GN 400 cafe/brat/tracker project

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vorig ophangpunt was met een rubber trillingsdemper. Heb nu, omdat de rubberen versie onderweg naar Assen (caferacerdag en afsluiting onk) alsnog losgesmolten is, een idee met een stalen veertje ertussen....

Foto volgt als ik er tijd voor heb gevonden.......
 
nog voordat oma weer langskwam.... de tank is behandeld.
hij was alleen lek, maar nadat ik met schoonmaakazijn de (beschermende vettigheid/benzine) verwijderd had roestte het ongelooflijk '( was ik niet blij mee.

maar goed, de ontroester van tankcure deed zijn werk goed en ik ben tevreden. nu 7 dagen uitharden voordat er benzine in kan/mag.
full

full

full

full
 
Oja en de benzinekraan moet nog aangepast worden. Zodat ik een paar liter reserve heb ipv 7liter reserve op een 11liter tank.
full
full

full
*D
 
uhm ja hawk, ik ben bang dat ik me verveel :+

@saien; komt zodra ik verder heb }) soort teaser











dat rubber ernaast smolt dus los. daarvoor maak ik iets met een veer
 
full

Dat was het reserve stand probleem })

Next up, de tank ff opfrissen en aansluiting voor de benzinekraan vrij maken. Zit een verdikking van de tankcure nu. En DE demperophanging 8-)
 
heeft die geen reserve dan? origineel heeft de 400 denk ik zo'n 3 liter reserve van totaal 11 liter tank. ik heb een nieuwe kraan via roukama gehaald... past prima alleen de pijpjes zijn anders qua lengte waardoor er 7 a 8 liter reserve ontstaat :+

nou heb ik al eens een stuk met de motor scheef onder me gereden om de pomp te halen :N pijpje ingekort en klaar :]
 
full

dag oma :+

nou de kraan ingekort, blijkt dat ding ook stiekem te lekken.... druppelsgewijs maar verd## hij lekt en juist daarom een nieuwe kraan aangeschaft.

maargoed.

uitlaat hangt })
full

full

full

full


deze ophanging kan niet smelten (al was de vorige met een UITAATTRILLINGSDEMPER) en door de veer is er nog wat beweging/trilling op te vangen. ik hoop dus dat deze langer volhoud als de vorige uitvoeringen.

en even wat foto's gemaakt, o.a. om toch eens te laten zien dat de verlichting het doet 8-)

en na deze vrij lange periode van stilstand (een keertje de kickstart bediend om wat olie omhoog te pompen.. gewoon voor het idee) liep hij/zij na de 3e trap *O* *O* *O*

proefrit had ik gisteren nog even geen zin in... koppijn en oor verstopt. maar dat laat vast niet lang meer op zich wachten :] :]

zoizo naar rustygold swapmeet 1 mei
full

full

full

full

full
 
proefrit is geslaagd, afgelopen vrijdag. enig puntje waar ik vorig jaar ook al tegenaan liep is de prestatie op volgas...

wanneer ik een tijdje (ca 3/4km op ongeveer 110+) rijdt dan is het alsof de carburateur leeg is...
ik snapte er geen reet van. na de tip van Bertjan (outsiders motorcycles in groningen, super toffe kerel) de naald een streepje laten zakken gister avond. een testrit leek me niet echt verstandig met dit weer en oorontsteking :+

waarschijnlijk verzuipt hij bij vol gas een beetje waardoor de bougie vet slaat en niet goed of niet meer fonkt. totdat hij door de hitte in de cilinder schoon brand en we weer volgas verder gaan }) maar dit moet nog even getest worden zoals gezegd ;)
full



en zo zat hij er weer op :P
full



en deze zijn van vrijdag avond. blijft toch leuk :z rondje raggen en plaatjes schieten
full

full

full

full

full

full
 
Waar heb je de naald nu op hangen dan?
Zit wel erg hoog zo! Toen ik hem zo hoog had bij de suzuki gsx400e had ik het zelfde probleem als jou.(te weinig benzine)heb hem nu op de 1 na onderste en loopt als een trein! (Kan de 6de versnelling nauwelijks gebruiken vlieg ik er af)motoren verschillen natuurlijk!En
ik heb dubbele carb. Maar hoe zien jou bougies eruit?na een ritje?
 
bougie zwart :+
en ik heb hem van de middelste naar de 4e geul verplaatst. er zitten 5 gootjes op de naald

full


verhaal van Bertjan klonk wel behoorlijk aannemelijk. wil dit zo snel als het mooier weer is proberen, ben ik misschien wat sneller in amsterdam :+

en met te weinig peut op top zou hij veel meer knallen en knetteren lijkt me. hij smoort nu soort van als ik over de 3/2e gas heen ga. moet voorzichtig het gas losdraaien als ik in de 5 rij zeg maar.

de theorie dat de bougie dan vet slaat en na een tijdje door de temperatuur weer schoonbrand en wel weer vonkt (hij smoort, doet wat, smoort doet wat en vooral veel mooooaaahhhh bam bleeehhh moooooaaaa blabambam. gas even dicht en braaaaap hij gaat weer 8-) ) maar mooi dat je meedenkt. als dit het niet is dan moet de naald wellicht omhoog :)
 
Ja klopt zwarte bougie iets om hoog. Wist niet wat jou uitgangspunt was. Welke maat sproeier zit er nu in? Heb je gevijld?
Of groter gekocht? Goed afstellen blijft moeilijk, sl zegt iedereen dat k&n filters veel beter zijn af te stellen zijn. Ik heb mijn bougies nog steeds te wit, terwijl de motor Supper loopt, in begin midden en vol gas. Ik weet alleen niet na hoeveel km. je een nieuwe bougie goed kunt aflezen. Bert-Jan weet er alles van!echt een vakman!
Leuke foto's btw *D
 
Thanks saien, ik moet zelf terugzoeken naar de sproeiermaat. Staat hier ergens in mijn topic.. (handige bijkomstigheid)

En heb een set sproeiers gekocht. 10 oplopend dacht ik.

Bertjan is een goeie kerel, kan het best met hem vinden.

Zal even terug lezen naar de maat. Dacht 146...
 
i know, sprak hem van de week.

en sproeier is 146 momenteel.

nu hopen op mooi weer....

heb ook nieuwe lagers voor de achterbrug binnen. die zijn aan vervanging toe zeg maar.

als iemand ze nog zocht... classicsuzukiparts heeft bijna alles...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan