GN 400 cafe/brat/tracker project

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mag ik eens onbeleefd zijn en vragen wat dit project je heeft gekost? Aankoopprijs en de onderdelen samen? Wil zelf ook zo'n project maken, maar wil een zicht op wat dat ongeveer kost . Alvast bedankt ! (Antwoord mag ook in PB) :)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het er heel erg aan ligt wat je uitdaging is in dit geval. Wil je snel ff van alles bij elkaar shoppen? Of ga je juist leuke dingen zoeken op markten , marktplaats facebook etc.? Ga je zelf creatief aan de slag met tank etc.? Of laat je dat doen?
Ik denk dat ik met 2e hands en nieuwe spullen ongeveer 700 euro kwijt ben.
( banden, lagers, stuur, loop, spuitbussen bla bla etc.etc. zit geen uurloon bij in.)
En exclusief de aanschaf waarde van de motor.Maar de laatste van mij was 100 euro)😊😊😊
 
Laatst bewerkt:
@thepolarbear: pppppppfffffffffffffffffffffffffffff dat ben ik stelselmatig aan het vergeten :+

heeel veeel zelf doen scheelt veel geld en geeft veel meer voldoening.

als ik dit nog eens over moet doen dan gok ik op tussen de 1000 en 1500 aan onderdelen en materiaal. maar dat echt een gok.
 
vooral veel zelf, dat is ook de lol van zo'n project.

gisteren naar rustygoldswapmeet amsterdam geweest. alles heelhuids aangekomen.
terugweg uiteraard weer wat los gerammeld. bout uit de flens van de uitlaat tegen de kop.
maar daarop had ik wel gerekend }) staaldraadje eromheen en gaan.

maargoed, het binnenwerk wordt door de klappen van de 1 pitter zo gemarteld dat ik nu denk over vastlassen van het binnenwerk. ben er wel een beetje klaar mee |( klote demper :') )

saien nog even gesproken *O*
verder volgen er nog foto's maar daar had ik even geen zin meer in gisteren ;)
 
Was een zeer gave dag!man man wat een weertje!leuk verkocht en gekocht! Eindelijk je fiets van dicht bij gezien! Is toch weer heel anders dan op een foto! Heel gaaf met die tank in deze afwerking! Wat ik miste waren de steps achter? Of zet je die er alleen maar op als je iemand achterop hebt? (Anders zou ik die flensen inkorten.)
Heb je weg zien rijden mooi geluidje!
Best wel een afstand voor deze zithouding of niet?
Volgend jaar ga ik ook eens op de motor denk ik! ;)
 
ik heb er inderdaad steps op gehad, een ritje, enkel open en ding eraf getrild. moest natuurlijk wel een beetje lijken he ;) (ik had van die bmx pegs gemonteerd, ingekort zodat de kickstart erlang kon..... mijn enkel net niet :X |( )

en de terugweg werd het geluid alleen nog maar meer 8-) :X

ik heb weer een klusje zeg maar.

het weer was super :}

had de terugweg ook wel lol trouwens }) }) kwam een kerel op een tdm langsjagen maar de ketelbrug stond los. en hij had denk ik niet verwacht dat ik de eerste 30 meter toch echt wel ging winnen _O- _O- _O- GEWELDIG _O- _O- ik weet zeker dat hij gevloekt heeft 8-)
 
ZO, de meesturende functie van de achterbrug ook even uitgezet :+

Echt niet best. Had zeker 5mm beweging naar links en rechts op het achterwiel..

Kijk en verwonder :+


full


Verlengde achterbrug..... Neeh toch maar ni
full


Uitgelubberde kunststof busjes, door de achterbrug kijkend kun je het zien.
full

full


En als je het teveel werk vind dan laat je de helft van het oude lager ook gewoon zitten
full


En zo hoort het er uit te zien....
full


Maar het ging echt niet vanzelf ;)
 
Ik vind die ééncilinders erg gaaf, is dat op de snelweg ook nog een beetje te doen of ben je dan verbannen naar de rechter aan?
 
Zijn originele lagers via classic suzuki parts nl

Maar ze worden zonder binnenbus geleverd. Gelukkig had ik nog een achterbrug liggen..... Maar bus draaien met bronzen binnenbus als glijlager is ook een goede optie.

En ik ben nog met uitzoeken bezig waarom hij het vanaf 110 niet tof vind. Dus nu rechterbaan idd. Maar om eerlijk te zijn is snelweg gewoon niet voor de lol. Het gaat prima maar der is geen zak aan.
 
ik zat te denken om bronsen bussen te draaien,moet nog wel ff achter de maten komen,
die 400 zou toch wel snelweg moeten kunnen pakken hoor...
met mijn 250 rijd ik dat niet,vind binnendoor veel leuker
 
je kunt de maten toch opnemen? binnenmaat in de achterbrug en de maat van de achteras?

het beste is om de bussen erin te zetten en dan in een keer erdoor met een ruimer...
 
Hee ronaldt wel eens gedacht aan een echt k&n filter? Scheelt de "wereld" zegt de kenner! ;)
 
dat moest ik maar eens gaan proberen inderdaad...... wel eens een mogelijkheid dat hij dan beter loopt op top.

jij weet de maat natuurlijk uit je hoofd toch :P
 
klopt
ik kan het opmeten,alleen dat ding is net weer in elkaar
die bussen en veel meer klein spul komen nog
winterproject..........
 
Bussen?,... Ff je carb opmeten niet zo moeilijk toch. Dit filter er af en de diameter die kan je bestellen.😆
 
niks verloren deze rit *O* *O* *O*

maar helaas ergens een lekje in de benzinetank -O-

wordt vervolgt evenals de foto's :P

en ergens loopt er iets aan ofzo, ik kan er nog geen oorzaak voor vinden maar vermoedelijk dat op hogere snelheid en wat hogere temperatuur de band voor of achter of allebei wat uitzetten en net ergens raken. onderweg een paar keer gestopt om te kijken maar geen duidelijke plek/oorzaak kunnen vinden :/
 
dus.... scheurtje in de tunnel van de tank.

en nu, iemand een suggestie??

zit net tank cure in... ik denk dat deze eruit moet en dan lassen en opnieuw erin.

als er alternatieven zijn dan neem ik die graag in overweging..
 
Pfff geen idee, baalen zeg!
Ik zou een Goed lasser zoeken, en gewoon vullen met benzine, coaten of opnieuw kan altijd nog.
 
2componenten metaal,gaf geen krimp toen de flip-up tankdop er bij mij mee vastzat (was ermee vastgezet langs de binnenzijde van de vulopening en dus vrikwel constant in aanraking met benzine)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan