en topic in techniek.

Zal het indien gewenst nog eens helemaal uitwerken. Maar dan achter de pc.....
GN-400-cafebrattracker-project/vulcan 1500 verbouwen,opfrissen



Was wil je weten saien?

ik heb mijn schema in zoverre origineel gelaten, weerstanden verwijderd en draden doorverbonden. verder de massa kant van de spoel losgemaakt en via draad verbonden aan de spanningsregelaar/gelijkrichter.

toen werkte het :Y

laat maar even van je horen ;)
anders kom ik wel weer eens in de buurt...
 
Daar ben ik ook super blij mee, was achteraf niet heel moeilijk :P

Je moet alleen goed luisteren/lezen als er wat uitgelegd wordt haha. Wist ik veel dat ik niet de juiste draden had.... En dat je dus letterlijk de draad los moest halen van de spoel etc.....

Maar hij doet het :Y

En alles aan deze motor was leerproces. Eerste proefwerk wat ik wel gaaf vond haha
 
dag oma....

ja even het stof eraf geblazen en de tank gedemonteerd. tankcure behandeling tegen het zweten.... lekte wat op een lasnaad.

en uiteraard moet de uitlaat weer opnieuw vast gezet.. heb een plan maar dat moet dus nog uitgevoerd worden. :P

full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan